Nowa Zelandia

Kategoria
Wyżywienie
śniadania
Trudność
średnia
Transport
samolot
Zakwaterowanie
pensjonaty / hotele

Wycieczka chwilowo niedostępna.

Szczegóły wyjazdu Nowa Zelandia

O wyprawie

Nowa Zelandia | 18 dni | 10 dni jazdy | 670 km | 8 800 m podjazdu

Nowa Zelandia to państwo wyspiarskie na Oceanie Spokojnym. Tworzą je dwie główne wyspy oraz kilka mniejszych. Powierzchnia wysp jest mocno zróżnicowana – od pasm górskich ciągnących się równolegle do równin u wybrzeży, poprzez stożki wulkaniczne, gejzery i gorące źródła. Wyspy leżą w strefie klimatu morskiego, co oznacza, że zmiany pogody bywają tutaj zdumiewająco gwałtowne i trzeba być przygotowanym na cztery pory roku w ciągu jednego dnia.

Szlaki rowerowe Nowej Zelandii czyli New Zealand’s Great Rides to 2500 km rowerowych tras przystosowanych do różnych form kolarstwa. Oferują spokojny wypoczynek, wielodniowe wyprawy oraz przygody dzięki którym można cieszyć się czymś więcej niż tylko jazdą na rowerze. Jazda po chłodnym i gęstym lesie, w otoczeniu niespotykanych nigdzie indziej gatunków drzew, śpiewu rodzimych ptaków, zapierających dech w piersiach widokach na pokryte śniegiem szczyty odbijające się w spokojnej tafli jezior to podróż nie tylko w sensie fizycznym ale i również duchowym.

Podczas naszej wyprawy postanowiliśmy przejechać przez trzy naszym zdaniem najbardziej niesamowite trasy rowerowe Nowej Zelandii znajdujące się na południowej wyspie: Old Ghost Road – w otoczeniu dzikiej przyrody, West Coast Wilderness – wzdłuż zachodniego wybrzeża i Alps 2 Ocean – zjazd od podnóża najwyższej góry Nowej Zelandii – Góry Cooka aż do Oceanu Spokojnego. Nowa Zelandia – dwa słowa, które rozpalają niejedną wyobraźnię. To także wielka przestrzeń, która ją równie szybko ostudza.

WoW wyprawy:

Pacyfik | Jezioro Rotoroa | Rotoroa | gejzery | kultura maoryska | szlak Old Ghost Road | most na rzece Irisman’s Creek | trasa Charming Creek Walkway | wodospad Mangatini Falls | Park Narodowy Paparoa | szlak West Coast Wilderness | Rezerwat Waitaiki | Jezioro Kaniere | Góra Cook’a | trasa szlakiem  „Alps 2 Ocean” | lot helikopterem nad rzeką Tasmana | Jezioro Pukaki | Jezioro Ruataniwha | Jezioro Ohau | formacje skalne Clay Cliffs | skały Takiroa z maoryskimi malowidłami | Oamaru | pingwiny

Charakterystyka wyjazdu:

Wyjazd ten jest z serii przygodowych, oznacza to, że grupa jeździ z sakwami bez wsparcia samochodu. Najlepszy rower na ten wyjazd to zdecydowanie górski MTB, głównie ze względu na pierwszy etap wyjazdu, w trakcie którego trasa biegnie po ścieżkach górskich Old Ghost Road. Można też pojechać na rowerze trekingowym, jednak można odczuwać mniejszy komfort jazdy. Szerokość opony zalecana przez nas to 2.0″.

Noclegi są różne – hostele, schroniska i chatki. Przygoda jest niesamowita i warto tam, aby zachwycić się niezwykłym regionem, jakim jest południowa wyspa Nowej Zelandii. Stopień trudności na poziomie III+.

Dlaczego “+” przy poziomie trudności? Stopień trudności jest III, ale ze względu na pierwsze dni wyjazdu, podczas których pokonamy piękną trasę MTB The Old Ghost Road, poziom jest podniesiony “plusem”.

Jak się przygotować do wyjazdu?

