Sakura Japan Cycling | TYLKO DLA KOBIET

Kategoria
Wyżywienie
szczegóły w warunkach
Trudność
średnia
Transport
samolot
Zakwaterowanie
pensjonaty / hotele

Wycieczka chwilowo niedostępna.

Szczegóły wyjazdu Sakura Japan Cycling | TYLKO DLA KOBIET

O wyprawie

SAKURA JAPAN CYCLING 桜 LIMITED EDITION BIKEPACKING

Rowerem do Cesarstwa Japonii

Sakura to narodowy symbol Japonii, fenomen i tradycja. Drzewa wiśni rosną wszędzie, a ich zapach czuć niemal na każdym rogu. Sakura, to wielkie święto, a niektóre pary obdarzają swoje córki takim imieniem. W tym czasie cała Japonia przeżywa wiśniowy boom! Cukiernie, kawiarnie, MC’Donalds i Sturbacks serwują specjalne serie sakurowe – lody, słodycze, kawę, colę, burgery. Istne wiśniowe szaleństwo! Koniecznie trzeba wziąć udział w Hanami, bo to czas spójności i bliskiej relacji Japończyków z kwiatami. Odbywają się wtedy pikniki pod drzewami, pije się dużo Sake i miło się przyłaczyć do wspólnego biesiadowania.

Wiosna w Japonii, to nasze wczesne lato. Potrafi być gorąco, więc ta pora roku będzie odpowiednia dla ciepłolubów. Ze względu na popularność Sakury, w centralnych miastach trzeba się spodziewać większej ilości turystów i nieco wyższych cen, szczególnie w Kioto, Toki i Osace.

Spokojna, wyważona i gościnna Japonia porwie wasze serca i nogi. Odległy, ale istniejący ideał. Kraj, który najpiękniej odkrywa się właśnie na rowerze. Japonia ma znakomicie rozwinięta infrastrukturę dla prawdziwych rowerowych podróżników. Rower idealnie wpisuje się w tę scenerię i jest również bardzo popularny wśród Japończyków. Drogi dobrej jakości, udogodnienia dla rowerzystów, dedykowane tunele, specjalne stacje na odpoczynek, boczne drogi, szerokie chodniki z wydzielonymi pasami. Do tego wszystkiego dochodzi szeroko pojęte bezpieczeństwo, pyszna i zdrowa kuchnia.

Dla kogo wyprawa ?

Wyprawa dedykowana jest kobietom o dobrej kondycji fizycznej, które kochają rower i taka formuła podróżowania jest im bliska. Dla kobiet o otwartym umyśle, wysokim stopniu inteligencji społecznej, umiejętności przystosowania do aktualnych warunków, oraz sytuacji. To jest żywa podróż, bez asysty samochodu i wsparcia. My tworzymy team i wspieramy się. Nikt nie jedzie sam, niekt nie dostaje map i punktów docelowych z hasłem ‚spotykamy się na miejscu o tej i o tej’ 

Dlaczego zabieram tylko 7 kobiet? Bo Japonia z większą grupą to w mojej ocenie pomyłka. Zresztą coraz więcej kobiet docenia kameralną formułę, bo ona zwyczajnie ma sens. I nie chodzi tylko o oszczędność czasu w drodze, ale korzystanie z tego, co ta droga nam oferuje. Bo podróżowanie w małej grupie jest bardziej wartościowe. Zatrzymujemy się w kameralnych i tradycyjnych obiektach, które są prawdziwie japońskie i nie spotkasz tam wycieczki z polskiego autokaru. Często są to obiekty które polecają mi gospodarze, a do których w życiu bym nie trafiła, bo na mapie są opisane tylko po japońsku. Takie miejsca są żyjącym muzeum tradycji i kultury japońskiej. Jesteśmy blisko gospodarzy z którymi nierzadko nawiązujemy relacje. Ostatnio, będąc w pięknym Ryokanie, świętowałyśmy urodziny jednej z uczestniczek. Poprosiłam gospodarza o udostępnienie pomieszczenia wraz z zestawem karaoke. W międzyczasie pojechali do combini po przekąski na wieczór. Takie rzeczy tylko w Japonii, z otwartym sercem.

