Sri Lanka - Cud Azji

Sri Lanka - Cud Azji
Dostępne terminy i ceny:

Kraje: Azja
Typ: Egzotyczne
Trudność: Trudność: 2
Zakwaterowanie: pensjonaty / hotele
Wyżywienie: śniadania
Transport: samolot
cena: 4 400 PLN
+ bilet lotniczy

Sri Lanka | Cud Azji | 845 km | 11 dni jazdy | 17 dni | 9200 m przewyższeń

Sri Lanka, zwana dawniej Cejlonem, przez samych Lankijczyków określana jest cudem Azji. Spotkać się można również z określeniem „Łza Indii” ze względu na jej kształt i położenie przy południowych brzegach tego kraju. Jest to niesamowicie bogata pod względem kultury wyspa. W jednym mieście spotkamy chrześcijaństwo, buddyzm, hinduizm i islam.

Lankijski naród jest uważany za jeden z najbardziej uśmiechniętych na świecie. Mimo biedy, którą można spotkać na każdym kroku, uśmiech nie schodzi z twarzy mieszkańców. Słonie, lamparty, iguany, pawie, małpy, wieloryby, kaszaloty i wiele innych wyjątkowych gatunków występuje tutaj w środowisku naturalnym.

Wyspa ta jest równie bogata we florę z niesamowitą Równiną Hortona na czele. Ogromne połacie herbacianych pól w rejonie Nuwara Eliye dodaje smaczku tej wyprawie. Dokładamy do tego fakt, że znajdują się tam jedne z piękniejszych plaż, a najlepszy okres, żeby tam pojechać to grudzień – luty, to wiemy, że jest to wyprawa idealna na okres naszego zimowego chłodu.

Propozycja naszej wyprawy to możliwość poznania najpiękniejszych i zarazem najciekawszych miejsc Sri Lanki, która z roku na rok staje się popularniejszym miejscem wypoczynku i wczasów. Z łatwością można zauważyć ogromną różnicę pomiędzy nadmorskimi kurortami, a mniejszymi miejscowościami, do których nie docierają standardowi turyści. My oczywiście zaglądniemy do tych miejsc, aby poznać każde oblicze Cejlonu.

Podczas naszej wyprawy nie może zabraknąć najważniejszych smaczków tego miejsca. Rozpoczniemy przygodę od krótkiej trasy wzdłuż brzegów Oceanu Indyjskiego, w pierwszych dniach poznamy się z tamtejszą kuchnią i jej smakami. Odwiedzimy najciekawsze miejsca takie jak: Anurdhapura – wpisaną na Listę UNESCO, Sigriya – jedno z najbardziej niesamowitych miejsc na wyspie.

Podczas naszej podróży poznamy lokalną gościnę i radość życia – taką po prostu. Odwiedzimy Świątynię Zęba w Kendyoraz będziemy podziwiać herbaciane wzgórza w rejonie Nuwara Eliya. Zatrzymamy się na chwilę zadumy na Małym Szczycie Adama i zjedziemy niesamowitą trasą do najpiękniejszych plaż Oceanu Indyjskiego. Wszystko to przy 20-30 stopniach Celsjusza w środku europejskiej zimy.

WoW wyprawy:

Ocean Indyjski | Park Narodowy Wilpattu | starożytne miasto Anuradhapura | Rezerwat Ritigala | Park Narodowy Minneriya | forteca w Sigiriya | słonie indyjskie | plantacje herbaty | kurort Nuwara Eliya | Równina Hortona | Mały Szczyt Adama | bajeczne plaże | wieloryby, kaszaloty | Hummanaya Blowhole | połów ryb w Weligama | miasto Galle | posąg Buddy w Hikkudawie 

Charakterystyka wyjazdu:

Sri Lanka czeka na osoby, poszukujące azjatyckiej przygody. To wyprawa dla osób lubiących egzotykę, przygodę i ciepłe dni. Wyprawa ma charakter przygodowy, skierowana jest do osób z rowerowym doświadczeniem. Określilibyśmy ją mianem wyprawy średnio zaawansowanej. Trasa jest zaplanowana tak, aby poznać każde oblicze wyspy.Zaczniemy od płaskich terenów wybrzeża, przejedziemy w rejon wzgórz Knuckles, aby zdobyć najwyżej położoną miejscowość Nuwara Eliya.

