Włochy | Szosowa Garda

Kraje
Kategoria
Wyżywienie
własne
Trudność
średnia
Transport
autokar / bus
Zakwaterowanie
pensjonaty / hotele

Wycieczka chwilowo niedostępna.

Szczegóły wyjazdu Włochy | Szosowa Garda

O wyprawie

Jezioro Garda | 9 dni | 6 dni jazdy | 540 km | 11 500 m

Pierwsze skojarzenie z jeziorem Garda to, dla większości rowerzystów i rowerzystek, wspaniałe trasy i infrastruktura dla rowerów MTB. Jednak z dala od zgiełku jeziora rozciąga się ogromna ilość świetnej jakości dróg asfaltowych, które wcinają się w Alpy. Od jeziora położonego na zaledwie 65 m n.p.m. wjeżdżać będziemy na wysokości rzędu 2000 m n.p.m. Do tego świetna pogoda. My pojedziemy tam w czerwcu i wrześniu, kiedy statystycznie jest najmniejsza liczba dni deszczowych, a średnie temperatury są wręcz idealne do jazdy na rowerze. Nie jest wtedy zbyt upalnie, a co za tym idzie, ułatwi nam to pokonywanie podjazdów.

Jezioro Garda to idealne miejsce na wakacje dla osób kochających aktywny wypoczynek. Wyjazd w te rejony to gwarantowany relaks i regeneracja podczas urlopu. Umiarkowany klimat, łagodny charakter śródziemnomorskiej przyrody nad jeziorem i piękno imponujących szczytów górskich stanowiących tło dla całości to cechy charakterystyczne Gardy.

Po aktywnym dniu na rowerze można udać się na tamtejsze plaże, dzięki którym zregenerujemy siły na kolejny dzień jazdy. Wyprawa skierowana jest do miłośników jazdy na szosie. Główny cel tego wyjazdu to jazda po górskich drogach.

Takie miejsca jak Monte Velo, Monte Baldo, czy Passo Bordala to obowiązkowe elementy naszego wyjazdu.

Program

Poniżej przedstawiamy ramowy program wyjazdu. Pamiętaj, że dystans i przewyższenia mogą ulec zmianie w trakcie wyjazdu. Dlaczego? Wynikać to może z kilku czynników np. konieczność zmiany trasy przez przewodnika, różnicy między Twoim telefonem/sprzętem/licznikiem a naszym programem, zmianą miejsca noclegowego względem zaplanowanej trasy. Różnice te mogą sięgać 5-10%.

PODCZAS TEGO WYJAZDU BĘDZIEMY WSPIERAĆ SIĘ BUSEM TAM GDZIE BĘDZIE TO MOŻLIWE.

Dzień 01 – wyjazd z Polski (sobota)
O godzinie 20:00 uczestnicy wyjeżdżają z Krakowa przez Katowice (ok. 21:30) w kierunku Włoch. Trasa liczy 1300 km.

Dzień 02 | zakwaterowanie  
Po przyjeździe zakwaterowanie w apartamencie. W zależności od ruchu na drodze i czasu, który spędzimy w trasie nad Gardę zagospodarujemy wieczór. Przygotujemy rowery do jazdy i udamy się na wspólną kolację, po której przewodnicy przedstawią plan wyjazdu i przekażą informacje organizacyjne. Jeśli czas na to pozwoli wybierzemy się na krótka przejażdżkę.

Trasa 1 | 75 km | 1700 m podjazdu 
Pierwszy dzień to spokojna runda, sprawdzimy jak mają się nasze nogi po podróży. Trasa prowadzi przez niewielkie wioski położone na zboczach gór. Jeśli wszyscy będą się czuli dobrze w trakcie jazdy, to możemy dołożyć około 20 kilometrów i zaliczyć piękną rundkę wokół niewielkiego górskiego jeziora – Lago Speccheri.