W Japonii jest dużo barów, rodzinnych knajpek i wieczornych izakaya, które lubimy odwiedzać. Są też karaoke miejsca, których kubatura jest  w wersji ‚mini’ .Oznacza to, że jak nasza ekipa, rozsuwa drzwi…to w środku jest 10 miejsc, z czego połowa zajęta… ale wzbudzamy ciekawość i dosiadamy się do towarzystwa. Ostatnio nawet poprosiłam aby podczas naszej wizyty nie palili w środku, i wyobraźcie sobie że nie był to dla nich żaden problem. Każdy z nich grzecznie wychodził na ulicę dymka puścić. Oczywiście istnieją miejsca bardziej pojemne, ale wiecie, to już inny sort. Ogólnie rzecz ujmując wzbudzamy zachwyt, ciekawość i kiedyś nawet Japan TV nas pokazało, jak to kobiety przemierzają kraj na rowerach.

Zapraszam kobiety głodne przygody, empatyczne, pomocne, czujące sie dobrze w kameralnej ekipie, ale również samodzielne. Kobiety, które mają za sobą rowerowe doświadczenia, trampingowe podróże i wiedzą z czym to się je.

Przed podjęciem wiążących decyzji co do udziału w wyprawie, z każdą z Was rozmawiam o jego walorach, wypełniacie specjalną ankietę,  gdyż specyfika i styl podróży a’la Indiana Jones  jest unikalny. Na wyprawie obowiązują również zasady oraz regulamin, który jest częścią umowy.

Nasz podróż rowerowa to przede wszystkim spotkania z ludźmi i egzotyczną wielowymiarową kulturą, która potrafi nas zaskakiwać. Historie, jakie się stamtąd przywozi, to kaloryczny scenariusz na przygodową komedię, z nutką romantyzmu. To chwile pośród lokalnej społeczności, która zaprasza nas do swojego świata, to znowu wspólne biesiadowanie i grillowanie, śpiewanie karaoke w najmniejszych knajpkach świata, doznania w onsenach i sento, ceremonie, festiwale, a może nawet jakieś występy.

Program

Co robimy na miejscu i styl wyprawy ?

Odwiedzając Japonię na myśl przychodzi Osaka, Kioto, Tokio, ale prowincja i zderzenie z tradycyjną Japonią to wartościowa i jedyna w swoim rodzaju idea, dająca nam piękne chwile i budowanie przyjaznych relacji z Japończykami. Nie czujesz się jak anonimowy trybik, w kolejce po kolejny bilet do zamku, czy słynnego Onsenu. Nie przepychasz się łokciami w miejscach, z każdego przewodnika, choć być może obecny czas jest wyciszeniem globalnej turystyki, co daje nieco oddechu takim miastom jak Kioto, Osaka czy Tokio. O tym przekonamy się na miejscu. Ta podróż to jest nasze unikalne, inspirujące turnee i właśnie rower zabierze nas w nietuzinkowe miejsca i pozwoli dotrzeć tam, gdzie inni nie docierają. Ta wyprawa rowerowa, to nie jest oklepana sztampa śladem Shinkansena. To rowerowy SLOW TRAVEL do wyjątkowego kraju, który trzeba umiejętnie skonsumować. To będzie Twoja podróż na księżyc, tu na ziemi. To ekspedycja dla kobiet szukających czegoś niezwykłego i poznanie prawdziwej Japonii, poza utartym szlakiem.

Nasza robinsonada to ciągnące się miasta, wioski, porty rybackie, wiejskie obszary, pola ryżowe, parki nadmorskie i dzikie wybrzeża Oceanu. Nasza podróż to wyspa Honsiu (.główny ląd) największa i najbardziej zaludniona, ale jest ogromna i poprzez to klimat w różnych częściach znacznie się różni.

Przed nami około 550 km na rowerach, bez napinki i potu na czole – optymalnie 40/50/60 dziennie w zależności od przekroju drogi i tego co oferuje. Jedziemy zwartym i jednolitym tempem, min 17-20/h po płaskim i max 25km/h. Musi być czas na przyjaźń, kuchnię, nieoczekiwane zdarzenia, smakowanie miejsc, zejście ze szlaku i nieoczywiste historie.

Przed nami również podróż pociągiem z rowerem, i to jest zdecydowanie jedna z  japońskich abstrakcji. Trzeba mieć w sobie dużo tolerancji, by zaakceptować zasady zabrania roweru do pociągu. Rower trzeba spakować do specjalnej torby, zdjąć przednie koło i przenieść na peron. Zresztą nie tylko to, bo kraj jest tak odmienny kulturowo, że będziemy się stykać z różnymi sytuacjami, które trzeba respektować i szanować. To ważny aspekt, oraz informacja dla wszystkich odwiedzających ten kraj. Jesteśmy tam gościnnie i nie chcemy nikogo rozczarować, stawiać w niewygodnej sytuacji, czy też wprawiać w zakłopotanie. I nie usiłujmy tego odnosić po europejsku, po naszemu.