Pokonamy Równinę Hortona i spędzimy czas na bajecznych plażach Tangalle. Grupa jeździ z sakwami bez wsparcia samochodu. Wyprawę kierujemy do doświadczonych rowerzystów, ze względu na długość wyjazdu, liczbę kilometrów, które mamy do pokonania i kilka cięższych dni w terenie górskim. Rower górski, trekkingowy, crossowy z oponami 1.75 – 2.0 cala. Stopień trudności tej wyprawy jest na poziomie III. Noclegi zaplanowane są w hotelach o różnym standardzie, w cenie wyjazdu mamy śniadania.

Jak przygotować się do wyjazdu?

Aby czerpać maksymalną przyjemność z tego wyjazdu, musisz być przygotowany kondycyjnie. Przed wyprawą regularnie pokonuj podobne dystanse do tych planowanych i jeździj po pagórkach i górkach. Jeśli nie masz ich koło siebie, to pokonuj większe dystanse. Jeśli nie jeździłeś nigdy z sakwami wcześniej, to warto spróbować przed wyjazdem, aby nie uczyć się tego na wyprawie. Podstawa to również sprawny rower, czyli SERWIS roweru przed wyjazdem obowiązkowo.

Poniżej przedstawiamy ramowy program wyjazdu. Pamiętaj, że podany dystans i przewyższenia mogą ulec zmianie w trakcie wyjazdu. Dlaczego? Wynikać to może z kilku czynników np. konieczność zmiany trasy przez przewodnika, różnicy między Twoim telefonem/sprzętem/licznikiem a naszym programem, zmianą miejsca noclegowego względem zaplanowanej trasy. Różnice te mogą sięgać 5-10%.

Dzień 1 – wylot z Warszawy do Kolombo

Spotykamy się na lotnisku w Warszawie. W kwestii przygotowania roweru do transportu samolotem chętnie posłużymy pomocą. Przesiadkę mamy w Doha. Lecimy liniami Qatar Airlines.

Dzień 2 – przylot do Kolombo

W zależności od godzin przylotu plan tego dnia może być różny. Przylatujemy do Kolombo, kupujemy wizę pobytową (koszt.40$). Spotykamy się z kierowcą i udajemy się na nocleg w Chilaw. Wieczorem wspólna odprawa i kolacja powitalna.

Dzień 03: Trasa 01 | Chilaw – Puttalam | 62 km | 315 m podjazdu i 320 m zjazdu

Po smacznym śniadaniu spakowani wsiadamy na rowery i udajemy się w drogę po przygodę. Ten dzień to rozruch i pierwsze kilometry pokonamy wzdłuż Oceanu Indyjskiego. Trasa jest poprowadzona po płaskiej drodze. Tam gdzie to możliwe będziemy jechać bocznymi drogami. Po ok. 45 km będziemy mijać pierwszą miejscowość, w której zatrzymamy się na dłuższą przerwę. W godzinach popołudniowych zatrzymamy się już w Puttalam, gdzie jest nasz zaplanowany nocleg.

Dzień 04: Trasa 02 | Puttalam – Anuradhapura | 79 km | 600 m podjazdu i 520 m zjazdu

Po śniadaniu stratujemy w kierunku Anuradhapura. Zanim tam jednak dojedziemy, na naszej drodze miniemy takie miejscowości jak: Karulagawaswego, Saliwayewa, jadąc przy granicach Parku Narodowego Wilpattu. Po pokonaniu 80 km dojedziemy do Anuradhapura. Jest to starożytne miasto, które powstało w III w.p.n.e., pełne jest świątyń, dagob i klasztorów. Jest to również najstarsza stolica Sri Lanki, w 1982 r. wpisane na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO.

Dzień 05: Trasa 03 | Anuradhapura – Habarana | 69 km | 470 m podjazdu i 370 m zjazdu

Po śniadaniu i krótkiej rundce po mieście, grupa pojedzie w kierunku Habarana. Na ten dzień zaplanowaliśmy dystans 70 km po dość płaskim terenie. Na naszej trasie odwiedzimy Galkalama, i pokonując boczne, niekomercyjne ścieżki dotrzemy do Rezerwatu Ritigala. W godzinach popołudniowych zameldujemy się w naszym klimatycznym miejscu noclegowych w Habarana, które położone jest u bram jednego z najbardziej niesamowitych parków narodowych wyspy, czyli Parku Narodowego Minneriya.

