Nepal - Mustang

Kategoria
Wyżywienie
własne
Trudność
średnia
Transport
samolot
Zakwaterowanie
pensjonaty / hotele

Wycieczka chwilowo niedostępna.

Szczegóły wyjazdu Nepal - Mustang

O wyprawie

Nepal | Mustang | 15 dni | 9 dni jazdy| 455 km | 11 350 m podjazdu

Nepal, Himalaje, najwyższe góry świata, Kathmandu, Pokhara, Annapurna, Dhaulagiri – to miejsca, które pojawiają się w marzeniach każdego miłośnika podróży. Wizyta w Nepalu – najpiękniej położonym kraju świata – chodziła nam po głowie już od dłuższego czasu. Była naszym marzeniem. W roku 2016 udało się je zrealizować. Nepal leżący w centralnej części Himalajów jest jednym z najbardziej niezwykłych krajów na świecie. Jest mekką podróżników i wspinaczy wysokogórskich. Zachwyca egzotyczną kulturą, kolorami i niezwykłymi krajobrazami. Architektura, zabytki, lokalne festiwale, hinduistyczna i buddyjska strefa sacrum to tylko nieliczne powody, aby tu przyjechać.

Na różnorodność przyrodniczą Nepalu mają wpływ warunki klimatyczne kraju. Na południu dżungla wiecznie zielonych lasów, na północy główny łańcuch Himalajów i najwyższe szczyty świata. Celem naszej wyprawy jest pokazanie różnorodności tego kraju. Pierwsze kilka dni to pokonanie odcinka z Kathmandu do Pokhary. Zajmie nam to sześć dni jazdy, podczas których zobaczymy prawdziwy Nepal. Odwiedzimy miejsca rzadko odwiedzane przez turystów. Będziemy jeździć wśród bananowców, ryżowych pól, mijając lokalną ludność w kolorowych strojach typu sari.

To początkowa dawka emocji podczas tej wyprawy. Dodajemy do niej pikanterii i po jednym dniu odpoczynku nad jeziorem w Pokhara, który spędzimy na zwiedzaniu oraz kwestiach organizacyjnych przeżyjemy coś niebywałego! Zaplanowaliśmy lot nad Himalajami. Tak – jest to najpiękniejszy lot na świecie. Trasę z Pokhary do Jomsom pokonamy samolotem! W ten sposób dostaniemy się do serca Mustangu, gdzie znajduje się najgłębsza dolina świata.

W Mustangu spędzimy kolejne kilka dni. Jeden dzień pokręcimy się po okolicy, aby zaaklimatyzować na wysokości blisko 3 tys. metrów. Odbierzemy i złożymy rowery. Będziemy podziwiać ośmiotysięczniki Annapurna oraz Dhaulaghiri, aby kolejnego dnia wyjechać na 3800 m n.p.m. do miejscowości Muktinath, gdzie odwiedzimy buddyjski klasztor.

WoW wyprawy:

Kathmandu | nepalska dżungla | Pokhara | lot nad Himalajami z Pokhary do Jomsom | tybetańskie królestwo Mustang | Pagoda Światowego Pokoju | Jezioro Fewa | Muktinath | wąwóz Kali Gandaki | księżycowy krajobraz | buddyjskie klasztory | pola ryżowe | gorące źródła w Tatopani 

Charakterystyka wyjazdu:

Wyprawa ma charakter przygodowy, podróżujemy z sakwami bez samochodu wsparcia. Wyjazd jest kierowany do rowerzystów z doświadczeniem rowerowym, dobrze czujących się w trudnym, zróżnicowanym terenie. Jego trudność polega na przewyższeniach i podjazdach oraz zmiennej nawierzchni. Dzienne dystanse wynoszą 45 – 80 km.  Zalecamy zabrać na wyjazd rower górski z amortyzatorem z oponami szerokości minimum 2.0″. Stopień trudności tej wyprawy jest na poziomie IV. Nocujemy w hotelach, pensjonatach o dobrym zróżnicowanym standardzie.