Na mapie Honsiu, istnieją inne fantastyczne obszary, niezadeptane i niezmącone turystyczną falą. Naturalne i otwarte drogi południowego wybrzeża. Nie zabraknie takich perełek jak Nara, ale najbardziej cieszą mnie nowe miejsca, które razem odkryjemy. To będzie wyjątkowa podróż, a po cztereh latach przerwy, prawie jak odrodzenie. Na naszej drodze prefektura Nara, Mie, Shizuoka, Kanagawa. Shiga.

Gdzie śpimy ?

Wszystkie noclegi będą pod dachem ( żadnych namiotów) Miejsca noclegowe są dobierane ze szczególną starannością i w bardzo dobrym standardzie, w odpowiedniej lokalizacji. Poprzez ich różnorodność, będziesz miała okazję na więcej wrażeń. Są to zajazdy japońskie (Ryokany), domy gościnne, pensjonaty, wille nadmorskie, hostele kapsułowe, hotele, hostele. Są to głównie miejsca spoza bookingu, często wyszukane przez inne źródła i rekomendacje.

Wstępną agendę day by day z atrakcjami, dystansami, miejscami noclegowymi otrzymasz przed wyjazdem. Jednak z uwagi na potencjalne modyfikacje, może być ruchoma (więcej o tym w regulaminie podróży)

Pamiętacie jak pisałam o kobietach morza? nurkują w zimnej wodzie i zbierają morskie ślimaki, jeżowce, ośmiornice, a przede wszystkim ostrygi i perły. Niektóre z kobiet mają nawet 70 lat ale jak widać świetnie sobie radzą. Dzięki specjalnym technikom wstrzymywania oddechu mogą utrzymać się pod powierzchnią wody ponad dwie minuty. Ama (海 女) to fascynująca część japońskiej kultury sięgającej ponad 2000 lat. Tradycja zakazuje używania odzieży oraz sprzętu ułatwiającego nurkowanie, ale większość pracujących Ama korzysta z ochronnych gogli i białego stroju, który ponoć odstrasza rekiny. Ama łowią na wyspie Honsiu, w nadmorskiej miejscowości Toba. Wyłowione skarby sprzedają na targowisku, reszta trafia na barbecue, na które można zostać zaproszonym i to będę ponownie dla nas organizować.

Na naszej drodze Jezioro Biwa ( 琵琶湖 Biwa-ko) któremu towarzyszy pocztówkowa sceneria piaszczystch plaż, zabytkowe otoczenie, świątynie, tradycyjne wioski wypełnione przyrodą sezonowych kwiatów i pól ryżowych. 

Jak wygląda mniej więcej przekrój dnia ? 

Po śniadaniu zwykle ruszamy – jest to najwcześniej 08.00 Zatrzymujemy się co ok 7-10 km (bo inaczej się tam nie da) Mamy kilka przerw na odpoczynek, jedzenie, bo tam je się non stop i jedną dłuższą na obiad ok. 1,5h. W zalezności od przygód po drodze, które też nas zatrzymują (festiwal, zwiedzanie świątyni, zdjecia, lokalne spotkania itp..) to na bazie lądujem przed zmrokiem. Gdy już zakończymy nasz rowerowy dzień, tak naprawdę każda z nas może robić to, na co ma ochotę – jest duża swoboda i dowolnośc w decyzjach, choć zwykle czas spędzamy wspólnie. Wieczorem idziemy do onsenu, albo na spacer po mieście, kolację, do Izakaya. Staram się również na bieżąco wynajdywać lokalne atrakcje które ujawniają się w trakcie wyprawy. Są to np. lokalne targi vintage, na których można kupić czarki do sake, lub filiżanki do kawy, albo bardziej wytrawne dodatki – jak kimono, czy yukatę. Są też lokalne targowiska sea foodu, albo sobotnie mini festyny dla smakoszy dopiero co złowionych langust. To tylko namiastka tego co oferuje nasza droga, ale trzeba być uważnym i cierpliwym by to dostrzec i umieć z tego skorzystać.

Jaki rower na wyjazd?