Jeździć, jeździć, jeździć. Aby czerpać maksymalną frajdę z tego wyjazdu musisz być przygotowany kondycyjnie. Więc przed wyprawą pokonuj podobne dystanse do tych planowanych i jeździj po górkach, jeśli nie masz ich koło siebie, to jeździj większe dystanse. Jeśli nie jeździłeś nigdy z sakwami wcześniej, to warto spróbować przed wyjazdem, aby nie uczyć się tego na wyprawie. Podstawa to również sprawny rower, czyli SERWIS roweru przed wyjazdem obowiązkowo.

Program

Wyprawa ma charakter przygodowy. Jest skierowana do osób z doświadczeniem rowerowym, którze jeżdżą systematycznie i nie boją się ekstremalnych wyzwań.

Dzień 01 – 02: przelot z Warszawy do Christchurch

Spotykamy się na lotnisku w Warszawie. W kwestii przygotowania roweru do transportu samolotem chętnie posłużymy pomocą. Przesiadkę mamy w Londynie i w Sydney. Już w fazie pakowania musimy wziąć pod uwagę pierwsze dni na rowerze. Ponieważ po wypakowaniu się w Murchison, ze sobą zostawimy najważniejsze rzeczy na 3 dni jeżdżenia. Listę z tymi rzeczami uczestnicy otrzymają od organizatora. Wynika to stąd, iż będziemy pokonywać trasę MTB, która nie jest możliwa do pokonania z sakwami. 

Dzień 03: : przylot do Christchurch

Po wylądowaniu wsiadamy do busa i jedziemy do Murchison, skąd zaczniemy naszą rowerową przygodę. Zostawiamy ze sobą rzeczy na najbliższe trzy dni, które będziemy pakować do plecaka. I z plecakiem pokonamy pierwsze dni. Reszta rzeczy (sakwy) jadą do West Port, gdzie będą na nas czekać.

Dzień 04: Murchison – rozruch

Po śniadaniu, skręcimy rowery i zrobimy zakupy na kilka kolejnych dni podczas których nie będzie dostępu do żadnych sklepów czy restauracji. Aby się rozruszać i sprawdzić czy po podróży samolotem z naszym sprzętem jest wszystko w porządku pojedziemy nad Jezioro Rotoroa. W położonym nad jeziorem mieście o tej samej nazwie, unosi się charakterystyczny zapach siarkowodoru. Rotoroa uważana jest bowiem za nowozelandzką stolicę zjawisk geotermalnych. Znajduje się tu m. in. najsłynniejszy gejzer Pohutu (Big Splash), który wybucha nawet do 20 razy dziennie, do tego wrzące źródła, błotne baseny, ale również Kiwi house oraz tzw. Hangi, gdzie można dowiedzieć się więcej o maoryskiej kulturze.

Dzień 05: Trasa 01 | Murchison – Ghost Lake Hut | 60 km | 2125 m podjazdu i 1080 m zjazdu

Rano, po śniadaniu pakujemy się w plecaki i ruszamy w kierunku niesamowitej trasy MTB, którą jest The Old Ghost Road.Na początek kilka kilometrów przejedziemy asfaltem, aby w Lyell wjechać na właściwy szlak The Old Ghost Road. To niesamowita trasa rowerowa, na której nie uświadczymy niczego poza dziką przyrodą. Będziemy jechać się przez pasma naturalnego lasu i podziwiać relikty górnicze minionej epoki, przecinać wąwozy i zjeżdżać urwiskami. Nocleg mamy zaplanowany w alpejskiej chacie – Ghost Lake Hut, znajdującej się na wysokości 1200 m n.p.m., z której rozciągają się przepiękne widoki na Park Narodowy Nelson Lakes oraz Park Narodowy Kahurangi. Trasa ta jest dedykowana doświadczonym rowerzystom. Jest dość wymagająca. 

Dzień 06: : Trasa 02 | Ghost Lake Hut – Seddonville | 56 km | 990 m podjazdu i 2190 m zjazdu

Trasa Old Ghost Road liczy 85 km. Tego dnia pokonamy jej drugą – teoretycznie łatwiejszą część. Na początek będziemy testować hamulce, ponieważ trasa na odcinku 13 km opada prawie 800 metrów. Nie obejdzie się również bez znoszenia roweru. Krajobraz podobny do tego z dnia poprzedniego będzie się powoli zmieniał i ustępował miejsca widokom na Morze Tasmana. Na tej trasie znajduje się aż 14 mostów, a wśród nich słynny Irisman’s Creek.