Jak przygotować się do wyjazdu?

Jest to jedna z najtrudniejszych naszych wypraw, do której w sposób szczególny trzeba się przygotować. Warto się dobrze zapoznać z planowanymi dystansami i przewyższeniami. Aby czerpać maksymalną przyjemność z tego wyjazdu, musisz być przygotowany kondycyjnie. Przed wyprawą regularnie pokonuj podobne dystanse do tych planowanych i jeździj po górkach. Jeśli nie masz ich koło siebie, to pokonuj większe dystanse. Jeśli nie jeździłeś nigdy z sakwami wcześniej, to warto spróbować przed wyjazdem, aby nie uczyć się tego na wyprawie. Podstawa to również sprawny rower, czyli SERWIS roweru przed wyjazdem obowiązkowo.

Program

Zapraszamy do wzięcia udziału w jednej z piękniejszych wypraw z naszej oferty. Skierowana jest do osób lubiących jeździć w trudnym terenie z sakwami. Wyprawa jest dla osób z doświadczeniem rowerowym, które szukają przygody i nie straszne jest im spanie w miejscach o niższym standardzie.

Dzień 1 – wylot z Warszawy do Kathmandu

Spotykamy się na lotnisku w Warszawie. W kwestii przygotowania roweru do transportu samolotem chętnie posłużymy pomocą. Przesiadkę mamy w Doha. Lecimy liniami Qatar Airlines.

Dzień 2 – przylot do Kathmandu

Po wylądowaniu i załatwieniu wiz będzie czekał na nas bus, który zawiezie nas do hotelu. Po zmontowaniu rowerów udamy się na spacer uliczkami stolicy Nepalu. Odwiedzimy stolicę Nepalu i zobaczymy maksymalnie tyle, ile będziemy w stanie i czas nam na to pozwoli.

Dzień 3 –  Trasa 01 | Kathmandu – Trisuli | 68 km | 1055 m podjazdu i 1830 m zjazdu

Z Kathmandu wyruszymy wcześnie rano, aby uniknąć dużego ruchu ulicznego. Już po przejechaniu kilku kilometrów będziemy mogli usłyszeć wręcz ogłuszający dźwięk cykad oraz poznać urok nepalskich dróg. Pierwsze kilka kilometrów to wyjazd z miasta. Po oswojeniu się z lewostronnym ruchem dotrzemy na obrzeża miasta i wjedziemy w nieturystyczny region Nepalu. Nepalskie drogi są dość wymagające, nie ma co liczyć na zbyt wiele asfaltu, jednak niesamowity klimat i widoki wynagradzają ten trud. Po pokonaniu ok. 80 km zatrzymamy się w miejscowości Trisuli na nocleg.

Dzień 4 – Trasa 02 | Trisuli – Dhading Besi | 44 km | 1 470 m podjazdu i 1 420 m zjazdu

Po śniadaniu żegnamy się z cywilizacją i wyruszamy na spotkanie z nepalską dżunglą. Przez cały dzień towarzyszyć nam będzie rzeka Thopal Khola oraz bardzo częste pokrzykiwanie dzieciaków: „Namaste, Namaste” co jest tradycyjnym, nepalskim powitaniem. Okrzyki te będą nam towarzyszyć już do końca. Tak jak nie rzadko usłyszymy prośbę o wsparcie kilkoma dolarami. Dzień jest niesamowicie piękny. Mijamy na trasie pola ryżowe i możemy się przyglądać uprawie ryżu. Nasz nocleg znajduje się w miejscowości Dhading Besi.

Dzień 5 –  Trasa 03 | Dhading Besi – Arughat | 40 km | 970 m podjazdu i 1 040 m zjazdu

Tego dnia udajemy się do miasteczka Arughat, które zostało doszczętnie zniszczone podczas trzęsienia ziemi w 2015 r. a skutki tego zdarzenia są widoczne do dnia dzisiejszego. Po drodze mijać będziemy liczne pola ryżowe, które swoim wyglądem przypominają ogromne schody. Ten dzień to kwintesencja tej części Nepalu. Zbocza gór, a na horyzoncie zobaczymy ośnieżone szczyty Himalajów. Podczas tego dnia będziemy musieli pokonać kilka rzecznych przepraw i sporych podjazdów. Samo miasteczko Arughat jest bardzo klimatyczne i klasycznie nepalskie, a nocleg mamy u bardzo gościnnej rodziny.

