Maroko - Mistyczna Afryka

Kategoria
Wyżywienie
śniadania
Trudność
średnia
Transport
samolot
Zakwaterowanie
namioty / pensjonaty

Wycieczka chwilowo niedostępna.

Szczegóły wyjazdu Maroko - Mistyczna Afryka

O wyprawie

Mistyczna Afryka | Maroko | 15 dni | 11 dni jazdy| 630 km | 8500 m | PRZYGODA

Maroko to kraj przepełniony mistyczną aurą i tętniący mieszanką wielu kultur. Położony na północno – zachodnim wybrzeżu Afryki, jest niewątpliwie jednym z najciekawszych regionów dawnego Maghrebu. Przez setki lat krzyżowały się tu korzenie i tradycje berberyjskie oraz arabskie i andaluzyjskie, co zaowocowało niepowtarzalnym kolorytem kulturowym. 

Spacerując po większych miastach natrafiamy na zabytkowe medyny, które w połączeniu z plątaniną wąskich ulic prowadzących do miejscowych bazarów odzwierciedlają urok starych miast arabskich. Miejsca te wciągają mieszaniną zapachów perfum, przypraw, mięty i tażin – tradycyjnej marokańskiej potrawy. Gościnność i serdeczność mieszkańców Maroka, którzy z otwartym sercem zapraszają gości do domu na herbatę, rozmowę i wspólne palenie wodnych fajek przyciąga turystów z całego świata.

Tętniące życiem, pełne kolorów, zapachów i tajemnic skąpanych w słońcu Maroko to wyprawa dla poszukiwaczy przygód i egzotyki. Czekają na nas – średniowieczne miasta, rzymskie ruiny, berberyjskie fortece i islamskie zabytki. Po zwiedzaniu złożonych warstw medyny – targowisk, sklepów rzemieślniczych, straganów pełnych egzotycznych przypraw, wsiądziemy niczym prawdziwi Nomadzi na nasze dwukołowe rumaki i udamy się w podroż daleko od cywilizacji jaką znamy – i właśnie o to chodzi, aby odkryć nowy ląd, kulturę, która ma swoje korzenie w sercu rdzennej ludności Berberów.

Maroko jest rajem dla rowerowych backpackerów. Krajobraz zmienia się jak w kalejdoskopie, ściera się tu klimat morski z kontynentalnym, pustynne i kamieniste płaskowyże poprzecinane są dolinami rzek ginących przeważnie w piaskach pustyni i zielonych bujnych oazach, olbrzymie lasy cedrowe kryją w sobie bogactwo fauny i flory.

Znikomy ruch samochodowy jest naszym sprzymierzeńcem, a dzikie i puste przestrzenie stwarzają wspaniałe możliwości do biwakowania. Niczym Berberowie cały swój dobytek przewozić będziemy na rowerach, zasypiać będziemy tam, gdzie złapie nas zmrok – w cedrowym lesie, nad wodospadem przy ognisku. Skorzystamy z słynnej marokańskiej gościnności, wypijemy z nimi tradycyjna herbatę, połamiemy się chlebem i zjemy prawdziwe tażin.

WoW wyprawy:

Marrakesz | góry Atlas | wioski berberyjskie | miasto Demnat | wodospad Szallalat Uzud | makaki berberyjskie | Parku Narodowego Western High Atlas | sztuczne jezioro Bin el Oiudane | miasto Bani Mallal |  kasba Ain Asserdoun | park Ein Osrdon | jezioro Barrage El-Hansali | miasto Khénifra | lasy cedrowe | Parku Narodowym Khénifra | jezioro Aguelma Azigza | wodospad Oum er-Rbia | Park Narodowy Ifran | cedr  Gouraud | Fez

Charakterystyka wyjazdu: 

Wyjazd ma charakter przygodowy, tzn. że wozimy wszystko w sakwach, jeździmy bez wsparcia samochodu. Kierowany jest on do rowerzystów z doświadczeniem rowerowym, dobrze czujących się w trudnym, zróżnicowanym terenie. Jego trudność polega na przewyższeniach i podjazdach oraz zmiennej nawierzchni. Mamy zaplanowane trasy na 11 dni jazdy, co daje łącznie do przejechania ok. 630 km oraz ok. 8500 m przewyższenia. Zalecamy zabrać na wyjazd rower górski bądź trekkingowy o oponach szerokości 2.0 cala.  Stopień trudności tej wyprawy jest na poziomie III. 5 noclegów spedzimy na kempingach pod namiotami, natomiast pozostałe w hostelach i hotelach, gdzie zapewnione bedzie również śniadanie.

