Indonezja - Bali

Kategoria
Wyżywienie
śniadania
Trudność
średnia
Transport
samolot
Zakwaterowanie
pensjonaty / hotele

Wycieczka chwilowo niedostępna.

Szczegóły wyjazdu Indonezja - Bali

O wyprawie

Bali | 12 dni | 8 dni jazdy | 430 km | 8300 m | PRZYGODA

Bali od stuleci urzeka i przyciąga podróżników. Niewątpliwym i oszałamiającym atutem Bali jest wspaniała kultura i sztuka, tysiące świątyń, bajkowe krajobrazy oraz magmowe plaże. Wszystko to sprawia, że Bali jest wymarzonym miejscem na wakacyjny odpoczynek. Niezmiernie sympatyczni i uśmiechnięci Balijczycy potwierdzają, że przebywanie na wyspie niezaprzeczalnie należy do przyjemności. Bali wciąga, cieszy i uzależnia. Bali trzeba chłonąć wszystkimi zmysłami.

Znaczną część wyspy porastają bujne tropikalne lasy, gaje palmowe, wulkaniczne jeziora położone wśród gór oraz mnóstwo tarasowych ryżowych poletek tak charakterystycznych dla Bali. W głębi wyspy wznoszą się trzy wciąż aktywne, potężne wulkany, które decydują o jej duchowym, kulturowym i geograficznym obliczu.

Dla Balijczyków góry są święte, gdyż to z nich pochodzi cała woda. Poza ośrodkami turystycznymi, oprócz wszechobecnych małych i dużych świątyń, można znaleźć sporo wspaniałych zabytków dawnej Bali, a przede wszystkim rzemieślnicze wioski, w których sztuka i kultura są autentyczną częścią codziennego życia komponującą się z soczystą zielenią, która obecna jest w każdej części wyspy.

Trasa jest niebywale piękna, poprowadzona przez wschodnią część wyspy, która jest niebywale górzysta. Więc, jest to propozycja dla tych, którzy lubią jeździć po górach w wymagających, wysokich temperaturach, ale złagodzonych wysokościami. Jednak podziwianie tej niezwykłej wyspy wynagrodzi nam wszelkie trudy!

WoW wyprawy:

Denpasar | świątynie hinduskie | tarasy ryżowe | region Bedegul | świątynia Pura Ulun Danu na jeziorze Bratan | wodospady Sekumpul | Jezioro Batur | wyspa Gili Trawangar | nurkowanie z żółwiami | rafa koralowa | wulkan Agung | wodospady Tegenungan

Charakterystyka wyjazdu:

Wyprawa ma charakter przygodowy, podróżujemy z sakwami bez samochodu wsparcia. Jest skierowana do osób z doświadczeniem rowerowym, którzy jeżdżą systematycznie i nie boją się górzystych i pięknych terenów oraz wysokich temperatur. Podczas dwóch tygodni poznamy jedną z najpiękniejszych wyspo Indonezji. Jego trudność polega na przewyższeniach i podjazdach oraz zmiennej nawierzchni.

Trzeba także wząć pod uwagę fakt, że wszystko wozimy ze sobą w sakwach, co stanowić będzie dodatkowe wyzwanie.  Stopień trudności tej wyprawy jest na poziomie III+. Zalecamy zabrać na wyjazd rower górski z amortyzatorem z oponami szerokości minimum 2.0″.  Nocujemy w hotelach i pensjonatach o zróżnicowanym standardzie.

Dlaczego “+” przy poziomie trudności? Stopień trudności jest III, ale ze względu na strome podjazdy oraz temperaturę i wilgotność panującą na wyspie, poziom jest podniesiony “plusem”.

Jak przygotować się do wyjazdu?

