USA - Ekspedycja Alaska

Kategoria
Wyżywienie
własne
Trudność
średnia
Transport
samolot
Zakwaterowanie
namioty / pensjonaty

Wycieczka chwilowo niedostępna.

Szczegóły wyjazdu USA - Ekspedycja Alaska

O wyprawie

Alaska | 14 dni | 8 dni jazdy | 670 km | 6100 m | Przygoda

Alaska, czyli największy (liczący ponad 1 700 000 km kwadratowych) stan USA, urzeka swoimi krajobrazami, przestrzenią, dzikością i przede wszystkim… górami. Góry Alaska, Brooksa, Wranglera, Św. Eliasza to jedne z najbardziej rozpoznawalnych pasm górskich północnych Kordylierów. Poprzecinane licznymi rzekami oraz zalane jeziorami skradają serce niejednemu podróżnikowi.

Alaska to miejsce, gdzie powinien dotrzeć każdy poszukiwacz prawdziwych przygód. Alaska musi nam się kojarzyć z odkrywcami, traperami, historiami podróżników mniej lub bardziej szczęśliwych. To tutaj miała miejsce historia Christophera McCandlessa. To miejsce związane z poszukiwaczami złota, uciekinierami i poszukiwaczami przygód. Dołącz do naszej pierwszej ekspedycji!

My postanowiliśmy dłużej nie wzdychać tęsknie do map i zdjęć z tego pięknego obszaru, tylko wyruszyć i przeżyć prawdziwą dziką przygodę. Marzenia są w końcu po to, żeby je realizować, prawda? A może i Wy właśnie poczuliście alaskański zew? Nie ma na co czekać, ruszamy!

Podczas naszej przygody skupimy się na dwóch okręgach Alaski, a mianowicie na okręgu Matanuska-Susitna i okręgu Denali. Pierwszy z nich skupia się wokół Anchorage oraz Palmer wraz z górami takimi jak Góry Talkeetna czy Góry Chugach oraz oczywiście dwóch rzek: Matanuska i Susitna.

Nas szczególnie interesuje ta druga, gdyż prowadzi ona do naszego głównego celu tego wyjazdu, czyli serca Parku Narodowego Denali. Wewnątrz parku bowiem biegnie malownicza 150 kilometrowa trasa, którą w całości przejedziemy na rowerach w dwie strony, aby nacieszyć się widokami i poczuć surowy klimat północy.

Ruszajmy zatem po przygodę, nieznane, aby poczuć prawdziwy klimat północnych bezkresnych terenów Alaski, miejsca prawdziwych poszukiwaczy przygód. Ta ekspedycja zmieni nas na zawsze. Alaska pozostawia w sercach swoje znamię.

WoW wyprawy: 

Anchorage | Kincaid Park | wodospad Tunderbird | Willow Lake i Kashwitana Lake | rzeka Susitna | Hurricane Gulch Bridge | McKinley Park | Park Narodowy Denali | Wonder Lake | przejazd pociągiem Denali Star

Charakterystyka wyjazdu:

Wyjazd ten jest z serii przygodowych, oznacza to, że grupa jeździ z sakwami bez wsparcia samochodu. Najlepszy rower na ten wyjazd to rower górski lub trekkingowy, zalecana szerokość opony to 2.0″. Będziemy poruszać się po drogach asfaltowych, jedynie fragment trasy w Denali National Park będzie szutrowy.

Wyjazd kierowany jest do rowerzystów z doświadczeniem rowerowym, dobrze czujących się w zróżnicowanym terenie. Trudność na wyjeździe mogą sprawiać długie dystanse oraz nieprzewidywalna, surowa pogoda.  Spośród 13 noclegów, 3 zaplanowaliśmy w hostelu w Anchorage, pozostałe noce spędzimy na campingach pod namiotami.  Stopień trudności na poziomie IV.

Jak się przygotować do wyjazdu?

Jak najwięcej jeździć. Aby czerpać maksymalną frajdę z tego wyjazdu musisz być przygotowany kondycyjnie. Więc przed wyprawą pokonuj podobne dystanse do tych planowanych i jeździj po górkach, jeśli nie masz ich koło siebie, to jeździj większe dystanse. Jeśli nie jeździłeś nigdy z sakwami wcześniej, to warto spróbować przed wyjazdem, aby nie uczyć się tego na wyprawie. Podstawa to również sprawny rower, czyli SERWIS roweru przed wyjazdem obowiązkowo.