Dzień 07:  Trasa 03 | Seddonville – Charleston | 78 km | 790 m podjazdu i 780 m zjazdu

Po śniadaniu udamy się w kierunku Charleston. Pierwsza część trasy wiedzie przez Charming Creek Walkway. Jest to ścieżka biegnąca po nieużywanej już linii kolejowej. Wiedzie przez tunele, nad mostkami i wzdłuż głębokich wąwozów. Jadąc tą ścieżką towarzyszyć nam będą historyczne młyny – Mumm’s Mill i Watson’s Mill, szum rodzimych lasów i wysokich wodospadów m. in. Mangatini Falls. Na dłuższą przerwę zatrzymamy się w Westport, gdzie odbierzemy nasze pozostałe bagaże i przepakujemy się w sakwy. Jest to pierwsze większe miasto na naszej drodze. Będzie okazja uzupełnić nadszarpnięte zapasy. Po obiedzie udamy się na nocleg do Charleston.

Dzień 08: Trasa 04 | Charleston – Greymouth | 76 km | 1120 m podjazdu i 1130 m zjazdu

Tego dnia zaplanowaliśmy jazdę asfaltem, jako chwilę oddechu po poprzednich dniach w terenie i czekających nas przygodach podczas kolejnych dni. Nie jest to jednak bardzo ruchliwa droga. Trasa wiedzie wzdłuż wybrzeża i wydałoby się, że będzie płasko, aczkolwiek droga jest interwałowa. Po prawej stronie będziemy mieli Morze Tasmana a po lewej Park Narodowy Paparoa. 

Dzień 09: Trasa 05 | Greymouth – Cowboy Paradise | 58 km | 710 m podjazdu i 460 m zjazdu

W tym dniu zaczynamy przygodę z kolejnym świetnym szlakiem rowerowym West Coast Wilderness. Szlak ten gwarantuje wyjątkową podróż przez gęsty las deszczowy, lodowce, jeziora i mokradła. Na początek przejedziemy wzdłuż wybrzeża. Przekroczymy rzekę Taramakau i dalej pojedziemy przez nowe tereny rolnicze w okolicach miasteczka Kumara. Następnie, mijając dwa jeziora, dojedziemy do zapory kamiennej, która została ręcznie wykonana w 1883 roku. Kolejnym etapem będzie jazda żwirową drogą przez dolinę Kawaka aż do Rezerwatu Waitaiki. 

Dzień 10: Trasa 06 | Cowboy Paradise – Ross | 66 km | 495 m podjazdu i 715 m zjazdu

Tego dnia pokonujemy dalszą cześć szlaku West Coast Wilderness i zarazem jego ostatni etap, który kończy się w miejscowości Ross. Dzień rozpoczniemy od zjazdu do Jeziora Kaniere. Ma ono 8 km długości i jest głębokie na 195 metrów. Dalej meandrując wzdłuż ujścia wodnego dotrzemy do malowniczej miejscowości Hokitika leżącej nad rzeką o tej samej nazwie. Znajduje się tutaj mnóstwo sklepów oferujących pamiątki rzemieślnicze jak i kawiarnie i restauracje, serwujące lokalne przysmaki dla zmęczonych rowerzystów. Po przerwie ruszymy w dalszą trasę. Po krótkiej jeździe asfaltem pojedziemy zabytkową linią tramwajową Mahinapua, która podmokłymi terenami zaprowadzi nas nad jezioro o tej samej nazwie. Po raz pierwszy na wyprawie ukaże nam swój majestat Góra Cooka oraz Góra Tasmana. Następnie, historyczną trasą kolejową przekroczymy most na rzece Totara, który został zbudowany w 1908 roku. Dzień zakończymy w Ross.

Dzień 11: Transfer do wioski pod górą Cooka

Po śniadaniu pakujemy się do busa i kierowca zawozi nad do wioski znajdującej się u stóp Góry Cooka. Tego dnia odpoczywamy od roweru, aczkolwiek po przyjeździe na miejsce dla chętnych będzie możliwość zorganizowania krótkiej rundki po okolicy, a widok na Górę Cooka w pełnej okazałości będzie tylko do tego zachęcał.