Jak przygotować się do wyjazdu?

Jak najwięcej jeździć. Aby czerpać maksymalną frajdę z tego wyjazdu musisz być przygotowany kondycyjnie. Więc przed wyprawą pokonuj podobne dystanse do tych planowanych i jeździj po górkach, jeśli nie masz ich koło siebie, to jeździj większe dystanse. Jeśli nie jeździłeś nigdy wcześniej z sakwami, to warto spróbować przed wyjazdem, aby nie uczyć się tego na wyprawie. Podstawa to również sprawny rower, czyli SERWIS roweru przed wyjazdem obowiązkowo.

Program

Poniżej przedstawiamy ramowy program wyjazdu. Pamiętaj, że podany dystans i przewyższenia mogą ulec zmianie w trakcie wyjazdu. Dlaczego? Wynikać to może z kilku czynników np. konieczność zmiany trasy przez przewodnika, różnicy między Twoim telefonem/sprzętem/licznikiem a naszym programem, zmianą miejsca noclegowego względem zaplanowanej trasy. Różnice te mogą sięgać 5-10%.

Dzień 1 – wylot z Warszawy do Marrakeszu

Spotykamy się na lotnisku w Warszawie Okęcie. W kwestii przygotowania roweru do transportu samolotem chętnie posłużymy pomocą. Po przylocie na miejsce udajemy się do hostelu, skręcamy rowery i przygotowujemy się do wyprawy. Wieczorem odprawa i omówienie trasy.

Dzień 2 – Trasa 01 | Marrakesz – Sidi Rahhal | 59 km | 365 m podjazdu i 125 m zjazdu

Po śniadaniu pokręcimy się leniwie po uliczkach Marrakeszu. Jest to najbardziej kolorowe i żywiołowe miasto Maroka. To prawdziwa eksplozja smaków, barw i orientalnych zapachów a także miasto pełne sprzeczności, w którym stykają się ogromny luksus i skrajna bieda. Po opuszczeniu bram miasta czeka nas spokojna jazda w sam raz na rozgrzewkę w kierunku naszego noclegu.

Dzień 3 – Trasa 02 | Sidi Rahhal – Tanant | 71 km | 730 m podjazdu i 545 m zjazdu

Dzisiejszego dnia mamy do przejechania najdłuższy dystans wyprawy. Powoli zaczynają nam się odsłaniać góry Atlasu. Będziemy przejeżdżać przez najstarsze miasto na południu Maroka – Demnat. Miasto jest otoczone pięknymi górami a w jego pobliżu znajdują się pełne tradycji wioski berberyjskie. Na nocleg udajemy się w okolice małego miasteczka Tanant.

Dzień 4 – Trasa 03 | Tanant – Ait Aatab | 63 km | 1060 m podjazdu i 1165 m zjazdu

Tego dnia i każdego kolejnego będzie sporo podjeżdżania. Jednak widoki zrekompensują poniesiony wysiłek. Będziemy przejeżdżać przez rzekę Wadi Uzud, na której znajduje się wodospad Szallalat Uzud. Jego główna kaskada ma wysokość 110 metrów. Poniżej rzeka tworzy szereg mniejszych kaskad, po czym wpada do rzeki Wadi al-Abid. W okolicach wodospadu żyją makaki berberyjskie. Jest to najczęściej odwiedzana część tego regionu. Znajdują się tutaj liczne zielone doliny, młyny, sady i wspaniałe wąwozy.