Program

Nowa wyprawa w naszej ofercie o charakterze survivalowo-przygodowym. Jest skierowana do osób z doświadczeniem rowerowym, którzy jeżdżą systematycznie. Do wyjazdu w sposób szczególny trzeba się przygotować. Zapewniamy jednak, że warto.

Dzień 1: Warszawa – Anchorage

Spotykamy się na lotnisku w Warszawie. Do Anchorage lecimy wraz z dodatkowym bagażem rejestrowanym 32 kg, w którym musi zmieścić się rower i ekwipunek wyprawowy. W kwestii przygotowania roweru do transportu samolotem chętnie posłużymy pomocą. Po przesiadce lądujemy na lotnisku w Anchorage, po czym składamy nasze rowery i udajemy się na miejsce naszego noclegu.

Dzień 2: Anchorage

Dzień drugi spędzamy w Anchorage, by porządnie się przygotować na naszą przygodę. Przed nami ponad 600 km drogi! Konieczny będzie zakup paliwa do palników turystycznych (kartuszy z paliwem nie wolno transportować samolotem), ewentualnego brakującego wyposażenia oraz być może lokalnych przysmaków, które będą nas wzmacniać na drodze. Należy pamiętać, że Alaska to miejsce o małym zaludnieniu, dlatego sklepy znajdują się głównie w dużych miastach. Warto zatem zrobić większe zakupy w Anchorage, Palmer lub Wasillii w hipermarketach, a dokupować ewentualnie wedle uznania resztę w lokalnych sklepikach lub sklepach turystycznych (choć warto pamiętać, że ich dni i godziny otwarcia uzależnione są od woli właściciela lub aktualnego ruchu turystycznego). Tego dnia możemy udać się również na krótką wycieczkę do Kincaid Park, gdzie czekają na nas niesamowite widoki na Zatokę Cooka, Fire Island oraz Góry Alaska. Ponoć przy dobrej widoczności można zobaczyć nawet sam szczyt Denali.

Dzień 3: Anchorage – Palmer | 68 km | 345 m przewyższenia

Ruszamy w drogę! Jedziemy w kierunku północnym wzdłuż Glenn Highway. Ten odcinek staramy się pokonać jadąc trasą rowerową oraz bocznymi drogami o mniejszym natężeniu ruchu. Na trasie czekają nas takie atrakcje jak wodospad Thunderbird oraz przejazd mostem nad rzekami Knik i Matanuska. Dodatkowo cały czas będą towarzyszyć nam widoki na góry. Dzień zakończymy na trasie Palmer – Wasilla, ostatnimi większymi miastami w okolicy.

Dzień 4: Palmer – Talkeetna | 96 km | 215 m przewyższenia

Tego dnia kręcimy jeszcze bardziej na północ. Będziemy prowadzeni wzdłuż George Parks Highway oraz rzeki Susitna. Po drodze mijamy dwa urokliwe jeziora: Willow Lake i Kashwitana Lake. Przy jednym z nich z całą pewnością urządzimy sobie mały postój.

Dzień 5: Talkeetna – Trapper Creek | 106 km | 615 m przewyższenia

Piąty dzień naszej przygody jest dość szczególnym, bowiem właśnie wjeżdżamy na teren otuliny Parku Narodowego Denali! Naszym celem będzie północny punkt widokowy na szczyt Denali. Tutaj też położony jest camping na którym spędzimy noc. Wcześniej zaliczymy również południowy punkt widokowy na Denali oraz Byers Lake.

Dzień 6: Trapper Creek – McKinley Park | 109 km | 740 m przewyższenia

Emocje rosną. Tego dnia już po niecałych 20 km dotrzemy do Hurricane Gulch Bridge. Tutaj napewno zrobimy postój na zdjęcia, gdyż widoki z mostu powalają. Z jednej strony góry Parku Narodowego Denali, a z drugiej Talkeetna Mountains. Z każdym kilometrem zbliżającym nas do McKinley Park będziemy mogli doświadczyć coraz bardziej odsłoniętych widoków na potężne góry Alaski.

