Argentyna i Chile - Patagonia

Kategoria
Wyżywienie
własne
Trudność
średnia
Transport
samolot
Zakwaterowanie
pensjonaty / hotele

Wycieczka chwilowo niedostępna.

Szczegóły wyjazdu Argentyna i Chile - Patagonia

O wyprawie

Argentyna i Chile – północna Patagonia | 14 dni | 10 dni jazdy| 625 km | 11 150 m podjazdu

Podzielona między Argentynę i Chile, Patagonia, to prawdziwy raj dla miłośników przyrody i otwartych przestrzeni, które tutaj odbiera się wszystkimi zmysłami. Jest to jeden z najciekawszych regionów Ameryki Południowej, przyciągający jak magnes śmiałków gotowych na zmierzenie się z jej surowym pięknem.

Wyruszając z nami na rowerową wyprawę przez tą krainę przygotujmy się na niezwykle kontrastowe widoki nie mające sobie równych: ciągnące się w nieskończonośćrówninyrozległe pasma górskielasy deszczowe oraz majestatyczne lodowce.

Nazwa Patagonia pochodzi od hiszpańskiego słowa patagón (wielka stopa) . Wszystko wskazuje na to, że po raz pierwszy dla określenia rdzennej ludności tego obszaru użył jej Ferdynand Magellan, stąpając po nieodkrytej wcześniej przez Europejczyków ziemi.

Nasz wyjazd przeznaczony jest dla osób zainteresowanych przyrodą, górami oraz dla wszystkich spragnionych prawdziwych przygód. Odwiedzimy jedne z najpiękniejszych i zrazem najstarszych parków narodowych Ameryki Południowej – Vicente Pérez RosalesNahuel Huapi i Puyehue. Zobaczymy strzeliste szczyty górskiewulkanydziewicze lasy i wodospady. Przy odrobinie szczęścia może uda nam się zaobserwować kondory, strusie nandu i guanako w ich naturalnym środowisku.

Patagonia to nie tylko góry czy wulkany ale również jeziora przez które przyjdzie nam się przeprawiać. Ten przepiękny i mistyczny region był często powodem, miejscem kłótni pomiędzy Chile i Argentyną o dokładną lokalizację granicy pomiędzy dwoma tymi krajami. Termin wyjazdu zaplanowaliśmy na luty kiedy to na drugiej półkuli jest jeszcze lato, temperatury przyjemne, a ruch turystyczny nie jest jeszcze duży.

WoW wyprawy:

Andy | Puerto Montt | Jeziora Llanquihue | wulkan Osorno | Puerto Octay | wodospad na rzece Petrohue |  jezioro Todos los Santos | Park Vicente Pérez Rosales | Jezioro Frias | Jezioro Nahuel Huapi | półwysep Llao Llao | Jezioro Perito Moreno | San Carlos de Bariloche | Park Nahuel Huapi | Park Narodowy Puyehue | argentyńska czekolada 

Charakterystyka wyjazdu:

Wyjazd ten jest z serii przygodowych, oznacza to, że grupa jeździ z sakwami bez wsparcia samochodu. Najlepszy rower na ten wyjazd to zdecydowanie górski MTB, ze względu na słaby stan dróg.  Można też pojechać na rowerze trekingowym, jednak można odczuwać mniejszy komfort jazdy. Szerokość opony zalecana przez nas to max. 2.0″. Noclegi są różne – hostele, hoteliki i chatki. Przygoda jest niesamowita i warto tam, aby zachwycić się niezwykłym regionem, jakim jest północna Patagonia. Stopień trudności na poziomie IV.

Jak się przygotować do wyjazdu?

Jeździć, jeździć, jeździć. Aby czerpać maksymalną frajdę z tego wyjazdu musisz być przygotowany kondycyjnie. Więc przed wyprawą pokonuj podobne dystanse do tych planowanych i jeździj po górkach, jeśli nie masz ich koło siebie, to jeździj większe dystanse. Jeśli nie jeździłeś nigdy z sakwami wcześniej, to warto spróbować przed wyjazdem, aby nie uczyć się tego na wyprawie. Podstawa to również sprawny rower, czyli SERWIS roweru przed wyjazdem obowiązkowo.

Program

Poniżej przedstawiamy ramowy program wyjazdu. Pamiętaj, że dystans i przewyższenia mogą ulec zmianie w trakcie wyjazdu. Dlaczego? Wynikać to może z kilku czynników np. konieczność zmiany trasy przez przewodnika, różnicy między Twoim telefonem/sprzętem/licznikiem a naszym programem, zmianą miejsca noclegowego względem zaplanowanej trasy. Różnice te mogą sięgać 5-10%.