Dzień 5 –  Trasa 04 | Ait Aatab – Ouaouizeght | 46 km | 1075 m podjazdu i 965 m zjazdu

Opuszczając miejsce dzisiejszego noclegu wjeżdżamy na teren Parku Narodowego Western High Atlas. Następnie przejedziemy nad sztuczne jezioro Bin el Oiudane znajdujące się w pobliżu wioski o tej samej nazwie. Na jeziorze znajduje się zapora, a woda ze zbiornika pomaga nawodnić 62,5 tys. ha pobliskich równin.

Dzień 6 –  Trasa 05 | Ouaouizeght – Bani Mallal | 47 km | 1200 m podjazdu i 1535 m zjazdu

Kolejnego dnia naszej wyprawy dojeżdżamy do Bani Mallal, które zalicza się do najszybciej rozwijających się miast Maroka. Jest też centrum gospodarczym tego regionu szczególnie w dziedzinie petrochemii i włókiennictwa. Lokalne produkty rolne takie jak oliwki, figi, pomarańcze trafiają stąd na rynek krajowy. Do miejscowości prowadzi długi, bo ponad 20km zjazd będący zwieńczeniem wysiłku poniesionego w pierwszej części dnia. Wieczorem udamy się na spacer po niewielkiej medynie.

Dzień 7 –  Trasa 06 | Bani Mallal – Zaouiat Cheikh | 64 km | 970 m podjazdu i 810 m zjazdu

Rano podjedziemy oglądnąć kasbę Ain Asserdoun – fortecę obronną górującą nad miastem, skąd można podziwiać panoramę miasta wraz z otaczającą go okolicą. W pobliżu twierdzy znajduje się park Ein Osrdon w wodospadem i pięknym ogrodem. Dalej udając się w stronę naszego noclegu będziemy mijać po drodze liczne wioski, w których czas jakby się zatrzymał.

Dzień 8 –  Trasa 07 | Zaouiat Cheikh – Khénifra | 61 km | 930 m podjazdu i 815 m zjazdu

Dzisiejszego dnia na trasie będziemy mijać Barrage El-Hansali -piękne błękitne jezioro z drzewami oliwnymi rozsianymi na jego brzegach. W jednej z okolicznych miejscowości zatrzymamy się aby zasmakować tutejszych przysmaków. Na nocleg udamy się do miejscowości Khénifra nad rzeką Wadi Umm ar-Rabi. W mieście zachował się most i zabudowania kasby wzniesione na przełomie XVII i XVIII wieku. Na wschód od miasta znajduje się park narodowy, w którym rosną liczne okazy cedrów atlaskich.

Dzień 9 – Trasa 08 | Khénifra – Oum Rabia | 47 km | 1080 m  podjazdu i 680 m zjazdu

Na ten dzień przewidujemy wizytę w Parku Narodowym Khénifra. Będziemy podziwiać uroki lasu cedrowego i znajdującego się tutaj naturalnego “zielonego jeziora” Aguelma Azigza. Następnie wjeżdżamy do wąwozu, w którym 40 źródeł tworzy wodospad Oum er-Rbia. W jego okolicach przewidujemy biwak.

Dzień 10 – Trasa 09 | Oum Rabia – Azrou | 63 km | 1230 m  podjazdu i 1180 m zjazdu

Następnego dnia kontynuujemy jazdę w otoczeniu lasów cedrowych. Po drodze mijamy dwa malownicze jeziora i dojeżdżamy do Azrou – strategicznego miasta położonego między Atlasem Średnim a Atlasem Wysokim. Występuje tutaj liczna populacja makaków berberyjskich oraz niespotykane nigdzie indziej na świecie unikatowe gatunki motyli. Atrakcją przyciągającą obcokrajowców są stare okazy drzew cedrowych wraz z cedrem Gouraud, który ma podobno 300 lat a jego sylwetka z potężnymi konarami robi spore wrażenie.