Dzień 12: Trasa 07 | Góra Cooka – Twizel | 76 km | 440 m podjazdu i 715 m zjazdu

Aby w ogóle zacząć jazdę szlakiem „Alps 2 Ocean” na sam jego początek należy udać się…helikopterem! Tak proszę Państwa, czeka nas pierwszy w historii „80 rowerów” lot helikopterem nad rzeką Tasmana z widokiem na Alpy nowozelandzkie. Po wylądowaniu zaczynamy jazdę szutrową drogą. Czeka nas kilka przepraw przez przecinające szlak potoki. Po przerwie nad polodowcowym Jeziorem Pukaki przejedziemy przez zaporę i wjedziemy na rozległe wyschnięte tereny charakterystyczne dla tutejszego krajobrazu.

Dzień 13: : Trasa 08 | Twizel – Omarama | 72 km | 750 m podjazdu i 785 m zjazdu

Dzień rozpoczynamy od jazdy najpierw wzdłuż Jeziora Ruataniwha a następnie wzdłuż Jeziora Ohau położonych w Parku Ochrony Ruataniwha. Gdy tylko odbijemy na dalszy szlak zacznie się jego trudniejsza część i trochę technicznych podjazdów z najwyższym punktem na wysokości 900 m n.p.m. skąd rozpościera się widok na okoliczne, gęste lasy bukowe. Gdyby komuś zabrakło wody będzie można ją uzupełnić korzystając z licznych strumieni. Jeżeli tylko grupa będzie miała ochotę i zachowane siły odbijemy trochę ze szlaku i pojedziemy podziwiać Clay Cliffs – formacje skalne, które maja ponad 2 miliony lat.

Dzień 14: Trasa 09 | Omarama – Kurow | 66 km | 595 m podjazdu i 810 m zjazdu

Po śniadaniu opuścimy Omaramę jadąc na wschód doliną Waitaki. Następnie będziemy mijać kolejne jeziora na naszej trasie: Benmore, Avienmore i Waitaki. Trasa tego dnia poprowadzona jest drogą asfaltową o małym natężeniu ruchu z krótkim odcinkiem po brzegach jednego z wymienionych jezior gdzie z całą pewnością sprawdzimy temperaturę wody dając odpocząć nogom zmęczonym pedałowaniem.

Dzień 15: Trasa 10 | Kurow – Oamaru | 78 km | 750 m podjazdu i 945 m zjazdu

To już ostatni dzień na rowerach. Dzisiejsza trasa kilka razy przecina rzeki Waitaki i Otiake. Będziemy przejeżdżać przez winnice, farmy, słoniowe kamienie wapienne oraz podziwiać skały Takiroa pokryte maoryskimi rysunkami. Dzień zakończymy witając się z Pacyfikiem w porcie Oamaru, do którego wjedziemy wiktoriańską dzielnicą.

Dzień 16: Christchurch

Rano przyjedzie po nas bus, który zawiezie nas do Christchurch. Będzie czas na zwiedzanie i zakup pamiątek. Spakujemy się i przygotujemy rowery do podróży samolotem.

Dzień 17: Wylot do Polski

Lot do Polski mamy w godzinach porannych.

Dzień 18: Przylot do Polski

*Program wyjazdu może ulec zmianie w trakcie wyprawy ze względu na warunki pogodowe i kondycję uczestników.

Warunki

Cena zawiera:

  • bilet lotniczy na trasie Warszawa – Christchurch – Warszawa,
  • 14 noclegów ze śniadaniami,
  • transport w relacji Christchurch – Murchison, Ross – Góra Cooka, Omaru – Christchurch,
  • lot helikopterem nad rzeką Tasmana,
  • przewodnik rowerowy, który pilotuje całą trasę, służy pomocą techniczną i zapleczem sprzętowym, sprawuje opiekę nad uczestnikami,
  • ubezpieczenie
  • składkę na TFG

Cena nie zawiera:

  • wyżywienia poza śniadaniami
  • ew. opłat dodatkowych

Zaliczka:

Kwota: 7000 zł

Po zapisaniu się na wyjazd potwierdzeniem uczestnictwa jest wpłata zaliczki do 3 dni od wysłania formularza zgłoszeniowego.