Dzień 01 i 02: Warszawa – Puerto Monnt

Spotykamy się na lotnisku w Warszawie. W kwestii przygotowania roweru do transportu samolotem chętnie posłużymy pomocą. Mamy dwie przesiadki – w Madrycie i Santiago de Chile. Po wylądowaniu składamy nasze rowery i udajemy się na miejsce naszego noclegu oddalonego od lotniska o ok. 20 km.

Dzień 03:   Puerto Varas – Puerto Octay | 65 km | 900 m podjazdu i 880 m zjazdu

Dzisiejszy dzień zaczniemy od jazdy wzdłuż brzegu Jeziora Llanquihue (trzeciego co do wielkości jeziora Ameryki Południowej) z pięknym widokiem na wulkany Osorno (2652m), Puntiagudo (2190m), Tronador (3451m) i Calbuco (2015m). Przejedziemy przez malowniczą wioskę El Frutillar i na nocleg dotrzemy do Puerto Octay.

Dzień 04:  Puerto Octay – Ensenada | 56 km | 800 m podjazdu i 800 m zjazdu

Tego dnia będziemy kontynuować jazdę wokół jeziora Llanquihue. Dotrzemy do miejscowości Ensenada, która będzie naszą bazą wypadową przez kolejne 2 dni. W Ensenadzie nacieszymy się kolejnymi majestatycznymi widokami wulkanów.

Dzień 05:  Wulkan Osorno | 30 km | 1160 m podjazdu i 1160 m zjazdu

Na ten dzień zaplanowaliśmy podjazd pod wulkan Osorno. Jest to jeden z najcięższych podjazdów na tej wyprawie dlatego będziemy jechać na pusto zostawiając bagaże w hotelu. W drodze powrotnej zatrzymamy się, aby podziwiać wodospad na rzece Petrohue.

Dzień 06:  Ensenada – Llao Llao | 48 km | 1360 m podjazdu i 640 m zjazdu

Po śniadaniu na naszych rowerach wyruszymy w kierunku Petrohue. Tutaj będziemy płynąć promem po szmaragdowych wodach jeziora Todos los Santos. Po dobiciu do brzegu czeka nas 30km droga przez Park Vicente Pérez Rosales – był pierwszym parkiem założonym na terenie Chile. Po odprawie paszportowej i dostaniu się do Argentyny czekają nas kolejne przeprawy przez jeziora Frias i polodowcowe Nahuel Huapi.

Dzień 07:  Llao Llao – Dina Huapi | 55 km | 850 m ppodjazdu i 825 m zjazdu

Tego dnia będziemy jechać malowniczą trasą położoną wśród argentyńskich jezior. Rejon ten słynie z alpejskiej architektury przypominającej Szwajcarię. Podróżować będziemy fragmentem tzw. Circiuto Chico, tak by zobaczyć najważniejsze atrakcje m.in. półwysep Llao Llao czy Jezioro Perito Moreno. Odwiedzimy również urokliwe Bariloche, które uznawane jest za stolicę argentyńskiej czekolady.

Dzień 08:   Dina Huapi – Villa Traful | 86 km | 1110 m podjazdu i 1085 m zjazdu

Dzisiejszy dzień rozpoczniemy od jazdy brzegiem rzeki Rio Negro. Będziemy musieli się dobrze zaopatrzyć w prowiant, gdyż czeka nas długi dzień, a trasa wyznaczona jest w części po surowym terenie, na którym nie występują żadne bary czy restauracje.

Dzień 09:  Villa Traful – Villa La Angostura | 43 km | 1340 m podjazdu i 1360 m zjazdu

Kolejnego dnia naszej rowerowej przygody zagłębimy się w terenu argentyńskiego Parku Nahuel Huapi położonego u stóp Andów i podziwiać będziemy otaczające nas ośnieżone szczyty. Cóż tu się więcej rozpisywać. Każdy miłośnik obcowania z przyrodą będzie po tym dniu w pełni nasycony.

Dzień 10:  Villa La Angostura – Termas de Peyehue | 89 km | 1870 m podjazdu i 2200 m zjazdu

Na ten dzień zaplanowaliśmy powrót do Chile i podróż przez Park Narodowy Puyehue. Fantastyczny krajobraz tego parku tworzy połączenie ognia z lodem – płaskowyż z wulkanicznymi skałami i leżąca na 1400 m n.p.m. granica wiecznego śniegu. Na zakończenie dnia dla chętnych będzie możliwość skorzystania z lokalnych basenów termalnych.