Dzień 03 | Bondone | 110 km | 2150 m podjazdu 
Głównym punktem tej trasy jest Passo Bondone, na trasie mamy tylko dwa niewielkie wzniesienia i jeden podjazd. Jeden, ale za to jaki! Pierwsza część trasy to przyjemna ścieżka nad rzeką, ale od 45 kilometra wjeżdżamy w góry i zostajemy w nich przez większą część dnia. Na Bondone wjedziemy od strony Trydentu, gdzie droga wije się niezliczoną ilością serpentyn, za to zjazd ma długie odcinki pozwalające na rozwinięcie sporych prędkości.

Dzień 04 | Brzegiem jeziora | 110 km | 1300 m podjazdu 
Na ten dzień zaplanowaliśmy coś luźniejszego, przejedziemy najpierw wschodnim brzegiem Jeziora Garda, aby drogę powrotną pokonać wzdłuż ścieżki rowerowej biegnącej przy rzece. Spokojna, długa trasa to coś za co nasze nogi będą nam wdzięczne. Dotlenimy mięśnie i troszkę odpoczniemy od gór.

Dzień 05 | Monte Velo | 67 km | 2300 m podjazdu 
Dystans nieco krótszy, ale przewyższenia nie pozostawiają złudzeń – to będzie ciężki dzień. Profil trasy wygląda jak prawdziwie górski etap Giro d’Italia, płaski teren będzie tylko w okolicy jeziora. Monte Velo cieszy się opinia jednego z najładniejszych podjazdów w okolicy. Jeśli komuś będzie mało podjazdów to można będzie zaliczyć mały, ukryty podjazd zaczynający się blisko miejscowości Nago. W ten sposób dołoży się około 7,5 kilometra podjazdu i blisko 800 metrów w pionie, czyli to co tygryski lubią najbardziej.

Dzień 06 | Folgaria | 85 km | 1850 m podjazdu 
Tego dnia pojedziemy w kierunku ośrodka narciarskiego w miejscowości Folgaria. Jak na każdej drodze do zimowego kurortu we Włoszech tak i tutaj znajduje się doskonałej jakości asfalt. Odbijemy też trochę z drogi prowadzącej do Folgarii i bardzo klimatyczną, mniejszą szosą przejedziemy przez typowe górskie miasteczka.

Dzień 07 | Monte Baldo | 90 km | 2350 m podjazdu 
Ostatni dzień wyjazdu to ukoronowanie wszystkich tras, na Monte Baldo wjedziemy od miejscowości Nago. Przed końcem podjazdu skręcimy i przejedziemy drogą, z której ostatni raz (z tej wysokości) rzucimy  okiem na Lago di Garda. Po zdobyciu szczytu czekać nas będzie piękny zjazd do Avio i powrót na nocleg.

Dzień 08 | pakowanie | zakupy | wyjazd
To ostatni dzień pobytu nad Gardą. Ten dzień poświęcimy na spakowanie się, przygotowanie rowerów do podróży, zakupy. Przed południem musimy opuścić miejsce noclegowe i w godzinach popołudniowych wyruszamy w drogę powrotną.

Dzień 09 | przyjazd do Polski
Przyjazd do Polski w godzinach południowych do Katowic/Krakowa.

*Program może ulec delikatnym zmianom (zwłaszcza ze względu na kondycję uczestników, warunki atmosferyczne)

MIEJSCE STARTU WYPRAWY:

Kraków | Katowice – w cenie wyjazdu

Poznań | Wrocław | Opole | Kielce | Łódź | Warszawa*

* możliwy jest start wyprawy z tych miast pod warunkiem uzbierania się min. 3-4 osób na danej trasie. Usługa jest dodatkowo płatna w zależności od miejsca i liczby osób. Szacunkowy koszt to 100 – 200 zł / os. Szczegóły podamy bliżej wyprawy, jak będą znane miejsca zamieszkania uczestników wyjazdu.