Warto się dobrze zapoznać z planowanymi dystansami i przewyższeniami. Aby czerpać maksymalną przyjemność z tego wyjazdu, musisz być przygotowany kondycyjnie. Przed wyprawą regularnie pokonuj podobne dystanse do tych planowanych i jeździj po pogórkach i górkach. Jeśli nie masz ich koło siebie, to pokonuj większe dystanse. Jeśli nie jeździłeś nigdy z sakwami wcześniej, to warto spróbować przed wyjazdem, aby nie uczyć się tego na wyprawie. Podstawa to również sprawny rower, czyli SERWIS roweru przed wyjazdem obowiązkowo.

Program

Poniżej przedstawiamy ramowy program wyjazdu. Pamiętaj, że dystans i przewyższenia mogą ulec zmianie w trakcie wyjazdu. Dlaczego? Wynikać to może z kilku czynników np. konieczność zmiany trasy przez przewodnika, różnicy między Twoim telefonem/sprzętem/licznikiem a naszym programem, zmianą miejsca noclegowego względem zaplanowanej trasy. Różnice te mogą sięgać 5-10%.

Dzień 01: wylot z Warszawy do Denpasar

Spotykamy się na lotnisku w Warszawie. W kwestii przygotowania roweru do transportu samolotem chętnie posłużymy pomocą. Przesiadkę mamy w Doha.

Dzień 02: przylot do Denpasar

Po wylądowaniu w Denpasar przejeżdżamy do hotelu oddalonego od lotniska o ok. 2 kilometry w miejscowości Kuta. Przygotujemy sprzęt do wyjazdu. Wspólnie z przewodnikiem, uczestnicy poznają szczegóły plan działania na najbliższe dni.

Dzień 03: Trasa 01 | Kuta – Jimbaran – Uluwatu – Kuta  | 51 km | 520 m podjazdu i 520 m zjazdu

Tego dnia dla rozruchu pokręcimy się po wyspie, żeby ją poznać i poczuć jej klimat. W planach do pokonania będzie ok. 50 km. Trasa jest tak zaplanowana, aby zapoznać się z jej charakterystyką i pięknem. Będzie szybka szkoła jazdy lewą stroną, zobaczymy wspaniałe balijskie plaże, niesamowite klify i miejsca idealne do surfingu takie jak Blue Point. Odwiedzimy jedną z najbardziej znanych świątyń w Uluwatu. Podczas drogi powrotnej zatrzymamy się na degustację kawy Kopi Luwak, w miejscu gdzie jest ona uprawiana. Są to pierwsze niezwykłe punkty naszego wyjazdu. Zatrzymamy się na obiad, aby skosztować lokalnych smakołyków. A wieczorem usiądziemy przy hotelowym basenie, gdzie odpoczniemy i zregenerujemy się przed dalszą podróżą.

Dzień 04: Trasa 02 | Kuta – Jatiluwih | 62 km | 980 m podjazdu i 315 m zjazdu

Po wczesnym śniadaniu spakowaniu ruszymy w podróż. Kolejny dzień naszej wyprawy będzie pod znakiem Światowego Dziedzictwa UNESCO. Na trasie będą dwa punkty z tym związane. Jednak przed tym będzie musieli wydostać się z zabudowań Denpasar, dlatego tak szybko jak tylko to będzie możliwe odbijemy w boczne ścieżki, aby nie jechać wśród dużego ruchu. Na początek po 28 km jazdy odwiedzimy Pura Tamar Ayun w Mengwi, świątynie wpisaną na listę UNESCO. Zanim tam dotrzemy, będziemy podziwiać wspaniałe, balijskie wioski, które oddają niesamowity klimat wyspy i zrobimy postój na pyszne świeże soki z przeróżnych owoców.  Następnie udamy się w stronę północną, obierając kierunek Jatiluwih, czyli tarasy ryżowe również wpisane na listę UNESCO. Uważane za najpiękniejsze tarasy ryżowe na świecie. My też tak uważamy! Jadąc tam dowiemy się czym są podjazdy na Bali. Solidne i strome, jak przystało na wulkaniczną wyspę. Ostatnim punktem przed tarasami jest świątynia Pura Luhur Besi Kalung, przy której zrobimy sobie krótką przerwę. Następnie będziemy się zachwycać widokami pól ryżowych. Po pokonaniu trasy zakwaterujemy się i udamy się na kolację.