Dzień 11:  Termas de Peyehue – Puerto Octay | 87 km | 900 m podjazdu i 1300 m zjazdu

Tego dnia wracamy nad jezioro Llanquihue zostawiając za plecami PN Puyehue. Do Puerto Octay dotrzemy bocznymi dróżkami podziwiając zabudowania lokalnych gospodarstw.

Dzień 12:  Puerto Octay – Puerto Varas | 65 km | 860 m podjazdu i 880 m zjazdu

To już ostatni dzień naszej wyprawy. Trasa jaką tego dnia pokonamy jest trasą odwrotną do tej z pierwszego dnia rowerowania.

Dzień 13 i 14 – powrót do Polski

Dojazd na lotnisko i loty powrotne do Warszawy.

* Program i jego poszczególne elementy mogą ulec zmianie ze względu na warunki pogodowe oraz kondycyjne uczestników.

Warunki

Cena zawiera:

  • bilet lotniczy na Warszawa – Puerto Monnt – Warszawa,
  • 11 x nocleg w hotelach, hostelach lub chatkach,
  • wstęp do PN  Vicente Pérez Rosales,
  • bilety na promy,
  • przewodnik rowerowy, który pilotuje całą trasę, służy pomocą techniczną i zapleczem sprzętowym, sprawuje opiekę nad uczestnikami,
  • ubezpieczenie
  • opłatę lotniskowa w Chile
  • składkę na TFG

Cena nie zawiera:

  • wyżywienia,
  • ew. opłat dodatkowych nie zawartych w cenie,
  • szczepień

Zaliczka:

Kwota: 7000 zł

Po zapisaniu się na wyjazd potwierdzeniem uczestnictwa jest wpłata zaliczki do 3 dni od wysłania formularza zgłoszeniowego.

Dopłata:

Pozostała kwota wyprawy płatna najpóźniej 30 dni przed wyjazdem na ten sam nr rachunku z takim samem tytułem wpłaty.

Rezygnacja z wyjazdu:

W przypadku rezygnacji z wyjazdu prosimy o maila informacyjnego. Rezygnacja musi być złożona na piśmie (może być drogą mailową) pod rygorem nieważności. W przypadku rezygnacji z wyjazdu w terminie >30 dni uczestnik ponosi faktyczny poniesiony przez Stowarzyszenie koszt. Zazwyczaj równowartość wpłaconej zaliczki. W przypadku rezygnacji w okresie 29 – 14 dni przed początkiem wyprawy ponosi koszt 60% ceny wyjazdu. Rezygnując z wyjazdu w terminie późniejszym niż 14, uczestnik ponosi koszt 90% ceny.

Potwierdzenie wyjazdu:

Wyjazd potwierdzamy 14 dni przed początkiem wyprawy. W przypadku odwołania wyjazdu, zwracamy 100% wpłat.

* cena może ulec zmianie ze względu na ruchomość cen biletów lotniczych.

Jaki rower i jak go przygotować?

Na wyprawę polecamy zabrać rower górski. Będziemy poruszać się zarówno po drogach głównych, których stan czasami pozostawia wiele do życzenia, jak i również po utwardzonych ścieżkach leśnych. Na naszej trasie pojawią się również odcinki o nawierzchni szutrowej. Ważne, żeby rower miał możliwość zamontowania sakw, gdyż na tej wyprawie cały ekwipunek wozimy ze sobą. Polecamy szerokość bieżnika opon max. do 2.0, na trasie będzie trochę przewyższeń, więc dobrze będzie, by opona miała łatwość toczenia się pod dodatkowym obciążeniem ekwipunku. Amortyzator jest konieczny. Czy to znaczy, że nie możesz jechać na innym rowerze? Możesz, ale robisz to na własne ryzyko i niedogodności. Każdy z nas jest inny, dlatego dla jednej osoby ta trasa na rowerze bez amortyzatora będzie niemożliwa do przejechania, a dla kogoś innego będzie to normalna trasa. Masz wątpliwości czy Twój rower jest odpowiedni do tej trasy, to skontaktuj się z nami, doradzimy. Najważniejsze jednak, żeby rower był SPRAWNY. Dlatego przed każdą wyprawą WSKAZANY JEST PRZEGLĄD I SERWIS ROWERU. W ten sposób minimalizujesz możliwość wystąpienia awarii podczas wyjazdu.

Na co zwrócić uwagę oddając rower do serwisu?