Dzień 11 –  Trasa 10 | Azrou – Imouzzer Kandar | 52 km | 630 m podjazdu i 565 m zjazdu

Kolejny dzień naszej rowerowej przygody i kolejne spotkanie z kolejnym parkiem narodowym – Ifran. Ze względu na zróżnicowanie biologiczne i geologiczne stanowi bardzo ważny dla Maroka naturalny rezerwat. Został on założony w 2004 roku i zajmuje powierzchnię 125 tys. ha. Po południu dojeżdżamy do Imouzzer Kandar – uroczej wioski znajdującej się na wysokości 1300 m n.p.m. cieszącej się łagodnym klimatem. Region ten będący oazą spokoju słynie dzięki uprawie jabłek, orzechów włoskich oraz fig.

Dzień 12 – Trasa 11 | Imouzzer Kandar – Fez | 58 km | 185 m podjazdu i 1210 m zjazdu

To już ostatni dzień na rowerach. Po trudach poprzednich dni czeka na nas nagroda w postaci 60 km zjazdu. To brzmi pięknie! A celem ostatniego dnia będzie Fez – to miasto mające ponad milion mieszkańców jest miastem partnerskim min. Krakowa. Po dojechaniu na miejsce meldujemy się w hotelu, chwilę odpoczywamy i udajemy się na uroczystą kolację.

Dzień 13 – Fez

Ten dzień przeznaczony jest na zwiedzanie Fez. Będziemy chcieli zobaczyć jak najwięcej – Stary i Nowy Fez, meczety, synagogi, Grobowce Marynidów, dawne mury obronne min. Niebieską Bramę i wiele innych. Po południu obiad, pakowanie bagaży i wieczorem ruszamy w nocną podróż busem do Marrakeszu.

Dzień 14 – Marrakesz

Rano meldujemy się w hotelu a po śniadaniu ruszamy na zwiedzanie Marrakeszu. Można się tutaj poczuć jak w innej epoce.  Jest to najbardziej kolorowe i żywiołowe miasto Maroka. Na największy plac w medynie najlepiej przybyć po zmroku. Wtedy to ożywa i czaruje swoją magią – muzycy grają na bębnach, zaklinają węże, połykacze ognia, wróżbici, samozwańczy uzdrawiacze, fakirzy, rozkrzyczani handlarze – to oni nadają niesamowity charakter temu miejscu. Muzyka i gwar miesza się z aromatami, smaki z zapachami. Jest to prawdziwy spektakl czarujący wszystkie nasze zmysły. Marrakesz nocą to miejsce magiczne… i nie do opisania – to koniecznie trzeba przeżyć!

Dzień 15 – powrót do Polski

* Program i jego poszczególne elementy mogą ulec zmianie ze względu na warunki pogodowe oraz kondycyjne uczestników.

Warunki

Cena zawiera:

  • bagaż sportowy na rower linii Ryanair,
  • transport na trasie Fez – Marrakesz,
  • 8 x nocleg ze śniadaniem w hotelach,
  • 5 x nocleg na kempingach,
  • transport z lotniska/na lotnisko w Marrakeszu,
  • przewodnik rowerowy, który pilotuje całą trasę, służy pomocą techniczną i zapleczem sprzętowym, sprawuje opiekę nad uczestnikami,
  • ubezpieczenie
  • składkę na TFG

Cena nie zawiera:

  • biletu lotniczego pasażera,
  • dodatkowego wyżywienia
  • ew. opłat dodatkowych nie zawartych w cenie

Zaliczka:

Kwota: 800 zł

Po zapisaniu się na wyjazd potwierdzeniem uczestnictwa jest wpłata zaliczki do 3 dni od wysłania formularza zgłoszeniowego.

Dopłata:

Pozostała kwota wyprawy płatna najpóźniej 30 dni przed wyjazdem na ten sam nr rachunku z takim samem tytułem wpłaty.