Dzień 05: Trasa 03 | Jatiluwih – Manuk | 51 km | 1 415 m podjazdu i 1 780 m zjazdu

Po śniadaniu udamy się w stronę malowniczego regionu Bedugul w wyżynnej części Bali. Znajduje się tu ogród botaniczny, słynna świątynia Pura Ulun Danu Bratan położona na jeziorze Bratan. To właśnie tutaj zacznie się odkrywanie najbardziej niezwykłych krajobrazów Bali. Będziemy mogli podziwiać wulkany, jeziora. Wspomniana świątynia na wodzie, jest wizytówką wyspy. Po wizycie w niej czeka nas jeden solidny podjazd, a następnie wspaniała interwałowa jazda, kończąca się zjazdem do wodospadów Sekumpul – punktu kulminacyjnego tego dnia. To właśnie tutaj będziemy podziwiać 80 m wodospad, pohuśtamy się nad polami ryżowymi i będziemy pić kokosową wodę. Dzień zakończymy w fantastycznym noclegu, który będzie niespodzianką.

Dzień 06: Trasa 04 | Manuk – Jezioro Batur | 51 km | 1740 m podjazdu i 980 m zjazdu

Tego dnia czeka nas najcięższy podjazd wyjazdu. Po zjechaniu na 300 m npm będziemy musieli wdrapać się na ok. 1500 m npm. Dlatego na ten dzień mamy zaplanowane tylko 50 km. Gdyby dla kogoś było to za dużo,  zorganizujemy zastępczy transport. Trasa prowadzi w kierunku Batur, gdzie znajduje się o takich samych nazwach wulkan oraz jezioro. W miejscowości tej znajduje się kolejna świątynia wpisana na listę UNESCO. A trasa jest niebywale widokowa! Jedna z najpiękniejszych podczas wyjazdu. Atrybutem tego dnia na pewno są krajobrazy. Dzień zakończymy noclegiem nad jeziorem, gdzie będzie można zażyć kąpieli w naturalnych gorących źródłach znajdujących się niedaleko miejsca noclegu.

Dzień 07: Trasa 05 | Jezioro Batur – Amed | 79 km | 1400 podjazdu i 2 240 m zjazdu

Na ten dzień zaplanowane jest zwiedzanie największego i najważniejszego kompleksu świątyń na Bali. Mowa o Pura Besakih składającym się z kilkudziesięciu świątyń wybudowanych w X wieku na zboczach wulkanu Gunung Agung. Niestety świątynie turyści mogą podziwiać tylko z zewnątrz. Przez całą drogę towarzyszyć nam będzie wulkan Agung, który jest najwyższym szczytem Bali – 3142m n.p.m. wciąż aktywnym. Co jakiś czas wypuszcza znaczne ilości dymu i popiołu wulkanicznego. Trasa prowadzi wzdłuż  niezwykle malowniczych wiosek pomiędzy Agungiem a Abangiem, położonych wśród wzgórz i poletek ryżowych z zachwycającymi widokami i leniwie relaksującą atmosferą. Na koniec dnia dotrzemy do Amed, gdzie będzie nasz nocleg. Miejscowość ta położona jest nad morzem z pięknymi rafami, które można podziwiać nurkując.

Dzień 08: Odpoczynek | nurkowanie | Gili Trawangar

Po śniadaniu popłyniemy na rajską wyspę Gili Trawangar, gdzie spędzimy jeden dzień. Jest to niesamowicie piękne miejsce. Będziemy mieli możliwość popływać wśród żółwi i rafy koralowej, wygrzać się na pięknych plażach, a wieczorem zrelaksować w hotelowym basenie. Pójdziemy na najpiękniejszy widok zachodzącego słońca, który można sobie wyobrazić. Noc spędzimy na targu, gdzie będziemy mogli zjeść pyszne potrawy. Będzie to długo wyczekiwany odpoczynek i świetna regeneracja przed kolejnymi dniami jazdy.