Dzień 7: McKinley Park – Teklanika River Campground | 58 km | 800 m przewyższenia

W tym miejscu zaczyna się prawdziwa przygoda. Rano ruszamy do sklepu i zaopatrujemy się w prowiant na 4 dni. Od teraz jesteśmy poniekąd zdani sami na siebie. W zamian otrzymamy bezgraniczną przestrzeń, wolność i zachwyt nad widokami, które będziemy podziwiać przez 150 km trasy drogi wewnętrznej parku. Zanim jednak oddamy się wirowi dzikiej przygody będziemy musieli odbyć godzinne szkolenie w Denali Visitor Center pod okiem strażnika parku. Dowiemy się jak zachowywać się w przypadku bliskiego spotkania z dzikimi zwierzętami, dostaniemy wiele cennych wskazówek dotyczących biwakowania oraz porządną dawkę informacji o samym parku.

Dzień 8: Teklanika River Campground – Wonder Lake | 91 km | 1400 m przewyższenia

Dzisiejsza trasa jest nie lada wyzwaniem. Motywacje do pokonania jej są dwie. Po pierwsze na tym dystansie nie ma w połowie żadnego campingu, po drugie… zdobycie Wonder Lake samo w sobie jest czymś niezwykłym! Po drodze będziemy mieli okazję podziwiać Polychrome Mountains oraz Stony Hill.

Dzień 9: Wonder Lake

Tego dnia odpoczywamy i cieszymy się otaczającą nas przyrodą. Możemy wybrać się również na mały trekking. Regenerujemy siły przed powrotem.

Dzień 10 i 11: powrót do McKinley Park

Pięknej trasy nigdy dość! Droga wewnątrz parku jest tylko jedna zatem wracamy tą samą trasą do McKinley Park. Pierwszego dnia pokonamy 91 km i 1516 m przewyższeń a drugiego 46 km i 453 m przewyższeń.

Dzień 12: McKinley Park

Dajemy sobie jeden dzień na totalny chill out. Kto chce wypoczywa, kto chce zwiedza okolice. Po intensywnych dniach w parku należy uzupełnić kalorie i porządnie się wyspać oraz spakować w powrotną drogę do Anchorage.

Dzień 13: McKinley Park – Anchorage | pociąg

Trzynasty dzień naszej wyprawy z całą pewnością nie będzie należeć do pechowych. Czeka nas niesamowita trasa kolejowa do Anchorage. Około 6 godzin jazdy alaskańskim pociągiem Denali Star. Widoki na trasie gratis! Jest to jedna z najpiękniejszych tras kolejowych na świecie!

Dzień 14: Anchorage – Warszawa

To już koniec naszej przygody. Pakujemy rowery i wsiadamy w samolot. Niemniej emocje nadal będą nam towarzyszyć. W końcu przejechaliśmy ponad 600 km we wspaniałej alaskańskiej scenerii.

* Program i jego poszczególne elementy mogą ulec zmianie ze względu na warunki pogodowe oraz kondycyjne uczestników.

Warunki

Cena zawiera:

  • bilet lotniczy Warszawa – Anchorage – Warszawa,
  • bagaż rejestrowany 32 kg (w tym rower),
  • pamiątkowy strój rowerowy,
  • bilet na pociąg Denali Star na trasie Denali-Anchorage,
  • 3 x nocleg w hostelu,
  • 10 x nocleg na kempingu,
  • wstęp do PN Denali,
  • opiekę przewodnika rowerowego
  • ubezpieczenie
  • składkę na TFG

Cena nie zawiera:

  • wyżywienia,
  • ew. opłat dodatkowych nie zawartych w cenie
  • wizy do U.S.A

Zaliczka:

Kwota: 4000 zł

Po zapisaniu się na wyjazd potwierdzeniem uczestnictwa jest wpłata zaliczki do 3 dni od wysłania formularza zgłoszeniowego.

Dopłata:

Pozostała kwota wyprawy płatna najpóźniej 30 dni przed wyjazdem na ten sam nr rachunku z takim samem tytułem wpłaty.