Dopłata:

Pozostała kwota wyprawy płatna najpóźniej 30 dni przed wyjazdem na ten sam nr rachunku z takim samem tytułem wpłaty.

Rezygnacja z wyjazdu:

W przypadku rezygnacji z wyjazdu prosimy o maila informacyjnego. Rezygnacja musi być złożona na piśmie (może być drogą mailową) pod rygorem nieważności. W przypadku rezygnacji z wyjazdu w terminie >30 dni uczestnik ponosi faktyczny poniesiony przez Stowarzyszenie koszt. Zazwyczaj równowartość wpłaconej zaliczki. W przypadku rezygnacji w okresie 29 – 14 dni przed początkiem wyprawy ponosi koszt 60% ceny wyjazdu. Rezygnując z wyjazdu w terminie późniejszym niż 14, uczestnik ponosi koszt 90% ceny.

Potwierdzenie wyjazdu:

Wyjazd potwierdzamy 14 dni przed początkiem wyprawy. W przypadku odwołania wyjazdu, zwracamy 100% wpłat.

* cena może ulec zmianie ze względu na ruchomość cen biletów lotniczych.

Jak wyrobić wizę?

Obywatele Polski udający się do Nowej Zelandii w celach turystycznych nie dłuższych niż 3 miesiące zwolnieni są z obowiązku posiadania wizy.

Jaki rower i jak go przygotować?

Na wyprawę zabieramy rower górski. Będziemy poruszać się po drogach o małym natężeniu ruchu jak i po nieutwardzonych drogach bocznych i ścieżkach leśnych. Ważne, żeby rower miał możliwość zamontowania sakw, gdyż na tej wyprawie cały ekwipunek wozimy ze sobą. Polecamy szerokość bieżnika opon min.2.0 max. 2.2. Rowery zabieramy ze sobą, dlatego każdy uczestnik powinien zapoznać się jak spakować rower do samolotu. Amortyzator jest wskazany. Czy to znaczy, że nie możesz jechać na innym rowerze? Możesz, ale robisz to na własne ryzyko i niedogodności. Każdy z nas jest inny, dlatego dla jednej osoby ta trasa na rowerze bez amortyzatora będzie niemożliwa do przejechania, a dla kogoś innego będzie to normalna trasa. Masz wątpliwości czy Twój rower jest odpowiedni do tej trasy, to skontaktuj się z nami, doradzimy. Najważniejsze jednak, żeby rower był SPRAWNY. Dlatego przed każdą wyprawą WSKAZANY JEST PRZEGLĄD I SERWIS ROWERU. W ten sposób minimalizujesz możliwość wystąpienia awarii podczas wyjazdu.

Na co zwrócić uwagę oddając rower do serwisu?

Oddając rower do serwisu poproś o sprawdzenie takich elementów jak: łańcuch, kaseta, przednie zębatki, support w korbie, stan hamulców (olej, linki, klocki), stan opon (mogą być sparciałe), koła czy nie są scentrowane, piasta w kołach czy nie ma luzu, układ kierowniczy (ewentualne luzy). Dlaczego sprawny rower jest tak ważny? Czym mniej awarii, tym więcej czasu na trasę, zwiedzanie i odpoczynek. Przewodnik pomoże zmienić dętkę, nasmarować łańcuch, podregulować podstawowe elementy, ale już nie scentruje koła, czy nie dokona naprawy roweru. W takich sytuacjach konieczna jest wizyta w serwisie. A to skutkuje dodatkowymi kosztami dla uczestnika oraz straconym dniem jazdy.

Ważne jest, żeby rower był dopasowany do Twojej budowy ciała. Zwróć uwagę, czy masz dobrze ustawione siodełko, klamki hamulcowe, kierownicę. Jest to ważne na wyprawie, ponieważ jeździmy codziennie po kilkadziesiąt kilometrów. W trakcie wyjazdu będziesz odczuwał dyskomfort w wyniku złego ustawienia roweru taki jak ból pleców, barków, nadgarstków czy kolan.

Co ze sobą zabrać?