Dzień 06: Trasa 04 | Habarana pętla | Sigriya | PN Minneriya | 34 km | 230 m podjazdu i 230 m zjazdu

Tego dnia odwiedzimy jedną z największych atrakcji Cejlonu. Pojedziemy do Sigiriya, aby podziwiać fortecę zbudowaną w monolicie skalnym. Obiekt ten powstał w V w.n.e. Do dziś podziwiany jest przez wielu turystów. Fortecy towarzyszą wspaniałe ogrody wodne, kompleks basenowy i jacuzzi sprzed 1,5 tys lat. W godzinach popołudniowych udamy się do PN Minneriya, aby zobaczyć największe na świecie stada żyjących na wolności słoni indyjskich, a wszystko to w niesamowicie pięknym krajobrazie.

Dzień 07: Trasa 05 | Habarana – Mahiyanganaya | 116 km | 1055 m podjazdu i 1150 m zjazdu

Przed nami dwa najbardziej wymagające dni podczas naszej wyprawy. Nie bez powodu dzień wcześniej mieliśmy tylko krótki rozruch. Ze względu na ubogą opcję noclegową na tej trasie, musimy pokonać taki długi dystans. Jednak widoki, które na nas czekają, wynagrodzą ten trud. Gdyby ktoś nie mógłby pokonać tej trasy w całości, nie będzie problemu ze zorganizowaniem transportu taksówką z rowerem. Ten dzień to trasa poprowadzona wzdłuż PN Wasgamuwa oraz w drugiej części dnia nieopodal wzgórz Knuckles. W godzinach wieczornych udamy się na spoczynek w miejscu noclegowym. Potrzebna będzie regeneracja, ponieważ kolejny dzień stanowić będzie podobne wyzwanie.

Dzień 08: Trasa 06 | Mahiyanganaya – Nuwara Eliya | 89 km | 2615 m podjazdu | 620 m zjazdu

Ten dzień to jedna z piękniejszych tras. Obieramy kierunek Nuwara Eliya, aby podziwiać to z czego Cejlon słynie najbardziej. Przed nami najbardziej górzysty region wyspy z herbacianymi wzgórzami. Naszym celem jest kurort Nuwara Eliya, który możemy porównać do naszej Krynicy Zdrój. Niekończące się herbaciane wzgórza i mijane zbieraczki herbat, dodadzą niesamowitego uroku tego morderczego dnia. Może i dystans jest  krótszy, jednak suma przewyższeń wzbudzić powinna respekt. Grupa będzie musiała wyruszyć o świcie, aby mieć jak najwięcej czasu na pokonanie trasy.

Dzień 09: Trasa 07 | Nuwara Eliye – Ella | 80 km | 1600 m podjazdu | 2480 m zjazdu

Po regenerującym śniadaniu ruszamy w najbardziej niezwykłą podróż naszej wyprawy. Przed nami zjazd z najwyżej położonej miejscowości na Sri Lance. Punktem kulminacyjnym tego dnia jest Równina Hortona. Jest to las mglisty, w którym występuje niesamowita ilość endemicznych roślin. Można zobaczyć paprocie wielkości drzew niczym z Jurrasic Parku. Ella to miejscowość przy granicy lankijskich gór. Tutaj też kolejnego dnia zrobimy sobie jeden dzień odpoczynku. Rower odstawimy, aby podziwiać jej piękno, wędrując pieszo. Na zakończenie dnia udamy się na wspólną kolację.

Dzień 10: Ella – dzień bez roweru

Po śniadaniu zaplanowaliśmy dla grupy spacer po okolicy. Oczywiście dla osób chętnych. My jednak zachęcamy, aby wziąć udział w wędrówce po pagórkach, aby móc podziwiać niesamowite panoramy i widoki. Jesteśmy przekonani, że to miejsce Was urzeknie swoim pięknem. Wejdziemy na Mały Szczyt Adama, będzie czas na zakup pamiątek, skosztowanie smakołyków. A wieczorem wspólnie będziemy wspominać ostatnie, wymagające dni.

Dzień 11: Trasa 08 | Ella – Udawalawe | 101 km | 620 m podjazdu i 1540 m zjazdu

Po wcześniejszych trudach pora na nagrodę. Przed nami dystans 100 km, który w zdecydowanej większości będzie zjazdem. Po drodze mijać będziemy wodospady i niesamowite kaniony. Najszybciej dotrzemy do miejscowości Wellawaya, gdzie zatrzymamy się na dłuższą przerwę. Stamtąd nadal będziemy się kierować w stronę południową, aby zbliżyć się do oceanu. Jednak zanim tam dojedziemy, odbijemy w stronę PN Udawalawe , gdzie w kolejnym klimatycznym miejscu zatrzymamy się na nocleg.