Rezygnacja z wyjazdu:

W przypadku rezygnacji z wyjazdu prosimy o maila informacyjnego. Rezygnacja musi być złożona na piśmie (może być drogą mailową) pod rygorem nieważności. W przypadku rezygnacji z wyjazdu w terminie >30 dni uczestnik ponosi faktyczny poniesiony przez Stowarzyszenie koszt. Zazwyczaj równowartość wpłaconej zaliczki. W przypadku rezygnacji w okresie 29 – 14 dni przed początkiem wyprawy ponosi koszt 60% ceny wyjazdu. Rezygnując z wyjazdu w terminie późniejszym niż 14, uczestnik ponosi koszt 90% ceny.

Potwierdzenie wyjazdu:

Wyjazd potwierdzamy 14 dni przed początkiem wyprawy. W przypadku odwołania wyjazdu, zwracamy 100% wpłat.

* cena może ulec zmianie ze względu na ruchomość cen biletów lotniczych.

Jak wyrobić wizę marokańską?

Obywatele polscy udający się turystycznie do Maroka są zwolnieni z obowiązku wizowego na okres do 90 dni.

Jakie szczepienia?

Podczas podróży do Maroka zalecane są szczepienia: dur brzuszny, WZW typu A, wścieklizna. Są to szczepienia zalecane, nie obowiązkowe.

Jaki rower i jak go przygotować?

Na wyprawę zabieramy rower górski bądź trekkingowy. Będziemy poruszać się zarówno po drogach głównych asfaltowych dobrej jakości jak i po drogach szutrowych. Ważne, żeby rower miał możliwość zamontowania sakw, gdyż na tej wyprawie cały ekwipunek wozimy ze sobą. Polecamy szerokość bieżnika opon 2.0. Amortyzator jest konieczny. Czy to znaczy, że nie możesz jechać na innym rowerze? Możesz, ale robisz to na własne ryzyko i niedogodności. Każdy z nas jest inny, dlatego dla jednej osoby ta trasa na rowerze bez amortyzatora będzie niemożliwa do przejechania, a dla kogoś innego będzie to normalna trasa. Masz wątpliwości czy Twój rower jest odpowiedni do tej trasy, to skontaktuj się z nami, doradzimy. Najważniejsze jednak, żeby rower był SPRAWNY. Dlatego przed każdą wyprawą WSKAZANY JEST PRZEGLĄD I SERWIS ROWERU. W ten sposób minimalizujesz możliwość wystąpienia awarii podczas wyjazdu.

Na co zwrócić uwagę oddając rower do serwisu?

Oddając rower do serwisu poproś o sprawdzenie takich elementów jak: łańcuch, kaseta, przednie zębatki, support w korbie, stan hamulców (olej, linki, klocki), stan opon (mogą być sparciałe), koła czy nie są scentrowane, piasta w kołach czy nie ma luzu, układ kierowniczy (ewentualne luzy). Dlaczego sprawny rower jest tak ważny? Czym mniej awarii, tym więcej czasu na trasę, zwiedzanie i odpoczynek. Przewodnik pomoże zmienić dętkę, nasmarować łańcuch, podregulować podstawowe elementy, ale już nie scentruje koła, czy nie dokona naprawy roweru. W takich sytuacjach konieczna jest wizyta w serwisie. A to skutkuje dodatkowymi kosztami dla uczestnika oraz straconym dniem jazdy i pokonania trasy w busie.

Ważne jest, żeby rower był dopasowany do Twojej budowy ciała. Zwróć uwagę, czy masz dobrze ustawione siodełko, klamki hamulcowe, kierownicę. Jest to ważne na wyprawie, ponieważ jeździmy codziennie po kilkadziesiąt kilometrów. W trakcie wyjazdu będziesz odczuwał dyskomfort w wyniku złego ustawienia roweru taki jak ból pleców, barków, nadgarstków czy kolan.

Co ze sobą zabrać?

Na wyjazd musisz mieć ze sobą:

Do rowerubagażnik, sakwyzapasowa dętka x 2, zapasowe klocki, hak do przerzutek, zapasowa linka, multitool, pompka, oświetlenie do roweru, spinka do łańcucha, kask (zalecamy), ew. mleczko do dętki, zapięcie do roweru, smar do łańcucha, jeśli posiadasz niestandardową część, która wymaga wyjątkowego klucza, zabierz go koniecznie.