Dzień 6 –  Trasa 04 | Arughat – Gorkha | 40 km / 1 140 m podjazdu i 600 m zjazdu

Kolejny piękny dzień przed nami bogaty w niesamowite krajobrazy, które zachwycą. Trzeba będzie bardzo uważać na wąskie przesmyki, aby nie wylądować w jednym z licznych pól ryżowych. Na trasie będziemy mijać lokalne stragany, bary, gdzie będziemy mogli zrobić zakupy. A kiedy nadejdzie chwila osłabienia odpoczniemy podziwiając piękny krajobraz. Tego dnia dojedziemy do miejscowości Gorkha, w której będziemy mogli uzupełnić nasze nadszarpnięte zapasy.

Dzień 7 –  Trasa 05 | Gorkha – Besisahar | 61 km | 1 280 m podjazdu i 1 550 m zjazdu

Nocleg tego dnia zaplanowany jest w Besisahar. Z tego miejsca wiedzie popularny szlak trekkingowy na przełęcz Thorong La (5416 m n.p.m.) – najwyżej położonego miejsca na szlaku wokół Annapurny. Besisahar jest znane również z dziko rosnących, licznych ziół leczniczych.

Dzień 8 –  Trasa 06 | Besisahar – Pokhara | 82 km | 1 800 m podjazdu i 1 800 m zjazdu

Bardzo trudny dzień podczas naszej wyprawy dlatego musimy go zacząć wczesnym rankiem. Na wieczór dojeżdżamy do Pokhary – drugiego co do wielkości miasta Nepalu, z którego przy dobrej pogodzie można już podziwiać szczyty Himalajóww pełnej krasie. Mając na uwadze trud tego dnia, musimy napisać, że w Nepalu gdyby ktoś nie dał rady dalej jechać, zawsze można wsiąść w autobus jadący do Pokhary. Przejażdżka taka jest bardzo interesująca, zwłaszcza jeśli pojedziemy z lokalnymi mieszkańcami. Zatem prosimy nie zrażać się tym dystansem, który mamy do pokonania. Poza tym kolejny dzień to już odpoczynek z widokiem na panoramę Himalajów.

Dzień 9 – Pokhara

Tego dnia odpoczywamy i załatwiamy pozwolenia na wjazd do Mustangu. Dla chętnych na przejażdżkę będzie wyjazd do Pagody Światowego Pokoju – oczywiście na rowerach. Po południu udamy się piechotką nad Jezioro Fewa, aby skosztować lokalnych smakołyków oraz popływać łodziami o zachodzie słońca. Ten dzień wypada idealnie, bo po sześciu dniach jazdy. Jest to idealny moment na regenerację i odpoczynek.

Dzień 10 – wylot do Jomsom

Wcześnie rano mamy lot do Jomsom. Lot trwa tylko 20 minut. Z okien samolotu można podziwiać majestatyczne ośmiotysięczniki. Przelot ten jest uważany za najpiękniejszy na świecie, dlatego wybraliśmy właśnie tę formę dostania się do serca królestwa Mustang. Drugi powód jest taki, że podczas naszego rekonesansu pokonaliśmy ten odcinek lokalnymi busami. Było to przeżycie na tyle ekstremalne, że nie zdecydowaliśmy się na zapewnienie Wam, aż tak mocnych wrażeń ;) Po wylądowaniu, zakwaterujemy się i odbierzemy nasze rowery. Po odpoczynku udamy się na krótką przejażdżkę po okolicy, dzięki czemu zaaklimatyzujemy się na wysokości 2800 m n.p.m.