Dzień 12: Trasa 09 | Udawalawe – Tangalle | 72 km | 580 m podjazdu i 665 m zjazdu

Po śniadaniu grupa obierze kierunek Tangalle. Tego dnia dotrzemy do południowych wybrzeży Sri Lanki, które przywitają nas niesamowicie pięknymi, wręcz bajecznymi plażami. W nogach będziemy mieli przejechane kilkaset kilometrów, więc w stu procentach grupa zasłuży na chwilę relaksu nad Oceanem Indyjskim. Trasa poprowadzona została bocznymi drogami, aby unikać sporego ruchu tuk-tukowego i samochodowego.

Dzień 13: Tangalle | dzień bez roweru

Ten dzień przeznaczony jest na regenerację. Uczestnicy wg uznania będą mogli skorzystać z atrakcji dostępnych w Tangalle. My zachęcamy do wypłynięcia w rejs, aby podziwiać wieloryby, kaszaloty i inne piękne morskie zwierzęta. Dla tych, którzy będą chcieli się zregenerować leżakując, miejsce to daje możliwość wymarzonego odpoczynku na bajecznych plażach z zimnym sokiem ze świeżego mango w ręce.

Dzień 14: Trasa 10 | Tangalle – Habaraduwa | 74 km | 700 m podjazdu i 700 m zjazdu

To nasz przedostatni dzień jazdy. Pokonamy nadmorską trasę, odbijając co jakiś czas wgłąb lądu. Odwiedzimy Hummanaya Blowhole, aby podziwiać plującą wodę z klifów nieopodal za Tangalle. Punktem kulminacyjnym tego dnia jest miejscowość Weligama, z rybakami łowiącymi ryby w jedyny taki sposób na świecie, czyli stojąc na drewnianych patykach i wypatrując swojej ofiary. Warto to sfotografować, ale pamiętajmy, że takie zdjęcie może kosztować kilka dolarów. Nocleg zaplanowaliśmy nieopodal Galle w miejscowości Habaraduwa.

Dzień 15: Trasa 11 | Habaraduwa – Ahungalla | 63 km | 440 m podjazdu i 430 m zjazdu

Po śniadaniu wystartujemy w ostatni, rowerowy dzień naszej cejlońskiej wyprawy. Na trasie odwiedzimy takie znane miejsca jak Galle, którego zabytkowy fort został wpisany na Listę UNESCO. Galle to jedno z większych lankijskich miast z fascynującą historią, europejską atmosferą i ciekawymi zabytkami. Kolejna część trasy tego dnia to jazda wzdłuż brzegów oceanu oraz eskapady wgłąb lądu. Na każdym kroku będziemy oglądać upamiętnienia tragedii, która wydarzyła się w basenie Oceanu Indyjskiego, mianowicie tsunami, które pozbawiło życia wielu osób. W Hikkudawie zobaczymy wysoki na kilkanaście metrów posąg Buddy, który ma taką wysokość, jaką miała fala wspomnianego tsunami. Naszą podróż zakończymy najbardziej niesamowitym noclegiem z widokiem na ocean. Zjemy wspólną kolację i będziemy wspominać najciekawsze momenty naszej przygody.

Dzień 16 – transfer na lotnisko i wylot

Dzień 17 – przylot do Polski

* Program i jego poszczególne elementy mogą ulec zmianie ze względu na warunki pogodowe oraz kondycyjne uczestników.

Cena zawiera:

  • 14 noclegów ze śniadaniem,
  • transport z lotniska/na lotnisko w Kolombo,
  • przewodnik rowerowy,
  • ubezpieczenie
  • składka na TFG

Cena nie zawiera:

  • bilet lotniczy na trasie Warszawa – Kolombo – Warszawa
  • wyżywienia poza śniadaniami
  • ew. opłat dodatkowych nie zawartych w cenie,
  • szczepień,
  • wizy (40$ lub 35$ – wykupiona online),
  • biletów wstępów (ok. 50$) i opłat dodatkowych atrakcji

Zaliczka:

Kwota: 1000 zł

Po zapisaniu się na wyjazd potwierdzeniem uczestnictwa jest wpłata zaliczki do 3 dni od wysłania formularza zgłoszeniowego.