Rezygnacja z wyjazdu:

W przypadku rezygnacji z wyjazdu prosimy o maila informacyjnego. Rezygnacja musi być złożona na piśmie (może być drogą mailową) pod rygorem nieważności. W przypadku rezygnacji z wyjazdu w terminie >30 dni uczestnik ponosi faktyczny poniesiony przez Stowarzyszenie koszt. Zazwyczaj równowartość wpłaconej zaliczki. W przypadku rezygnacji w okresie 29 – 14 dni przed początkiem wyprawy ponosi koszt 60% ceny wyjazdu. Rezygnując z wyjazdu w terminie późniejszym niż 14, uczestnik ponosi koszt 90% ceny.

Potwierdzenie wyjazdu:

Wyjazd potwierdzamy 14 dni przed początkiem wyprawy. W przypadku odwołania wyjazdu, zwracamy 100% wpłat.

* cena może ulec zmianie ze względu na ruchomość cen biletów lotniczych.

Jak wyrobić wizę amerykańską?

Aby móc podróżować po Alasce należy najpierw wyrobnić wizę turystyczną do Stanów Zjednoczonych. Nie jest to trudne, wystarczy wypełnić wniosek, uiścić opłatę oraz umówić się na rozmowę z konsulem. Szczegółową instrukcję wyrabiania wizy znajdziemy tutaj: http://www.ustraveldocs.com/pl_pl/pl-niv-visafeeinfo.asp. Można wyrobić ją samodzielnie lub za dodatkową opłatą za pośrednictwem biura zajmującego się wyrabianiem wiz. Polecamy pierwszą opcję, gdyż w dobie internetu zdobywanie tego typu dokumentów jest bardzo łatwe. W razie problemów służymy pomocą! Wizę wyrabiamy dopiero po potwierdzeniu przez nas wyjazdu.

Wyrobienie wizy zazwyczaj trwa około tygodnia. Oczywiście nie polecamy zostawiać tego na ostatnią chwilę, dlatego warto zrobić to jak najszybciej. W okresie przedwakacyjnym może on się wydłużyć nawet do trzech tygodni.

Jaki rower i jak go przygotować?

W trakcie tej wyprawy najlepiej spisze się rower górski lub trekkingowy. W większości będziemy poruszać się po drogach asfaltowych, jedynie fragment trasy w Denali National Park będzie szutrowy. Ważne, żeby rower miał możliwość zamontowania sakw, doczepienia namiotu i karimaty. Polecamy szerokość bieżnika opon max. do 2.0, na trasie będzie trochę przewyższeń, więc dobrze będzie, by opona miała łatwość toczenia się pod dodatkowym obciążeniem ekwipunku. Czy to znaczy, że nie możesz jechać na innym rowerze? Możesz, ale robisz to na własne ryzyko i niedogodności. Masz wątpliwości czy Twój rower jest odpowiedni do tej trasy, to skontaktuj się z nami, doradzimy. Najważniejsze jednak, żeby rower był SPRAWNY. Dlatego przed każdą wyprawą WSKAZANY JEST PRZEGLĄD I SERWIS ROWERU. W ten sposób minimalizujesz możliwość wystąpienia awarii podczas wyjazdu.

Na co zwrócić uwagę oddając rower do serwisu?

Oddając rower do serwisu poproś o sprawdzenie takich elementów jak: łańcuch, kaseta, przednie zębatki, support w korbie, stan hamulców (olej, linki, klocki), stan opon (mogą być sparciałe), koła czy nie są scentrowane, piasta w kołach czy nie ma luzu, układ kierowniczy (ewentualne luzy). Dlaczego sprawny rower jest tak ważny? Czym mniej awarii, tym więcej czasu na trasę, zwiedzanie i odpoczynek. Przewodnik pomoże zmienić dętkę, nasmarować łańcuch, podregulować podstawowe elementy, ale już nie scentruje koła, czy nie dokona naprawy roweru. W takich sytuacjach konieczna jest wizyta w serwisie. A to skutkuje dodatkowymi kosztami dla uczestnika oraz straconym dniem jazdy i pokonania trasy w busie.