Oddając rower do serwisu poproś o sprawdzenie takich elementów jak: łańcuch, kaseta, przednie zębatki, support w korbie, stan hamulców (olej, linki, klocki), stan opon (mogą być sparciałe), koła czy nie są scentrowane, piasta w kołach czy nie ma luzu, układ kierowniczy (ewentualne luzy). Dlaczego sprawny rower jest tak ważny? Czym mniej awarii, tym więcej czasu na trasę, zwiedzanie i odpoczynek. Przewodnik pomoże zmienić dętkę, nasmarować łańcuch, podregulować podstawowe elementy, ale już nie scentruje koła, czy nie dokona naprawy roweru. W takich sytuacjach konieczna jest wizyta w serwisie. A to skutkuje dodatkowymi kosztami dla uczestnika oraz straconym dniem jazdy.

Ważne jest, żeby rower był dopasowany do Twojej budowy ciała. Zwróć uwagę, czy masz dobrze ustawione siodełko, klamki hamulcowe, kierownicę. Jest to ważne na wyprawie, ponieważ jeździmy codziennie po kilkadziesiąt kilometrów. W trakcie wyjazdu będziesz odczuwał dyskomfort w wyniku złego ustawienia roweru taki jak ból pleców, barków, nadgarstków czy kolan.

Co ze sobą zabrać?

Na wyjazd musisz mieć ze sobą:

Do rowerubagażnik, sakwy, zapasowa dętka x 2, zapasowe klocki, hak do przerzutek, zapasowa linka, multitool, pompka, oświetlenie do roweru, spinka do łańcucha, kask (zalecamy), ew. mleczko do dętki, zapięcie do roweru, smar do łańcucha, jeśli posiadasz niestandardową część, która wymaga wyjątkowego klucza, zabierz go koniecznie.

Ubrania: chustka na głowę (buffa), okularki, kurtka przeciwdeszczowa/przeciwwietrzna, bluzka z długim rękawem, koszulka z krótkim rękawem, ubranie do spania, krótkie spodenki, wygodne spodenki na rower, długie getry, długie spodnie, skarpetki, bielizna, buty na rower, buty po rowerze, klapki, rękawiczki na rower, bluza lub polar.

Kosmetyki: żel pod prysznic, pastę do zębów, krem do opalania z filtrem,  szczoteczka, szampon, mały ręcznik turystyczny szybkoschnący

Dokumenty: paszport (musi być ważny jeszcze przez co najmniej 9 miesięcy od naszej planowanej daty wylotu i posiadać minimum 3 puste strony),

Apteczka: maść na stłuczenia, leki przeciwbólowe, przeciwzapalne, krople żołądkowe, coś na oparzenia, plastry, bandaż elastyczny, gaza, octenisept, koniecznie zabierz leki, które zażywasz systematycznie. Jeśli cierpisz na jakieś schorzenie, o którym powinien wiedzieć przewodnik poinformuj go wcześniej (np. mocna alergia, padaczka, cukrzyca, astma etc).

Kieszonkowe: Na ten wyjazd swobodnie powinno wystarczyć 350 USD kieszonkowego. Lokalną walutę można zakupić na granicy, w bankach lub w kantorach. Najlepiej mieć ze sobą kartę kredytową.

Oczywiście są to rzeczy sugerowane. Stworzyliśmy tę listę, aby było łatwiej się spakować.

Jak przygotować się kondycyjnie i czy sobie poradzę?

Jeśli boisz się o swoją kondycję, to już dzisiaj zacznij treningi. Podjazdów jest sporo. Jeździcie na tej wyprawie 10 dni. Całkowity dystans to ok. 600 km a suma przewyższeń jest na poziomie 11 000 metrów. Ale nawet jeśli nie będziesz już dawać rady na podjazdach, możesz poprowadzić rower. Poczekamy. Warto spróbować, bo trasa jest bardzo wyjątkowa i przygoda ta zostanie na długo w pamięci. Jednak pamiętaj, że trasa przejazdu jest wymagająca i górzysta, ale podzielona na rozsądne dystanse. Na wyprawę można pojechać rowerem górskim, ewentualnie trekkingowym. Najważniejsze żeby był sprawny technicznie.  Zalecamy opony o szerokości do 2.0 cala. Pamiętaj, że nie jeżdżąc z Tobą wcześniej na rowerze, nie jesteśmy w stanie w sposób obiektywny odpowiedzieć na pytanie czy ta wyprawa jest dla Ciebie trudna, czy łatwa. Dlatego jeśli chcesz się dobrze przygotować do wyjazdu pokonuj podobne dystanse jak na wyprawie i sprawdzaj jak sobie radzisz na podjazdach. Jeśli chcesz się poradzić to zadzwoń do nas. Spróbuj przejechać przez kilka dni pod rząd po 70-100 km dziennie – wtedy będziesz miał pewność, że sobie poradzisz.