Dopłata:

Pozostała kwota wyprawy płatna najpóźniej 30 dni przed wyjazdem na ten sam nr rachunku z takim samem tytułem wpłaty.

Rezygnacja z wyjazdu:

W przypadku rezygnacji z wyjazdu prosimy o maila informacyjnego. Rezygnacja musi być złożona na piśmie (może być drogą mailową) pod rygorem nieważności. W przypadku rezygnacji z wyjazdu w terminie >30 dni uczestnik ponosi faktyczny poniesiony przez Stowarzyszenie koszt. Zazwyczaj równowartość wpłaconej zaliczki. W przypadku rezygnacji w okresie 29 – 14 dni przed początkiem wyprawy ponosi koszt 60% ceny wyjazdu. Rezygnując z wyjazdu w terminie późniejszym niż 14, uczestnik ponosi koszt 90% ceny.

Potwierdzenie wyjazdu:

Wyjazd potwierdzamy 14 dni przed początkiem wyprawy. W przypadku odwołania wyjazdu, zwracamy 100% wpłat.

* cena może ulec zmianie ze względu na ruchomość cen biletów lotniczych.

Jak wyrobić wizę?

Aby móc podróżować po Sri Lance należy najpierw wyrobić wizę. Nie jest to trudne, wystarczy na lotnisku w Kolombo wypełnić wniosek, uiścić opłatę w wysokości 40 USD i gotowe!

Jakie szczepienia?

Podczas podróży do Sri Lanki zalecane są szczepienia: tężec, dur brzuszny, WZW typu A, WZW typu B. Są to szczepienia zalecane, nie obowiązkowe.

Jaki rower i jak go przygotować?

Trasa jest zaplanowana po drogach głównie utwardzonych, więc odpowiednich dla rowerów: górskich, trekkingowych, crossowych itd. Polecamy szerokość bieżnika opon 1.75 – 2.0. Amortyzator jest zalecany. Czy to znaczy, że nie możesz jechać na innym rowerze? Możesz, ale robisz to na własne ryzyko i niedogodności. Każdyz nas jest inny, dlatego dla jednej osoby ta trasa na rowerze bez amortyzatora będzie niemożliwa do przejechania, a dla kogoś innego będzie to normalna trasa. Masz wątpliwości czy Twój rower jest odpowiedni do tej trasy, to skontaktuj się z nami, doradzimy. Najważniejsze jednak, żeby rower był SPRAWNY. Dlatego przed każdą wyprawą WSKAZANY JEST PRZEGLĄD I SERWIS ROWERU. W ten sposób minimalizujesz możliwość wystąpienia awarii podczas wyjazdu.

Na co zwrócić uwagę oddając rower do serwisu?

Oddając rower do serwisu poproś o sprawdzenie takich elementów jak: łańcuch, kaseta, przednie zębatki, support w korbie, stan hamulców (olej, linki, klocki), stan opon (mogą być sparciałe), koła czy nie są scentrowane, piasta w kołach czy nie ma luzu, układ kierowniczy (ewentualne luzy). Dlaczego sprawny rower jest tak ważny? Czym mniej awarii, tym więcej czasu na trasę, zwiedzanie i odpoczynek. Przewodnik pomoże zmienić dętkę, nasmarować łańcuch, podregulować podstawowe elementy, ale już nie scentruje koła, czy nie dokona naprawy roweru. W takich sytuacjach konieczna jest wizyta w serwisie. A to skutkuje dodatkowymi kosztami dla uczestnika oraz straconym dniem jazdy i pokonania trasy w busie.

Ważne jest, żeby rower był dopasowany do Twojej budowy ciała. Zwróć uwagę, czy masz dobrze ustawione siodełko, klamki hamulcowe, kierownicę. Jest to ważne na wyprawie, ponieważ jeździmy codziennie po kilkadziesiąt kilometrów. W trakcie wyjazdu będziesz odczuwał dyskomfort w wyniku złego ustawienia roweru taki jak ból pleców, barków, nadgarstków czy kolan.

Co ze sobą zabrać?