Najlepiej sprawdzi się rower trekkingowy, crossowy, lub jeśli jesteś fanką gravela też będzie ok. Nasza droga to w 90% asfalt i 10% inna utwardzona nawierzchnia (np. wały rzeczne). W Japonii obowiązuje ruch lewostronny. Będzie trochę przewyższeń, trochę podjazdów, ale pakujemy sie na lekko, w sakwach max 10 kg. Warto spakować się na lekko i ewentualnie doposażyć na miejscu w Uniqlo na przykład. Jakość ubrań w Japonii to naprawdę wysoki poziom i chce się przywieźć stamtąd jak najwięcej (bo i ceny dobre, a wyprzedaży nie brakuje).  Rower musi być dobrze przygotowany w serwisie i spakowany do pudła wedle intrukcji.  Wszelkie informacje, webinar online, grupa na FB będzie dostępne dla uczestniczek. 

Japońska kuchnia

Jedzenie w tym kraju, to jedna z największych przyjemności, jakich można doświadczyć, a odkrywanie zróżnicowanego menu, jest pożądaną atrakcją. Japonia jest podzielona na odrębne regiony geograficzne, z których każdy rozwinął własne unikalne tradycje kulinarne, dlatego możliwości poznawania smaków są nieograniczone. Żywimy się lokalnie i tanio, wkraczamy na targowiska, do miejskich barów, do rodzinnej gastronomii, karuzeli sushi, a także supermarketów i wielobranżowych, bardzo popularych Combini tj.  7Eleven i Lawson gdzie kupimy gotowe dania, które na miejscu od razu można podgrzać. Cena takiego dania w zależności od pory dnia 10-20 zł. Hitem są świeże zupy, sushi i oczywiście onigiri.

Warunki

Cena zawiera:

  • Przygotowanie do wyprawy, pełna lista niezbędnych rzeczy, rekomendacje, przygotowanie roweru do wyprawy i pakowanie do samolotu
  • Wybór i pomoc w zakupie biletu lotniczego (u agenta IATA)
  • Opracowanie trasy, przewodnictwo, wsparcie techniczne na trasie, logistykę na miejscu
  • Zwiedzanie wybranych miast, atrakcji, ważnych miejsc i tych mniej oczywistych
  • 18 noclegów w wyselekcjonowanych, hostelach, dormitoriach, ryokanach, pensjonatach, zajazdach
  • Śniadania w obiektach, które mają tę opcję w ofercie ( jednak nie mniej niż 10)
  • Pociągi na miejscu, oraz pociąg do z Tokio do Kioto (shinkansen)
  • Torby na rowery do pociągu
  • Koszty przechowania pudeł
  • Ubezpieczenie
  • Zdjęcia z wyprawy i niezapomnianą przygodę

Cena nie zawiera:

  • Kosztów biletów lotniczych (ok. 4500- 6500 zł) 
  • Wyżywienia na miejscu (ok. 130 zł dziennie) 
  • Spotkanie z AMA i kolację u nich (ok. 300 zł)
  • Wejścia do historycznych atrakcji tj. zamki, ogrody, pałace, inne (ok. 200 zł)
  • Wejść do onsenów (ok. 200 zł)
  • kosztów parkingu na rowery (ok.50 zł) opcjonalnie
  • karty internetowej SIM 3GB (130 zł) opcjonalnie
  • inne atrakcje które mogą się pojawić, ale to będziemy wspólnie omawiać, akceptować lub odrzucać.

Rezerwacja miejsca i płatność

Rezerwacja miejsca następuje po wpłacie zadatku rezerwacyjnego w kwocie 3000 zł płatnego w ciągu 3 dni po podpisaniu umowy. Bilet oraz podróż można ubezpieczyć od ewentualnej rezygnacji (pomagam w tym) Na 4 miesiące  przed wyprawą kolejna wpłata w wysokości 5000 zł i reszta na miejscu w YEN (według kursu z dnia wylotu).

 

Ciekawe artykuły

Treść oferty oraz galeria zdjęć imprezy turystycznej Sakura Japan Cycling | TYLKO DLA KOBIET pochodzą od biura Superfemka, które jest organizatorem wyjazdu. Dzięki tej wyprawie można zwiedzić i poznać kulturę, tradycję oraz krajobraz takich krajów jak: . Wycieczka obejmuje wyżywienie typu szczegóły w warunkach. Główna forma aktywności podczas tego wyjazdu to Rekreacyjne, która pozwala na spędzenie wakacji w sposób aktywny. W przypadku zainteresowania ofertą prosimy o kontakt telefoniczny lub email. Gwarantujemy wiele wrażeń i wspaniałą przygodę.