Na wyjazd musisz mieć ze sobą:

Na nocleg: śpiwór

Do roweruplecak na pierwsze dni ok. 25-30 l,bagażnik, sakwy, zapasowa dętka x 2, zapasowe klocki, hak do przerzutek, zapasowa linka, multitool, pompka, oświetlenie do roweru, spinka do łańcucha, kask (zalecamy), ew. mleczko do dętki, zapięcie do roweru, smar do łańcucha, jeśli posiadasz niestandardową część, która wymaga wyjątkowego klucza, zabierz go koniecznie.

Ubrania: chustka na głowę (buffa), okularki, kurtka przeciwdeszczowa/przeciwwietrzna, bluzka z długim rękawem, koszulka z krótkim rękawem, ubranie do spania, krótkie spodenki, wygodne spodenki na rower, długie getry, długie spodnie, skarpetki, bielizna, buty na rower, buty po rowerze, klapki, rękawiczki na rower, bluza lub polar.

Kosmetyki: żel pod prysznic, pastę do zębów, krem do opalania z filtrem,  szczoteczka, szampon, mały ręcznik turystyczny szybkoschnący

Dokumenty:  paszport (musi być ważny jeszcze przez co najmniej 3 miesięcy od naszej planowanej daty wylotu z Nowej Zelandii)

Apteczka: maść na stłuczenia, leki przeciwbólowe, przeciwzapalne, krople żołądkowe, coś na oparzenia, plastry, bandaż elastyczny, gaza, octenisept, koniecznie zabierz leki, które zażywasz systematycznie. Jeśli cierpisz na jakieś schorzenie, o którym powinien wiedzieć przewodnik poinformuj go wcześniej (np. mocna alergia, padaczka, cukrzyca, astma etc).

Kieszonkowe: ok. 400 dolarów nowozelandzkich (NZD), walutę można wymienić w kantorach w większych miastach. Można również skorzystać z bankomatu

Oczywiście są to rzeczy sugerowane. Stworzyliśmy tę listę, aby było łatwiej się spakować.

Jak się spakować?

Podczas tej wyprawy wszystko wozimy ze sobą. Na pierwsze dni będziemy potrzebowali plecak na podstawowe rzeczy potrzebne na 3 dni jazdy. Do roweru należy założyć bagażnik. Polecamy bagażnik, który pasuje do każdego roweru. Każdy uczestnik może zabrać 2 sztuki bagażu – bagaż podręczny o wadze do 7 kg oraz bagaż rejestrowany o wadze do 23 kg (w tym rower, bagaż max. 190 cm długości). Oczywiście sami będziemy służyć tzw. pomocą doraźną przy składaniu, po przylocie i rozkładaniu roweru przy odlocie.

Jak przygotować się kondycyjnie i czy sobie poradzę?

Wyprawa ma charakter przygodowy. Jest skierowana do osób z doświadczeniem rowerowym, którzy jeżdżą systematycznie i nie boją się ekstremalnych wyzwań oraz wysokich temperatur. Trasy prowadzą po terenie pagórkowatym i lekko górzystym. Jeśli boisz się o swoją kondycję, to już dzisiaj zacznij treningi. Podjazdów jest sporo. Dzienne dystanse wynoszą 60-80 km. Mamy zaplanowane trasy na 10 dni jazdy. Całkowity dystans to ok. 670 km a suma przewyższeń jest na poziomie 8800 metrów. Ale nawet jeśli nie będziesz już dawać rady na podjazdach, możesz poprowadzić rower, poczekamy. Na wyprawę można pojechać rowerem górskim lub trekkingowym. Najważniejsze żeby był sprawny technicznie. Jeśli chcesz się dobrze przygotować do wyjazdu regularnie pokonuj podobne dystanse jak na wyprawie i sprawdzaj jak sobie radzisz na podjazdach. Jeśli chcesz się poradzić to zadzwoń/napisz do nas.

Szczepienia:

Szczepienia ochronne nie są obowiązkowe niemniej jednak zaleca się szczepienie przeciw WZW typu A i B.

Jak dolecimy na miejsce?

Do Christchurch lecimy z Warszawy z przesiadką w Londynie i Sydney. Powrót dokładnie w ten sam sposób.

Trasa wyprawy:

Poszczególne, zaplanowane trasy są zamieszczone na naszej stronie pod galerią zdjęć i w programie wyjazdu.