Na wyjazd musisz mieć ze sobą:

Do rowerubagażnik, sakwy, zapasowa dętka x 2, zapasowe klocki, hak do przerzutek, zapasowa linka, multitool, pompka, oświetlenie do roweru, spinka do łańcucha, kask (zalecamy), ew. mleczko do dętki, zapięcie do roweru, smar do łańcucha, jeśli posiadasz niestandardową część, która wymaga wyjątkowego klucza, zabierz go koniecznie.

Ubrania: chustka na głowę (buffa), okularki, kurtka przeciwdeszczowa/przeciwwietrzna, bluzka z długim rękawem, koszulka z krótkim rękawem, ubranie do spania, krótkie spodenki, wygodne spodenki na rower, długie getry, długie spodnie, skarpetki, bielizna, buty na rower, buty po rowerze, klapki, rękawiczki na rower, bluza lub polar.

Kosmetyki: żel pod prysznic, pastę do zębów, krem do opalania z filtrem,  szczoteczka, szampon, mały ręcznik turystyczny szybkoschnący

Dokumenty:  paszport (musi być ważny jeszcze przez co najmniej 6 miesięcy od naszej planowanej daty wylotu)

Apteczka: maść na stłuczenia, leki przeciwbólowe, przeciwzapalne, krople żołądkowe, coś na oparzenia, plastry, bandaż elastyczny, gaza, octenisept, koniecznie zabierz leki, które zażywasz systematycznie. Jeśli cierpisz na jakieś schorzenie, o którym powinien wiedzieć przewodnik,  poinformuj go wcześniej (np. mocna alergia, padaczka, cukrzyca, astma etc).

Kieszonkowe: Ok. 250 dolarów – oczywiście zależy to od każdego indywidualnie. Lokalną walutę można wymienić w kantorach znajdujących się w większości mijanych miast. W tych miastach można również skorzystać z bankomatu.

Oczywiście są to rzeczy sugerowane. Stworzyliśmy tę listę, aby było łatwiej się spakować.

Jak się spakować?

Podczas tej wyprawy wszystko wozimy ze sobą. Do roweru należy założyć bagażnik. Polecamy bagażnik, który pasuje do każdego roweru.
Każdy uczestnik może zabrać 2 sztuki bagażu – bagaż podręczny o wadze do 7 kg oraz bagaż rejestrowany o max. wymiarach 300 cm (suma wys + dł + szer) i wadze do 30 kg (w tym rower). Nie wiesz jak spakować rower do samolotu? Oczywiście sami będziemy służyć tzw. pomocą doraźną przy składaniu, po przylocie i rozkładaniu roweru przy odlocie.

Jak przygotować się kondycyjnie i czy sobie poradzę?

Jest to wyjazd skierowany do rowerzystów z pewnym doświadczeniem, ze względu na długość wyjazdu, liczbę kilometrów, które mamy do pokonania i kilka cięższych dni w terenie górskim. Jeśli boisz się o swoją kondycję, to już dzisiaj zacznij treningi. Podjazdów jest sporo. Dzienne dystanse wynoszą 60 -115 km. Całkowity dystans to ok. 845 km a suma przewyższeń jest na poziomie 9200 metrów. Ale nawet jeśli nie będziesz już dawać rady na podjazdach, możesz poprowadzić rower, poczekamy. Warto podjąć to wyzwanie. Na wyprawę można pojechać rowerem górskim, trekkingowym lub krossowym. Najważniejsze żeby był sprawny technicznie. Jeśli chcesz się dobrze przygotować do wyjazdu regularnie pokonuj podobne dystanse jak na wyprawie i sprawdzaj jak sobie radzisz na podjazdach. Jeśli chcesz się poradzić to zadzwoń/napisz do nas. Spróbuj przejechać przez kilka dni pod rząd po ok. 60 – 80 km dziennie.

Jak dolecimy na miejsce?

Do Kolombo lecimy z Warszawy z przesiadką w Doha liniami Qatar Airways. Powrót dokładnie w ten sam sposób.

Trasa wyprawy:

Poszczególne, zaplanowane trasy są zamieszczone na naszej stronie pod galerią zdjęć i w programie wyjazdu.

Jaką jedziemy nawierzchnią?

Trasa poprowadzona jest po drogach publicznych Sri Lanki. Należy pamiętać, że jest to Azja. Jeździmy tutaj lewą stroną. Na głównych drogach (ich staramy się unikać, ale nie zawsze jest to możliwe) jest duży ruch samochodowy, motorowy, tuk-tukowy. Do tego trzeba się przyzwyczaić. Drogi są dobrej jakości, utwardzone.