Warunki

Cena zawiera:

  • 6 noclegów w apartamencie
  • transport uczestników oraz roweru na trasie z Krakowa/Katowic i z powrotem,
  • przewodnik rowerowy, który pilotuje całą trasę, służy pomocą techniczną i zapleczem sprzętowym, sprawuje opiekę nad uczestnikami,
  • transport na miejscu wg programu
  • ubezpieczenie (zobacz co obejmuje nasze ubezpieczenie)
  • składkę na TFG

Cena nie zawiera:

  • wyżywienia

Zaliczka:

Kwota: 600 zł

Po zapisaniu się na wyjazd potwierdzeniem uczestnictwa jest wpłata zaliczki do 3 dni od wysłania formularza zgłoszeniowego.

Dopłata:

Pozostała kwota wyprawy płatna najpóźniej 30 dni przed wyjazdem na ten sam nr rachunku z takim samem tytułem wpłaty.

Rezygnacja z wyjazdu:

W przypadku rezygnacji z wyjazdu prosimy o maila informacyjnego. Rezygnacja musi być złożona na piśmie (może być drogą mailową) pod rygorem nieważności. W przypadku rezygnacji z wyjazdu w terminie >30 dni uczestnik ponosi faktyczny poniesiony przez Stowarzyszenie koszt. Zazwyczaj równowartość wpłaconej zaliczki. W przypadku rezygnacji w okresie 29 – 14 dni przed początkiem wyprawy ponosi koszt 60% ceny wyjazdu. Rezygnując z wyjazdu w terminie późniejszym niż 14, uczestnik ponosi koszt 90% ceny.

Potwierdzenie wyjazdu

Wyjazd potwierdzamy 14 dni przed początkiem wyprawy. W przypadku odwołania wyjazdu, zwracamy 100% wpłat.

Jaki rower i jak go przygotować?
Na tę wyprawę idealny jest rower szosowy, jednak na gravelu lub rowerze fitnesowym tez dasz sobie radę. Czy to znaczy, że nie możesz jechać na innym rowerze? Możesz, ale robisz to na własne ryzyko.  Masz wątpliwości czy Twój rower jest odpowiedni do tej trasy, to skontaktuj się z nami, doradzimy. Najważniejsze jednak, żeby rower był SPRAWNY. Dlatego przed każdą wyprawą WSKAZANY JEST PRZEGLĄD I SERWIS ROWERU. W ten sposób minimalizujesz możliwość wystąpienia awarii podczas wyjazdu.

Na co zwrócić uwagę oddając rower do serwisu?
Oddając rower do serwisu poproś o sprawdzenie takich elementów jak: łańcuch, kaseta, przednie zębatki, support w korbie, stan hamulców (olej, linki, klocki), stan opon (mogą być sparciałe), koła czy nie są scentrowane, piasta w kołach czy nie ma luzu, układ kierowniczy (ewentualne luzy). Dlaczego sprawny rower jest tak ważny? Czym mniej awarii, tym więcej czasu na trasę, zwiedzanie i odpoczynek. Przewodnik pomoże zmienić dętkę, nasmarować łańcuch, podregulować podstawowe elementy, ale już nie scentruje koła, czy nie dokona naprawy roweru. W takich sytuacjach konieczna jest wizyta w serwisie. A to skutkuje dodatkowymi kosztami dla uczestnika oraz straconym dniem jazdy i pokonania trasy w busie.

Ważne jest, żeby rower był dopasowany do Twojej budowy ciała. Zwróć uwagę, czy masz dobrze ustawione siodełko, klamki hamulcowe, kierownicę. Jest to ważne na wyprawie, ponieważ jeździmy codziennie po kilkadziesiąt kilometrów. W trakcie wyjazdu będziesz odczuwał dyskomfort w wyniku złego ustawienia roweru taki jak ból pleców, barków, nadgarstków czy kolan.

Co ze sobą zabrać?
Na wyjazd musisz mieć ze sobą:

Do roweru: zapasowa dętka x 2, zapasowe klocki, hak do przerzutek, zapasowa linka, multitool, pompka, oświetlenie do roweru, spinka do łańcucha, kask (zalecamy), ew. mleczko do dętki, zapięcie do roweru, smar do łańcucha, jeśli posiadasz niestandardową część, która wymaga wyjątkowego klucza, zabierz go koniecznie.