Dzień 11 –  Trasa 07 | Jomsom – Muktinath – Jomsom | 46 km | 1 320 m podjazdu i 1 320 m zjazdu

W tym dniu bagaże zostawiamy w hotelu i spróbujemy zdobyć Muktinath. Trasa jest trudna, nie obejdzie się bez pchania rowerów. Celem jest Muktinath ze znanym klasztorem buddyjskim, który znajduje się na wysokości 3800 m n.p.m. – jest to dzień kulminacyjny naszej podróży. Po drodze będziemy mijać klimatyczne wioski i podziwiać jakże odmienny krajobraz od tego, który towarzyszył nam przez kilka ostatnich dni. Będzie to surowy, prawie że księżycowy krajobraz, a podczas przejazdu podziwiać będziemy szczyty siedmio i ośmiotysięczników jak Annapurna czy Dhaulagiri. A jak szczęście na będzie sprzyjać, to spotkamy stada jaków. Wieczorem wrócimy do hotelu i udamy się na wspólną kolację.

Dzień 12 – Trasa 08 | Jomsom – Tatopani | 45 km | 770 m podjazdu i 2 080 m zjazdu

Od tego dnia z każdym przejechanym kolejnym kilometrem będziemy tracić wysokość. Droga do Tatopani jest kamienista i śliska. A to ze względu na liczne wodospady znajdujące się na trasie. Będziemy przejeżdżać obok nich jak i również pod nimi. Po drodze zatrzymamy się również w niezwykle urokliwej wiosce Marpha. Wtedy też rozpoczniemy podróż wąwozem Kali Gandaki – najgłębszym wąwozem świata. Trasa jest po prostu fantastyczna! Jej piękno jest nie do opisania. Wystarczy oglądnąć filmik z naszej relacji, aby zrozumieć co mamy na myśli. Zatrzymamy się na nocleg w miejscowości Tatopani, gdzie będziemy mogli skorzystać z gorących źródeł.

Dzień 13 –  Trasa 09 | Tatopani – Beni | 25 km | 550 m podjazdu | 1 040 m zjazd

To już ostatni dzień na rowerze. Po porannej kąpieli w gorących źródłach zjedziemy do Beni, gdzie będzie czekał na nas transport, który zawiezie nas do Kathmandu. Ten dzień jest krótki, dlatego wystartujemy w godzinach południowych, tak aby mieć czas w Beni i spokojnie wyjechać w stronę Kathmandu.

Dzień 14 –  wylot do Warszawy

Po nocnej podróży do Kathmandu udamy się na lotnisko, gdzie przygotujemy nasz sprzęt do podróży. W godzinach popołudniowych wyruszymy w podróż do Polski.

Dzień 15 – powrót do Polski

* Program i jego poszczególne elementy mogą ulec zmianie ze względu na warunki pogodowe oraz kondycyjne uczestników.

Warunki

Cena zawiera:

  • bilet lotniczy i transport rowerów na trasie Pokhara – Jomsom,
  • 11  noclegów,
  • pozwolenie na wjazd do Mustangu,
  • transport z Beni do Kathmandu,
  • transport z lotniska/na lotnisko w Kathmandu,
  • przewodnik rowerowy, który pilotuje całą trasę, służy pomocą techniczną i zapleczem sprzętowym, sprawuje opiekę nad uczestnikami,
  • ubezpieczenie
  • składkę na TFG

Cena nie zawiera:

  • biletu lotniczego na trasie Warszawa – Kathmandu – Warszawa
  • wyżywienia,
  • ew. opłat dodatkowych nie zawartych w cenie,
  • szczepień,
  • wizy nepalskiej (25$)

Ważne:

Bilety lotnicze są kupowane przez organizatora po potwierdzeniu odbycia się wyprawy. Do Kathmandu lecimy liniami Qatar Airways, w przypadku tych linii transport roweru jest w cenie biletu lotniczego.

Zaliczka:

Kwota: 1000 zł

Po zapisaniu się na wyjazd potwierdzeniem uczestnictwa jest wpłata zaliczki do 3 dni od wysłania formularza zgłoszeniowego.