Dzień 09: Trasa 06 | Amed – Padangbai | 70 km | 1 180 m podjazdu i 1 180 m zjazdu 

Po szybkim śniadaniu idziemy na pierwszy statek do Amed. Tam szybkie pakowanie i ruszamy w trasę. Ten dzień to objazd bardzo malowniczej części wyspy. Nasz cel na dzisiaj to Padangbai. Trasa jest interwałowa z licznymi podjazdami i zjazdami. Udamy się na jedną z najpiękniejszych plaż na Bali, gdzie zrobimy sobie dłuższą przerwę. Ma ona pół kilometra długości, biały piasek i mnóstwo palm kokosowych. W drugiej części dnia odwiedzimy jedną z najstarszych i najciekawszych tradycyjnych balijskich wiosek. Jej mieszkańcy żyjąc w stosunkowo dużej izolacji, kultywują swoją prastarą kulturę, wierzenia i zwyczaje, pochodzące jeszcze z czasów zanim wyspę zdominował Hinduizm. Popołudniu dotrzemy do Padangbai, gdzie będzie nasz nocleg.

Dzień 10: Trasa 07 | Padangbai – Ubud | 63 km | 890 m podjazdu i 680 m zjazdu

Nocleg w tym dniu zaplanowany jest w najładniejszym miasteczku na Bali. Stanowi ono miejscowe centrum kultury i sztuki, ponoć mieszka tu cała śmietanka artystyczna wyspy. Zanim tam jednak dotrzemy zwiedzimy kompleks świątyń wykutych w skale Pura Gunung Kawi oraz Pura Tirta Empul zbudowanej wokół gorącego źródła, które do dzisiaj bulgoce na dziedzińcu świątyni. Cała dolina, wśród której znajdują się świątynie, otoczona jest pięknymi tarasami ryżowymi, którymi pojedziemy, aby dojechać do Ubud, gdzie spędzimy noc.

Dzień 11: Trasa 08 | Ubud – Kuta | 40 km | 170 m podjazdu i 380 m zjazdu

To już ostatni dzień naszej rowerowej przygody i stosunkowo krótki. Krótki jeżeli chodzi o jazdę na rowerze.  Udając się w kierunku Kuta odwiedzimy fantastyczne wodospady Tegenungan. Po południu dotrzemy do hotelu, gdzie powoli będziemy się przygotowywać do powrotnej podróży do kraju. Wieczorem udamy się podsumowującą kolację, gdzie wspólnie będziemy wspominać wspaniałe chwile spędzone na Bali. A jak czas pozwoli będzie można skorzystać z balijskich masaży, które pozwolą nam się zregenerować.

Dzień 12: Wylot do Polski

Po śniadaniu wybierzemy się na spacer zakupić pamiątki. Następnie przygotujemy się do podróży i wieczorem udamy się na lotnisko.

Dzień 13: Przylot do Polski

W godzinach porannych zaplanowane jest lądowanie w Warszawie.

*Program wyjazdu może ulec zmianie w trakcie wyprawy ze względu na warunki pogodowe i kondycję uczestników.

Warunki

Cena zawiera:

  • 8 noclegów w hotelach ze śniadaniami,
  • wjazd na teren ogrodu botanicznego w Bedugul,
  • przewodnik rowerowy, który pilotuje całą trasę, służy pomocą techniczną i zapleczem sprzętowym, sprawuje opiekę nad uczestnikami,
  • ubezpieczenie 
  • składkę na TFG

Cena nie zawiera:

  • biletu lotniczego Warszawa – Denpasar – Warszawa
  • wyżywienia poza śniadaniami,
  • biletów wstępu do świątyń,
  • ew. opłat dodatkowych nie zawartych w cenie.

Ważne:

Bilety lotnicze są rezerwowane przez organizatora po potwierdzeniu odbycia się wyprawy.|Do Indonezji lecimy liniami Qatar Airways. W przypadku tych linii bagaż na rower znajduje się w cenie biletu lotniczego (ok. 3200 zł)

Zaliczka:

Kwota: 1000 zł

Po zapisaniu się na wyjazd potwierdzeniem uczestnictwa jest wpłata zaliczki do 3 dni od wysłania formularza zgłoszeniowego.