Ubrania: chustka na głowę (buffa), okularki, kurtka przeciwdeszczowa/przeciwwietrzna, bluzka z długim rękawem, koszulka z krótkim rękawem, ubranie do spania, krótkie spodenki, wygodne spodenki na rower, długie getry, długie spodnie, skarpetki, bielizna, buty na rower, buty po rowerze, klapki, rękawiczki na rower, bluza lub polar.

Kosmetyki: żel pod prysznic, pastę do zębów, krem do opalania z filtrem,  szczoteczka, szampon, mały ręcznik turystyczny szybkoschnący

Dokumenty:  WAŻNY dowód osobisty lub paszport

Apteczka: maść na stłuczenia, leki przeciwbólowe, przeciwzapalne, krople żołądkowe, coś na oparzenia, plastry, bandaż elastyczny, gaza, octenisept, koniecznie zabierz leki, które zażywasz systematycznie. Jeśli cierpisz na jakieś schorzenie, o którym powinien wiedzieć przewodnik,  poinformuj go wcześniej (np. mocna alergia, padaczka, cukrzyca, astma etc). 

Kieszonkowe: ok. 200 euro

Oczywiście są to rzeczy sugerowane. Stworzyliśmy tę listę, aby było łatwiej się spakować. 

Jak się spakować?
Podczas tej wyprawy, przez cały tydzień śpimy w jednym miejscu. Jeździmy na „pusto”, jedyne co trzeba zabrać to mały plecak na podstawowe rzeczy, które mogą być potrzebne podczas jednego dnia jazdy rowerem. W związku z ograniczoną pojemnością busa, Twój bagaż nie może przekroczyć 15 kg plus rower.

Jak przygotować się kondycyjnie i czy sobie poradzę?
Jeśli boisz się o swoją kondycję, to już dzisiaj zacznij treningi. Podjazdów jest sporo. Jeździcie na tej wyprawie 5-6 dni, zależy od pogody i warunków. Ale nawet jeśli nie będziesz już dawać rady na podjazdach, możesz podprowadzić rower. Poczekamy. Jednak pamiętaj, że trasa przejazdu jest wymagająca i górzysta. Mogą boleć nogi, tyłek i mięśnie. Dni są przeplatane ze sobą, te łatwiejsze z trudniejszymi. Na wyprawę zalecamy zabrać rower szosowy. Nie musi to być rower nowy, ani na najwyższej klasy osprzęcie. Najważniejsze żeby był sprawny technicznie. Pamiętaj, że ja nie jeżdżąc z Tobą wcześniej na rowerze, nie jestem w stanie w sposób obiektywny odpowiedzieć na pytanie czy ta wyprawa jest dla Ciebie trudna, czy łatwa. Dlatego jeśli chcesz się dobrze przygotować do wyjazdu pokonuj podobne dystanse jak na wyprawie i sprawdzaj jak sobie radzisz na podjazdach. Jeśli chcesz się poradzić to zadzwoń do nas. Spróbuj przejechać przez kilka dni pod rząd po 70-100 km dziennie.

Jak jedziemy nad Gardę?
Na wyprawę jedziemy busami 9 osobowymi lub jednym większym. Zabieramy uczestników z Krakowa lub Katowic. Zabranie z innych miejsc jest do dogrania. Z Polski startujemy w godzinach wieczornych.  Do celu docieramy w godzinach południowych dnia następnego. Na miejscu bus nie jeździ za rowerzystami. W razie potrzeby podjeżdżamy busem w inne miejsce startu niż miejsce noclegowe.

Jaką jedziemy nawierzchnią?
Podczas wyjazdu trasy poprowadzone są po świetnej jakości drogach asfaltowych.

Gdzie śpimy?
Grupa nocuje w wynajętym dla grupy apartamencie.