Ubrania: chustka na głowę (buffa), okularki, kurtka przeciwdeszczowa/przeciwwietrzna, bluzka z długim rękawem, koszulka z krótkim rękawem, ubranie do spania, krótkie spodenki, wygodne spodenki na rower, długie getry, długie spodnie, skarpetki, bielizna, buty na rower, buty po rowerze, klapki, rękawiczki na rower, bluza lub polar.

Na kemping: namiot, śpiwór, karimata, czołówka/latarka, sprzęt do biwakowania: kubek, nóż, sztućce, talerzyk

Kosmetyki: żel pod prysznic, pastę do zębów, krem do opalania z filtrem,  szczoteczka, szampon, mały ręcznik turystyczny szybkoschnący

Dokumenty: paszport (musi być ważny jeszcze przez co najmniej 6 miesięcy od naszej planowanej daty wylotu)

Apteczka: maść na stłuczenia, leki przeciwbólowe, przeciwzapalne, krople żołądkowe, coś na oparzenia, plastry, bandaż elastyczny, gaza, octenisept, koniecznie zabierz leki, które zażywasz systematycznie. Jeśli cierpisz na jakieś schorzenie, o którym powinien wiedzieć przewodnik,  poinformuj go wcześniej (np. mocna alergia, padaczka, cukrzyca, astma etc).

Kieszonkowe: ok. 450 dolarów (lokalną walutę można wymienić w kantorach znajdujących się w Marrakeszu, Bani Mallal lub Fez. W tych miastach można również skorzystać z bankomatu)

Oczywiście są to rzeczy sugerowane. Stworzyliśmy tę listę, aby było łatwiej się spakować.

Jak się spakować?

Podczas tej wyprawy wszystko wozimy ze sobą. Do roweru należy założyć bagażnik. Polecamy bagażnik, który pasuje do każdego roweru. 
Jak informują na swojej stronie linie Ryanair: Każdy pasażer może bezpłatnie wnieść na pokład 1 mały bagaż (40 x 20 x 25 cm). Aby móc zabrać ze sobą dodatkowy bagaż podręczny, możesz zakupić pierwszeństwo wejścia i 2 sztuki bagażu podręcznego i wnieść obie sztuki bagażu na pokład LUB dodać bagaż rejestrowany (10 kg) i nadać dodatkowy bagaż w punkcie odprawy przed kontrolą bezpieczeństwa. Dodatkowo my dokupujemy dla każdego bagaż sportowy o max. wymiarach 300 cm (suma wys + dł + szer) i wadze do 30 kg. Oczywiście sami będziemy służyć tzw. pomocą doraźną przy składaniu, po przylocie i rozkładaniu roweru przy odlocie.

Jak przygotować się kondycyjnie i czy sobie poradzę?

Jest to wyjazd skierowany do rowerzystów wszechstronnych z zamiłowaniem do jazdy po zróżnicowanej nawierzchni. Trasy prowadzą po terenie pagórkowatym i lekko górzystym. Jeśli boisz się o swoją kondycję, to już dzisiaj zacznij treningi. Podjazdów jest sporo. Dzienne dystanse wynoszą 50-70 km. Mamy zaplanowane trasy na 11 dni jazdy. Całkowity dystans to ok. 630 km a suma przewyższeń jest na poziomie 8500 metrów. Ale nawet jeśli nie będziesz już dawać rady na podjazdach, możesz poprowadzić rower, poczekamy. Na wyprawę można pojechać rowerem górskim lub trekkingowym. Najważniejsze żeby był sprawny technicznie. Jeśli chcesz się dobrze przygotować do wyjazdu regularnie pokonuj podobne dystanse jak na wyprawie i sprawdzaj jak sobie radzisz na podjazdach. Jeśli chcesz się poradzić to zadzwoń/napisz do nas.

Jak dolecimy na miejsce?

Do Marrakeszu lecimy z Warszawy Okęcia. Powrót dokładnie w ten sam sposób.

Jaką jedziemy nawierzchnią?