Szczepienia:

Szczepienia ochronne nie są obowiązkowe i wymagane. Standardowo zaleca się szczepienie przeciw WZW typu A i B, BTP, wściekliźnie, durowi brzusznemu oraz żółtej febrze (żółtej gorączce).

Wiza:

Obywatele Polski nie są zobowiązani do posiadania wizy na pobyt nie dłuższy niż 90 dni.

Jak dolecimy na miejsce?

Do Puerto Monnt lecimy z Warszawy z przesiadkami w Madrycie i Santigo de Chile. Powrót dokładnie w ten sam sposób.

Trasa wyprawy:

Poszczególne, zaplanowane trasy są zamieszczone na naszej stronie pod galerią zdjęć i w programie wyjazdu.

Jaką jedziemy nawierzchnią?

Trasa poprowadzona jest drogami asfaltowymi (pozostawiają one jednak wiele do życzenia), utwardzonymi leśnymi i szutrowymi. .

Gdzie śpimy?

Nocujemy w hotelach, hostelach i domkach kempingowych.

Co jemy, gdzie zrobię zakupy i jak zapłacę?

Wyżywienie jest we własnym zakresie. Będziemy się zatrzymywać w restauracjach znajdujących się na trasie, aby zasmakować lokalnej żywności. Będą dni podczas których w ciągu dnia nie będzie żadnych sklepów czy restauracji dlatego trzeba będzie się wcześniej odpowiednio zaopatrzyć. Płacimy w dolarach amerykańskich, chilijskich i argentyńskich pesos, czasami w euro.

Czy jesteśmy ubezpieczeni podczas wyjazdu?

Tak – wszyscy uczestnicy są ubezpieczeni odpowiednio do rodzaju wyprawy. Każdy uczestnik jest objęty ubezpieczeniem w TU Europa S.A.

Jak liczna jest grupa, czy mogę jechać sam(a), kto jeździ z nami?

Grupa średnio liczy ok. 10 osób. Zazwyczaj jadą pojedyncze osoby, czasami dwójkami. Podczas wyjazdu można się zintegrować, także śmiało można jeździć samemu, bez znajomych. Grupy są zróżnicowane pod względem płci. Jeżdżą osoby zarówno młode jak i starsze. Przedział wiekowy to 16 – 60+. Minimalna liczba osób, aby odbył się wyjazd to 5.

Jakie panują zasady podczas wyprawy?

Każdą grupę pilotuje nasz przewodnik. Jest to osoba z doświadczeniem rowerowym, przeszkolona przez naszą organizację. Jeśli ktoś wyprzedza przewodnika robi to na własne ryzyko, ponieważ TYLKO przewodnik wie jak jechać, i którą trasę będzie pokonywać grupa. Przewodnik decyduje o tym, kiedy i gdzie robimy postoje (oczywiście można i potrzeba mu zgłaszać chęci postoju). Każdy jest odpowiedzialny za siebie, PRZESTRZEGANIE I ZNAJOMOŚĆ PRZEPISÓW PRAWA O RUCHU DROGOWYM. Każdy jeździ z taką prędkością, aby czuł się pewnie i bezpiecznie. Na rowerze nie jeździmy pod wpływem alkoholu, nie stwarzamy niebezpiecznych sytuacji, nie ścigamy się. Podczas wyprawy nie wyłączamy myślenia. Myślimy o grupie osób, nie tylko o sobie samym. W przypadku ruchliwych odcinków drogi, dzielimy się na 2 podgrupy, aby samochody mogły nas swobodnie wyprzedzać. Na podjazdach każdy jedzie swoim tempem. Jeśli jest długi podjazd i ktoś zostaje w tyle, czekamy na ostatniego, aż ten wyjedzie i wspólnie ruszamy w drogę. Grupą i wspólnie ruszamy w trasę, tak też ją kończymy. Więcej informacji na temat zasad podczas wyprawy przekazuje przewodnik pierwszego dnia. Nie zostawiamy żadnego uczestnika na pastwę losu. Przede wszystkim, dobrze się bawimy.

Ciekawe artykuły

Treść oferty oraz galeria zdjęć imprezy turystycznej Argentyna i Chile - Patagonia pochodzą od biura 80 Rowerów, które jest organizatorem wyjazdu. Dzięki tej wyprawie można zwiedzić i poznać kulturę, tradycję oraz krajobraz takich krajów jak: . Wycieczka obejmuje wyżywienie typu własne. Główna forma aktywności podczas tego wyjazdu to Egzotyczne, która pozwala na spędzenie wakacji w sposób aktywny. W przypadku zainteresowania ofertą prosimy o kontakt telefoniczny lub email. Gwarantujemy wiele wrażeń i wspaniałą przygodę.