Ważne jest, żeby rower był dopasowany do Twojej budowy ciała. Zwróć uwagę, czy masz dobrze ustawione siodełko, klamki hamulcowe, kierownicę. Jest to ważne na wyprawie, ponieważ jeździmy codziennie po kilkadziesiąt kilometrów. W trakcie wyjazdu będziesz odczuwał dyskomfort w wyniku złego ustawienia roweru taki jak ból pleców, barków, nadgarstków czy kolan.

Co ze sobą zabrać?

Na wyjazd musisz mieć ze sobą:

Do rowerubagażnik, sakwy, zapasowa dętka x 2, zapasowe klocki, hak do przerzutek, zapasowa linka, multitool, pompka, oświetlenie do roweru, spinka do łańcucha, kask (zalecamy), ew. mleczko do dętki, zapięcie do roweru, smar do łańcucha, jeśli posiadasz niestandardową część, która wymaga wyjątkowego klucza, zabierz go koniecznie.

Ubrania: chustka na głowę (buffa), okularki, kurtka przeciwdeszczowa/przeciwwietrzna, bluzka z długim rękawem, koszulka z krótkim rękawem, ubranie do spania, krótkie spodenki, wygodne spodenki na rower, długie getry, długie spodnie, skarpetki, bielizna, buty na rower, buty po rowerze, klapki, rękawiczki na rower, bluza lub polar. Ubrania powinny być stosowne na alaskańskie klimaty (w czerwcu w nocy zdarza się, że temperatura oscyluje wokół zera!)

Na kemping: namiot, ciepły śpiwór, karimatę, sprzęt do biwakowania: kubek, nóż, sztućce, talerzyk, sprzęt do gotowania (mały palnik turystyczny)

Kosmetyki: żel pod prysznic, pastę do zębów, krem do opalania z filtrem,  szczoteczka, szampon, mały ręcznik turystyczny szybkoschnący

Dokumenty: WAŻNY paszport oraz wiza amerykańska

Apteczka: maść na stłuczenia, leki przeciwbólowe, przeciwzapalne, krople żołądkowe, coś na oparzenia, plastry, bandaż elastyczny, gaza, octenisept, koniecznie zabierz leki, które zażywasz systematycznie. Jeśli cierpisz na jakieś schorzenie, o którym powinien wiedzieć przewodnik,  poinformuj go wcześniej (np. mocna alergia, padaczka, cukrzyca, astma etc).

Kieszonkowe: Ok. 200 funtów – oczywiście zależy to od każdego indywidualnie.

Oczywiście są to rzeczy sugerowane. Stworzyliśmy tę listę, aby było łatwiej się spakować.

Jak się spakować?

Podczas tej wyprawy wszystko wozimy ze sobą. Do roweru należy założyć bagażnik. Polecamy bagażnik, który pasuje do każdego roweru.

Dodatkowo my dokupujemy dla każdego bagaż sportowy o max. wymiarach 300 cm (suma wys + dł + szer) i wadze do 32 kg. Oczywiście sami będziemy służyć tzw. pomocą doraźną przy składaniu, po przylocie i rozkładaniu roweru przy odlocie.

Jak przygotować się kondycyjnie i czy sobie poradzę?

Jeśli boisz się o swoją kondycję, to już dzisiaj zacznij treningi. Jeździcie na tej wyprawie 8 dni. Całkowity dystans to ok. 670 km a suma przewyższeń jest na poziomie 6100 metrów. Pamiętaj, że nie jeżdżąc z Tobą wcześniej na rowerze, nie jesteśmy w stanie w sposób obiektywny odpowiedzieć na pytanie czy ta wyprawa jest dla Ciebie trudna, czy łatwa. Dlatego jeśli chcesz się dobrze przygotować do wyjazdu pokonuj podobne dystanse jak na wyprawie i sprawdzaj jak sobie radzisz na podjazdach. Jeśli chcesz się poradzić to zadzwoń/napisz do nas. Spróbuj przejechać przez kilka dni pod rząd po 70-100 km dziennie – wtedy będziesz miał pewność, że sobie poradzisz. Jeśli masz możliwość to weź udział w jednym z naszych wyjazdów po Polsce np. wyjeździe Dookoła Tatr. Ten wyjazd będzie dobrą rozgrzewką.

Jak dolecimy na miejsce?