Dopłata:

Pozostała kwota wyprawy płatna najpóźniej 30 dni przed wyjazdem na ten sam nr rachunku z takim samem tytułem wpłaty.

Rezygnacja z wyjazdu:

W przypadku rezygnacji z wyjazdu prosimy o maila informacyjnego. Rezygnacja musi być złożona na piśmie (może być drogą mailową) pod rygorem nieważności. W przypadku rezygnacji z wyjazdu w terminie >30 dni uczestnik ponosi faktyczny poniesiony przez Stowarzyszenie koszt. Zazwyczaj równowartość wpłaconej zaliczki. W przypadku rezygnacji w okresie 29 – 14 dni przed początkiem wyprawy ponosi koszt 60% ceny wyjazdu. Rezygnując z wyjazdu w terminie późniejszym niż 14, uczestnik ponosi koszt 90% ceny.

Potwierdzenie wyjazdu:

Wyjazd potwierdzamy 14 dni przed początkiem wyprawy. W przypadku odwołania wyjazdu, zwracamy 100% wpłat.

* cena może ulec zmianie ze względu na ruchomość cen biletów lotniczych.

Jak wyrobić wizę?

Obywatele Polski udający się na Bali w celach turystycznych nie dłuższych niż 30 dni zwolnieni są z obowiązku posiadania wizy.

Jaki rower i jak go przygotować?

Na wyprawę zabieramy rower górski lub trekkingowy. Będziemy poruszać się po drogach asfaltowych, jednak miejscami mocno zniszczonych o małym natężeniu ruchu jak na azjatyckie warunki, a także po drogach nieutwardzanych. Ważne, żeby rower miał możliwość zamontowania sakw, gdyż na tej wyprawie cały ekwipunek wozimy ze sobą. Polecamy szerokość bieżnika opon co najmniej 2.0. Masz wątpliwości czy Twój rower jest odpowiedni do tej trasy, to skontaktuj się z nami, doradzimy. Najważniejsze jednak, żeby rower był SPRAWNY. Dlatego przed wyprawą OBOWIĄZKOWY JEST PRZEGLĄD I SERWIS ROWERU. W ten sposób minimalizujesz możliwość wystąpienia awarii podczas wyjazdu.

Na co zwrócić uwagę oddając rower do serwisu?

Oddając rower do serwisu poproś o sprawdzenie takich elementów jak: łańcuch, kaseta, przednie zębatki, support w korbie, stan hamulców (olej, linki, klocki), stan opon (mogą być sparciałe), koła czy nie są scentrowane, piasta w kołach czy nie ma luzu, układ kierowniczy (ewentualne luzy). Dlaczego sprawny rower jest tak ważny? Czym mniej awarii, tym więcej czasu na trasę, zwiedzanie i odpoczynek. Przewodnik pomoże zmienić dętkę, nasmarować łańcuch, podregulować podstawowe elementy, ale już nie scentruje koła, czy nie dokona naprawy roweru. W takich sytuacjach konieczna jest wizyta w serwisie. A to skutkuje dodatkowymi kosztami dla uczestnika oraz straconym dniem jazdy i pokonania trasy w busie.

Ważne jest, żeby rower był dopasowany do Twojej budowy ciała. Zwróć uwagę, czy masz dobrze ustawione siodełko, klamki hamulcowe, kierownicę. Jest to ważne na wyprawie, ponieważ jeździmy codziennie po kilkadziesiąt kilometrów. W trakcie wyjazdu będziesz odczuwał dyskomfort w wyniku złego ustawienia roweru taki jak ból pleców, barków, nadgarstków czy kolan.

Co ze sobą zabrać?

Na wyjazd musisz mieć ze sobą:

Do rowerusakwy, bagażnik, zapasowa dętka x 2, zapasowe klocki, hak do przerzutek, zapasowa linka, multitool, pompka, oświetlenie do roweru, spinka do łańcucha, kask (zalecamy), ew. mleczko do dętki, zapięcie do roweru, smar do łańcucha, jeśli posiadasz niestandardową część, która wymaga wyjątkowego klucza, zabierz go koniecznie.