Jaką jedziemy nawierzchnią?

Trasa poprowadzona jest drogami głównymi o znikomym natężeniu ruchu oraz ścieżkami rowerowymi. Kilka dnia na wyprawie poprowadzone jest po trasach z dala od sklepów czy restauracji.

Gdzie śpimy?

Nocujemy w różnych miejscach w hotelach, motelach. Są też noclegi w schroniskach, dlatego trzeba zabrać ze sobą śpiwór. Należy wziąć pod uwagę, iż często w miejscach noclegowych dostępne są jedynie łóżka podwójne.

Co jemy, gdzie zrobię zakupy i jak zapłacę ?

Większość śniadań jest wliczone w cenę. Pozostałe wyżywienie jest we własnym zakresie. Będziemy się zatrzymywać w restauracjach, aby zasmakować lokalnej żywności. Będą dni, podczas których w ciągu dnia nie będzie żadnych sklepów czy restauracji, dlatego trzeba będzie się wcześniej odpowiednio zaopatrzyć. Płacimy w dolarach nowozelandzkich (NZD).

Czy jesteśmy ubezpieczeni podczas wyjazdu?

Tak – wszyscy uczestnicy są ubezpieczeni odpowiednio do rodzaju wyprawy. Każdy uczestnik jest objęty ubezpieczeniem w TU Europa S.A.

Jak liczna jest grupa, czy mogę jechać sam(a), kto jeździ z nami?

Grupa średnio liczy 6 – 9 osób. Zazwyczaj jadą pojedyncze osoby, czasami dwójkami. Podczas wyjazdu można się zintegrować, także śmiało można jeździć samemu, bez znajomych. Grupy są zróżnicowane pod względem płci. Jeżdżą osoby zarówno młode jak i starsze. Przedział wiekowy to 16 – 60+. Minimalna liczba osób, aby odbył się wyjazd to 5.

Jakie panują zasady podczas wyprawy?

Każdą grupę pilotuje nasz przewodnik. Jest to osoba z doświadczeniem rowerowym, przeszkolona przez naszą organizację. Jeśli ktoś wyprzedza przewodnika robi to na własne ryzyko, ponieważ TYLKO przewodnik wie jak jechać, i którą trasę będzie pokonywać grupa. Przewodnik decyduje o tym, kiedy i gdzie robimy postoje (oczywiście można i potrzeba mu zgłaszać chęci postoju). Każdy jest odpowiedzialny za siebie, PRZESTRZEGANIE I ZNAJOMOŚĆ PRZEPISÓW PRAWA O RUCHU DROGOWYM. Każdy jeździ z taką prędkością, aby czuł się pewnie i bezpiecznie. Na rowerze nie jeździmy pod wpływem alkoholu, nie stwarzamy niebezpiecznych sytuacji, nie ścigamy się. Podczas wyprawy nie wyłączamy myślenia. Myślimy o grupie osób, nie tylko o sobie samym. W przypadku ruchliwych odcinków drogi, dzielimy się na 2 podgrupy, aby samochody mogły nas swobodnie wyprzedzać. Na podjazdach każdy jedzie swoim tempem. Jeśli jest długi podjazd i ktoś zostaje w tyle, czekamy na ostatniego, aż ten wyjedzie i wspólnie ruszamy w drogę. Grupą i wspólnie ruszamy w trasę, tak też ją kończymy. Więcej informacji na temat zasad podczas wyprawy przekazuje przewodnik pierwszego dnia. Nie zostawiamy żadnego uczestnika na pastwę losu. Przede wszystkim, dobrze się bawimy.

Ciekawe artykuły

Treść oferty oraz galeria zdjęć imprezy turystycznej Nowa Zelandia pochodzą od biura 80 Rowerów, które jest organizatorem wyjazdu. Dzięki tej wyprawie można zwiedzić i poznać kulturę, tradycję oraz krajobraz takich krajów jak: . Wycieczka obejmuje wyżywienie typu śniadania. Główna forma aktywności podczas tego wyjazdu to Egzotyczne, która pozwala na spędzenie wakacji w sposób aktywny. W przypadku zainteresowania ofertą prosimy o kontakt telefoniczny lub email. Gwarantujemy wiele wrażeń i wspaniałą przygodę.