Gdzie śpimy?

Nocujemy w pensjonatach, hotelach, guest housach o bardzo dobrym standardzie ze śniadaniem. Jak na Azję, jest w nich bardzo przyzwoicie. W większości pokoje są 2- i 3- osobowe z klimatyzacją, moskitierą, wentylatorem. Ze względu na kulturę tego regionu, w wielu przypadkach, jedyne dostępne łóżka to ogromne łoża małżeńskie z moskitierą, osobną pościelą. Bardzo często w pokojach są łazienki.

Co jemy, gdzie zrobię zakupy i jak zapłacę?

Śniadania znajdują się w cenie i są obfite (jajka, dżem, herbata, kawa, czasami lokalne omlety itd…). Wyżywienie poza śniadaniami jest we własnym zakresie. Będziemy smakować lokalnej żywności. Będą dni, podczas których w ciągu dnia nie będzie żadnych sklepów czy restauracji, dlatego trzeba będzie się wcześniej odpowiednio zaopatrzyć. Płacimy w rupiach lankijskich (RS). Koszt obfitej kolacji to ok. 5-15 $ w zależności od preferencji.

Czy jesteśmy ubezpieczeni podczas wyjazdu?

Tak – wszyscy uczestnicy są ubezpieczeni odpowiednio do rodzaju wyprawy. Każdy uczestnik naszych wypraw jest objęty ubezpieczeniem w TU Europa S.A.

Jak liczna jest grupa, czy mogę jechać sam(a), kto jeździ z nami?

Grupa na tym wyjeździe to max. 9 osób. Zazwyczaj jadą pojedyncze osoby, czasami dwójkami. Podczas wyjazdu można się zintegrować, także śmiało można jeździć samemu, bez znajomych. Grupy są zróżnicowane pod względem płci. Jeżdżą osoby zarówno młode jak i starsze. Przedział wiekowy to 16 – 60+. Minimalna liczba osób, aby odbył się wyjazd to 4 os.

Jakie panują zasady podczas wyprawy?

Każdą grupę pilotuje nasz przewodnik. Jest to osoba z doświadczeniem rowerowym, przeszkolona przez naszą organizację. Jeśli ktoś wyprzedza przewodnika robi to na własne ryzyko, ponieważ TYLKO przewodnik wie jak jechać, i którą trasę będzie pokonywać grupa. Przewodnik decyduje o tym, kiedy i gdzie robimy postoje (oczywiście można i potrzeba mu zgłaszać chęci postoju). Każdy jest odpowiedzialny za siebie, PRZESTRZEGANIE I ZNAJOMOŚĆ PRZEPISÓW PRAWA O RUCHU DROGOWYM. Każdy jeździ z taką prędkością, aby czuł się pewnie i bezpiecznie. Na rowerze nie jeździmy pod wpływem alkoholu, nie stwarzamy niebezpiecznych sytuacji, nie ścigamy się. Podczas wyprawy nie wyłączamy myślenia. Myślimy o grupie osób, nie tylko o sobie samym. W przypadku ruchliwych odcinków drogi, dzielimy się na 2 podgrupy, aby samochody mogły nas swobodnie wyprzedzać. Na podjazdach każdy jedzie swoim tempem. Jeśli jest długi podjazd i ktoś zostaje w tyle, czekamy na ostatniego, aż ten wyjedzie i wspólnie ruszamy w drogę. Grupą i wspólnie ruszamy w trasę, tak też ją kończymy. Więcej informacji na temat zasad podczas wyprawy przekazuje przewodnik pierwszego dnia. Nie zostawiamy żadnego uczestnika na pastwę losu. Przede wszystkim, dobrze się bawimy.

Jedną z ciekawych propozycji wycieczek rowerowych organizowanych przez biuro podróży 80 Rowerów jest wyjazd rowerowy Sri Lanka - Cud Azji, który pozwala na podróż do ciekawych miejsc wartych zobaczenia. Wyprawa ta pozwala na odwiedzenie takich krajów jak: Azja, które zadziwiają swoim różnorodnym krajobrazem. Wycieczka rowerowa obejmuje zakwaterowanie typu pensjonaty / hotele oraz wyżywienie śniadania. Wakacje o których mowa pozwolą na spędzenie urlopu w sposób aktywny. Zapraszamy do zapoznania się z ofertą.