Ubrania: chustka na głowę (buffa), okularki, kurtka przeciwdeszczowa/przeciwwietrzna, bluzka z długim rękawem, koszulka z krótkim rękawem, ubranie do spania, krótkie spodenki, wygodne spodenki na rower, długie getry, długie spodnie, skarpetki, bielizna, buty na rower, buty po rowerze, klapki, rękawiczki na rower, bluza lub polar –  pierwsze kilka dni będziemy przebywać w górach więc może być nieco chłodniej, wyprawa jest zaplanowana w porze suchej istnieje prawdopodobieństwo wystąpienia kilkuminutowych intensywnych opadów deszczu),

Kosmetyki: żel pod prysznic, pastę do zębów, krem do opalania z filtrem,  szczoteczka, szampon, mały ręcznik turystyczny szybkoschnący

Dokumenty: paszport (musi być ważny jeszcze przez co najmniej 6 miesięcy od naszej planowanej daty wylotu)

Apteczka: maść na stłuczenia, leki przeciwbólowe, przeciwzapalne, krople żołądkowe, coś na oparzenia, plastry, bandaż elastyczny, gaza, octenisept, koniecznie zabierz leki, które zażywasz systematycznie. Jeśli cierpisz na jakieś schorzenie, o którym powinien wiedzieć przewodnik,  poinformuj go wcześniej (np. mocna alergia, padaczka, cukrzyca, astma etc)

Kieszonkowe: Na czas wyjazdu swobodnie powinno wystarczyć 120 dolarów kieszonkowego. Lokalną walutę można wymienić w kantorach znajdujących się na lotnisku w Denpasar.

Oczywiście są to rzeczy sugerowane. Stworzyliśmy tę listę, aby było łatwiej się spakować.

Jak się spakować?

Podczas tej wyprawy wszystko wozimy ze sobą. Do roweru należy założyć bagażnik. Polecamy bagażnik, który pasuje do każdego roweru.
Każdy uczestnik może zabrać 2 sztuki bagażu – bagaż podręczny o wadze do 7 kg oraz bagaż rejestrowany o max. wymiarach 300 cm (suma wys + dł + szer) i wadze do 30 kg (w tym rower). Nie wiesz jak spakować rower do samolotu? Oczywiście sami będziemy służyć tzw. pomocą doraźną przy składaniu, po przylocie i rozkładaniu roweru przy odlocie.

Jak przygotować się kondycyjnie i czy sobie poradzę?

Wyprawa ma charakter przygodowy. Jest skierowana do osób z doświadczeniem rowerowym, którzy jeżdżą systematycznie i nie boją się ekstremalnych wyzwań oraz wysokich temperatur. Trasy prowadzą po terenie pagórkowatym i lekko górzystym. Jeśli boisz się o swoją kondycję, to już dzisiaj zacznij treningi. Podjazdów jest sporo. Dzienne dystanse wynoszą 30-70 km. Mamy zaplanowane trasy na 8 dni jazdy. Całkowity dystans to ok. 470 km a suma przewyższeń jest na poziomie 8300 metrów. Ale nawet jeśli nie będziesz już dawać rady na podjazdach, możesz poprowadzić rower, poczekamy. Na wyprawę można pojechać rowerem górskim lub trekkingowym. Najważniejsze żeby był sprawny technicznie. Jeśli chcesz się dobrze przygotować do wyjazdu regularnie pokonuj podobne dystanse jak na wyprawie i sprawdzaj jak sobie radzisz na podjazdach. Jeśli chcesz się poradzić to zadzwoń/napisz do nas.

Szczepienia. Szczepienia ochronne nie są obowiązkowe niemniej jednak zaleca się szczepienie przeciw WZW typu A i B, wściekliźnie, durowi brzusznemu, japońskiemu zapaleniu mózgu oraz malarii.