Co jemy, gdzie zrobię zakupy i jak zapłacę?
Wyżywienie jest we własnym zakresie. Busem podjeżdżamy do supermarketu, gdzie robimy wspólne zakupy. Tak wychodzi najtaniej a przy okazji jest pełna integracja. Walutą jest euro. W apartamencie do dyspozycji uczestników będzie wyposażona kuchnia, gdzie można będzie przygotowywać sobie posiłki. Wszystko wg uznania. Jako, że kuchnia włoska jest wyśmienita, to na pewno nikt nie będzie chodził głodny podczas wyjazdu. Również podczas wypadów będziemy zatrzymywać się na lokalne jedzenie. Jest czas na kawę, lody, spaghetti czy pizzę.

Czy jesteśmy ubezpieczeni podczas wyjazdu?
Na terenie Włoch wystarczająca jest karta EKUZ, którą można wyrobić w najbliższym oddziale NFZ w Polsce. Dodatkowo jednak ubezpieczamy wszystkich uczestników wyjazdu w TU Europa S.A. 

Jak liczna jest grupa, czy mogę jechać sam(a), kto jeździ z nami?
Grupa średnio liczy ok. 10 osób. Zazwyczaj jadą pojedyncze osoby, czasami dwójkami. Podczas wyjazdu można się zintegrować, także śmiało można jeździć samemu, bez znajomych. Grupy są zróżnicowane pod względem płci. Jeżdżą osoby zarówno młode jak i starsze. Przedział wiekowy to 16 – 60+. Minimalna liczba osób, aby odbył się wyjazd to 6.

Jakie panują zasady podczas wyprawy?
Każdą grupę pilotuje nasz przewodnik. Jest to osoba z doświadczeniem rowerowym, przeszkolona przez naszą organizację. Zobacz jak szkolimy naszych przewodników tutaj. Jeśli ktoś wyprzedza przewodnika robi to na własne ryzyko, ponieważ TYLKO przewodnik wie jak jechać, i którą trasę będzie pokonywać grupa. Przewodnik decyduje o tym, kiedy i gdzie robimy postoje (oczywiście można i potrzeba mu zgłaszać chęci postoju). Każdy jest odpowiedzialny za siebie, PRZESTRZEGANIE I ZNAJOMOŚĆ PRZEPISÓW PRAWA O RUCHU DROGOWYM. Każdy jeździ z taką prędkością, aby czuł się pewnie i bezpiecznie. Na rowerze nie jeździmy pod wpływem alkoholu, nie stwarzamy niebezpiecznych sytuacji, nie ścigamy się. Podczas wyprawy nie wyłączamy myślenia. Myślimy o grupie osób, nie tylko o sobie samym. W przypadku ruchliwych odcinków drogi, dzielimy się na 2 podgrupy, aby samochody mogły nas swobodnie wyprzedzać. Na podjazdach każdy jedzie swoim tempem. Jeśli jest długi podjazd i ktoś zostaje w tyle, czekamy na ostatniego, aż ten wyjedzie i wspólnie ruszamy w drogę. Grupą i wspólnie ruszamy w trasę, tak też ją kończymy. Więcej informacji na temat zasad podczas wyprawy przekazuje przewodnik pierwszego dnia. Nie zostawiamy żadnego uczestnika na pastwę losu. Przede wszystkim, dobrze się bawimy.

Ciekawe artykuły

Treść oferty oraz galeria zdjęć imprezy turystycznej Włochy | Szosowa Garda pochodzą od biura 80 Rowerów, które jest organizatorem wyjazdu. Dzięki tej wyprawie można zwiedzić i poznać kulturę, tradycję oraz krajobraz takich krajów jak: Włochy. Wycieczka obejmuje wyżywienie typu własne. Główna forma aktywności podczas tego wyjazdu to Szosowe, która pozwala na spędzenie wakacji w sposób aktywny. W przypadku zainteresowania ofertą prosimy o kontakt telefoniczny lub email. Gwarantujemy wiele wrażeń i wspaniałą przygodę.