Trasa poprowadzona jest drogami publicznymi. Nawierzchnia to głównie asfalt. Tylko niektóre odcinki to ubity szuter.

Gdzie śpimy?

Nocujemy głównie w hotelach ze śniadaniem plus 5 razy nocujemy na kempingach. Pamiętaj, że jest to Afryka i ich standard hoteli może znacznie odbiegać od naszego, europejskiego.

Co jemy, gdzie zrobię zakupy i jak zapłacę?

Wyżywienie poza zawartym w cenie jest we własnym zakresie. Będziemy smakować lokalnej żywności. Będą dni, podczas których w ciągu dnia nie będzie żadnych sklepów czy restauracji, dlatego trzeba będzie się wcześniej odpowiednio zaopatrzyć. Płacimy w marokańskich dirhamach (MAD).

Czy jesteśmy ubezpieczeni podczas wyjazdu?

Tak – wszyscy uczestnicy są ubezpieczeni odpowiednio do rodzaju wyprawy. Każdy uczestnik naszych wypraw jest objęty ubezpieczeniem w TU Europa S.A.

Jak liczna jest grupa, czy mogę jechać sam(a), kto jeździ z nami?
Grupa na tym wyjeździe to max. 7 osób. Zazwyczaj jadą pojedyncze osoby, czasami dwójkami. Podczas wyjazdu można się zintegrować, także śmiało można jeździć samemu, bez znajomych. Grupy są zróżnicowane pod względem płci. Jeżdżą osoby zarówno młode jak i starsze. Przedział wiekowy to 16 – 60+. Minimalna liczba osób, aby odbył się wyjazd to 5.

Jakie panują zasady podczas wyprawy?

Każdą grupę pilotuje nasz przewodnik. Jest to osoba z doświadczeniem rowerowym, przeszkolona przez naszą organizację. Jeśli ktoś wyprzedza przewodnika robi to na własne ryzyko, ponieważ TYLKO przewodnik wie jak jechać, i którą trasę będzie pokonywać grupa. Przewodnik decyduje o tym, kiedy i gdzie robimy postoje (oczywiście można i potrzeba mu zgłaszać chęci postoju). Każdy jest odpowiedzialny za siebie, PRZESTRZEGANIE I ZNAJOMOŚĆ PRZEPISÓW PRAWA O RUCHU DROGOWYM. Każdy jeździ z taką prędkością, aby czuł się pewnie i bezpiecznie. Na rowerze nie jeździmy pod wpływem alkoholu, nie stwarzamy niebezpiecznych sytuacji, nie ścigamy się. Podczas wyprawy nie wyłączamy myślenia. Myślimy o grupie osób, nie tylko o sobie samym. W przypadku ruchliwych odcinków drogi, dzielimy się na 2 podgrupy, aby samochody mogły nas swobodnie wyprzedzać. Na podjazdach każdy jedzie swoim tempem. Jeśli jest długi podjazd i ktoś zostaje w tyle, czekamy na ostatniego, aż ten wyjedzie i wspólnie ruszamy w drogę. Grupą i wspólnie ruszamy w trasę, tak też ją kończymy. Więcej informacji na temat zasad podczas wyprawy przekazuje przewodnik pierwszego dnia. Nie zostawiamy żadnego uczestnika na pastwę losu. Przede wszystkim, dobrze się bawimy.

Ciekawe artykuły

Treść oferty oraz galeria zdjęć imprezy turystycznej Maroko - Mistyczna Afryka pochodzą od biura 80 Rowerów, które jest organizatorem wyjazdu. Dzięki tej wyprawie można zwiedzić i poznać kulturę, tradycję oraz krajobraz takich krajów jak: . Wycieczka obejmuje wyżywienie typu śniadania. Główna forma aktywności podczas tego wyjazdu to Egzotyczne, która pozwala na spędzenie wakacji w sposób aktywny. W przypadku zainteresowania ofertą prosimy o kontakt telefoniczny lub email. Gwarantujemy wiele wrażeń i wspaniałą przygodę.