Jak dolecimy na miejsce?

Do Denpasar na Bali lecimy z Warszawy z przesiadką w Doha. Powrót dokładnie w ten sam sposób.

Jaką jedziemy nawierzchnią?

Trasa poprowadzona jest drogami o znikomym natężeniu ruchy, często zniszczonymi oraz drogami nieutwardzonymi wśród pól ryżowych.

Gdzie śpimy?

Nocujemy w różnych miejscach w hotelach. Należy pamiętać, że jest to Azja i standard hoteli może nieco odbiegać od europejskiego.

Co jemy, gdzie zrobię zakupy i jak zapłacę ?

Śniadania mamy w cenie noclegów. Będziemy się zatrzymywać w pobliskich restauracjach, aby zasmakować lokalnej żywności. Płacimy w rupiach indonezyjskich (IDR).

Czy jesteśmy ubezpieczeni podczas wyjazdu?

Tak – wszyscy uczestnicy są ubezpieczeni odpowiednio do rodzaju wyprawy. Każdy uczestnik naszych wypraw jest objęty ubezpieczeniem w TU Europa S.A.

Jak liczna jest grupa, czy mogę jechać sam(a), kto jeździ z nami?

Grupa na tym wyjeździe to max. 7 osób. Zazwyczaj jadą pojedyncze osoby, czasami dwójkami. Podczas wyjazdu można się zintegrować, także śmiało można jeździć samemu, bez znajomych. Grupy są zróżnicowane pod względem płci. Jeżdżą osoby zarówno młode jak i starsze. Przedział wiekowy to 16 – 60+. Minimalna liczba osób, aby odbył się wyjazd to 5.

Jakie panują zasady podczas wyprawy?

Każdą grupę pilotuje nasz przewodnik. Jest to osoba z doświadczeniem rowerowym, przeszkolona przez naszą organizację. Jeśli ktoś wyprzedza przewodnika robi to na własne ryzyko, ponieważ TYLKO przewodnik wie jak jechać, i którą trasę będzie pokonywać grupa. Przewodnik decyduje o tym, kiedy i gdzie robimy postoje (oczywiście można i potrzeba mu zgłaszać chęci postoju). Każdy jest odpowiedzialny za siebie, PRZESTRZEGANIE I ZNAJOMOŚĆ PRZEPISÓW PRAWA O RUCHU DROGOWYM. Każdy jeździ z taką prędkością, aby czuł się pewnie i bezpiecznie. Na rowerze nie jeździmy pod wpływem alkoholu, nie stwarzamy niebezpiecznych sytuacji, nie ścigamy się. Podczas wyprawy nie wyłączamy myślenia. Myślimy o grupie osób, nie tylko o sobie samym. W przypadku ruchliwych odcinków drogi, dzielimy się na 2 podgrupy, aby samochody mogły nas swobodnie wyprzedzać. Na podjazdach każdy jedzie swoim tempem. Jeśli jest długi podjazd i ktoś zostaje w tyle, czekamy na ostatniego, aż ten wyjedzie i wspólnie ruszamy w drogę. Grupą i wspólnie ruszamy w trasę, tak też ją kończymy. Więcej informacji na temat zasad podczas wyprawy przekazuje przewodnik pierwszego dnia. Nie zostawiamy żadnego uczestnika na pastwę losu. Przede wszystkim, dobrze się bawimy.

Ciekawe artykuły

Treść oferty oraz galeria zdjęć imprezy turystycznej Indonezja - Bali pochodzą od biura 80 Rowerów, które jest organizatorem wyjazdu. Dzięki tej wyprawie można zwiedzić i poznać kulturę, tradycję oraz krajobraz takich krajów jak: . Wycieczka obejmuje wyżywienie typu śniadania. Główna forma aktywności podczas tego wyjazdu to Egzotyczne, która pozwala na spędzenie wakacji w sposób aktywny. W przypadku zainteresowania ofertą prosimy o kontakt telefoniczny lub email. Gwarantujemy wiele wrażeń i wspaniałą przygodę.