Do Anchorage lecimy z Warszawy z przesiadkami w Paryżu i Seattle. Powrót dokładnie w ten sam sposób.

Jaką jedziemy nawierzchnią?

Trasa, którą będziemy jechać to głównie asfalt. Jedyny odcinek szutrowy znajduje się na drodze wewnętrznej w Parku Narodowym Denali.

Gdzie śpimy?

W przypadku tych wyjazdów noclegi są zaplanowane w: Anchorage, Palmer, Talkeetna, Trapper Creek, McKinley Park, Talkeetna River Campground, Wonder Lake, McKinley (Riley Creek Campground). Oprócz noclegu w Anchorage, pozostałe noce spędzimy na campingach pod namiotami.

Co jemy, gdzie zrobię zakupy i jak zapłacę?

Wyżywienie jest we własnym zakresie. Konieczne będą większe zakupy w pierwszych dużych miastach, warto zabrać ze sobą 300 dolarów kieszonkowego. Następnie przed wjazdem do Parku Narodowego Denali będziemy musieli zaopatrzyć się w prowiant na 4 dni. Jeżeli ktoś ma możliwość warto zakupić żywność liofilizowaną.

Czy jesteśmy ubezpieczeni podczas wyjazdu?

Tak – wszyscy uczestnicy są ubezpieczeni odpowiednio do rodzaju wyprawy.

Jak liczna jest grupa, czy mogę jechać sam(a), kto jeździ z nami?

Grupa średnio liczy do 10 osób. Zazwyczaj jadą pojedyncze osoby, czasami dwójkami. Podczas wyjazdu można się zintegrować, także śmiało można jeździć samemu, bez znajomych. Grupy są zróżnicowane pod względem płci. Jeżdżą osoby zarówno młode jak i starsze. Przedział wiekowy to 16 – 60+. Minimalna liczba osób, aby odbył się wyjazd to 6.

Jakie panują zasady podczas wyprawy?

Każdą grupę pilotuje nasz przewodnik. Jest to osoba z doświadczeniem rowerowym, przeszkolona przez naszą organizację. Jeśli ktoś wyprzedza przewodnika robi to na własne ryzyko, ponieważ TYLKO przewodnik wie jak jechać, i którą trasę będzie pokonywać grupa. Przewodnik decyduje o tym, kiedy i gdzie robimy postoje (oczywiście można i potrzeba mu zgłaszać chęci postoju). Każdy jest odpowiedzialny za siebie, PRZESTRZEGANIE I ZNAJOMOŚĆ PRZEPISÓW PRAWA O RUCHU DROGOWYM. Każdy jeździ z taką prędkością, aby czuł się pewnie i bezpiecznie. Na rowerze nie jeździmy pod wpływem alkoholu, nie stwarzamy niebezpiecznych sytuacji, nie ścigamy się. Podczas wyprawy nie wyłączamy myślenia. Myślimy o grupie osób, nie tylko o sobie samym. W przypadku ruchliwych odcinków drogi, dzielimy się na 2 podgrupy, aby samochody mogły nas swobodnie wyprzedzać. Na podjazdach każdy jedzie swoim tempem. Jeśli jest długi podjazd i ktoś zostaje w tyle, czekamy na ostatniego, aż ten wyjedzie i wspólnie ruszamy w drogę. Grupą i wspólnie ruszamy w trasę, tak też ją kończymy. Więcej informacji na temat zasad podczas wyprawy przekazuje przewodnik pierwszego dnia. Nie zostawiamy żadnego uczestnika na pastwę losu. Przede wszystkim, dobrze się bawimy.

Ciekawe artykuły

Treść oferty oraz galeria zdjęć imprezy turystycznej USA - Ekspedycja Alaska pochodzą od biura 80 Rowerów, które jest organizatorem wyjazdu. Dzięki tej wyprawie można zwiedzić i poznać kulturę, tradycję oraz krajobraz takich krajów jak: . Wycieczka obejmuje wyżywienie typu własne. Główna forma aktywności podczas tego wyjazdu to Egzotyczne, która pozwala na spędzenie wakacji w sposób aktywny. W przypadku zainteresowania ofertą prosimy o kontakt telefoniczny lub email. Gwarantujemy wiele wrażeń i wspaniałą przygodę.