Dopłata:

Pozostała kwota wyprawy płatna najpóźniej 30 dni przed wyjazdem na ten sam nr rachunku z takim samem tytułem wpłaty.

Rezygnacja z wyjazdu:

W przypadku rezygnacji z wyjazdu prosimy o maila informacyjnego. Rezygnacja musi być złożona na piśmie (może być drogą mailową) pod rygorem nieważności. W przypadku rezygnacji z wyjazdu w terminie >30 dni uczestnik ponosi faktyczny poniesiony przez Stowarzyszenie koszt. Zazwyczaj równowartość wpłaconej zaliczki. W przypadku rezygnacji w okresie 29 – 14 dni przed początkiem wyprawy ponosi koszt 60% ceny wyjazdu. Rezygnując z wyjazdu w terminie późniejszym niż 14, uczestnik ponosi koszt 90% ceny.

Potwierdzenie wyjazdu:

Wyjazd potwierdzamy 14 dni przed początkiem wyprawy. W przypadku odwołania wyjazdu, zwracamy 100% wpłat.

* cena może ulec zmianie ze względu na ruchomość cen biletów lotniczych.

Jak wyrobić wizę nepalską?

Aby móc podróżować po Nepalu należy najpierw wyrobić wizę. Nie jest to trudne, wystarczy na lotnisku w Kathmandu wypełnić wniosek, uiścić opłatę w wysokości 25 USD i gotowe!

Jakie szczepienia?

Podczas podróży do Nepalu zalecane są szczepienia: tężec, dur brzuszny, WZW typu A, WZW typu B. Są to szczepienia zalecane, nie obowiązkowe.

Jaki rower i jak go przygotować?

Na wyprawę zabieramy tylko i wyłącznie rower górski z amortyzatorem. Stan dróg w Nepalu jest zły, miejscami tragiczny aczkolwiek widać poprawę i miejscami na trasie można napotkać remonty. Będziemy poruszać się zarówno po drogach głównych, które nie mają wiele wspólnego z naszym wyobrażeniem o drogach głównych jak i po ścieżkach leśnych. Ważne, żeby rower miał możliwość zamontowania sakw, gdyż na tej wyprawie cały ekwipunek wozimy ze sobą. Polecamy szerokość bieżnika opon co najmniej 2.0. Masz wątpliwości czy Twój rower jest odpowiedni do tej trasy, to skontaktuj się z nami, doradzimy. Najważniejsze jednak, żeby rower był SPRAWNY. Dlatego przed wyprawą OBOWIĄZKOWY JEST PRZEGLĄD I SERWIS ROWERU. W ten sposób minimalizujesz możliwość wystąpienia awarii podczas wyjazdu.

Na co zwrócić uwagę oddając rower do serwisu?

Oddając rower do serwisu poproś o sprawdzenie takich elementów jak: łańcuch, kaseta, przednie zębatki, support w korbie, stan hamulców (olej, linki, klocki), stan opon (mogą być sparciałe), koła czy nie są scentrowane, piasta w kołach czy nie ma luzu, układ kierowniczy (ewentualne luzy). Dlaczego sprawny rower jest tak ważny? Czym mniej awarii, tym więcej czasu na trasę, zwiedzanie i odpoczynek. Przewodnik pomoże zmienić dętkę, nasmarować łańcuch, podregulować podstawowe elementy, ale już nie scentruje koła, czy nie dokona naprawy roweru. W takich sytuacjach konieczna jest wizyta w serwisie. A to skutkuje dodatkowymi kosztami dla uczestnika oraz straconym dniem jazdy i pokonania trasy w busie.

Ważne jest, żeby rower był dopasowany do Twojej budowy ciała. Zwróć uwagę, czy masz dobrze ustawione siodełko, klamki hamulcowe, kierownicę. Jest to ważne na wyprawie, ponieważ jeździmy codziennie po kilkadziesiąt kilometrów. W trakcie wyjazdu będziesz odczuwał dyskomfort w wyniku złego ustawienia roweru taki jak ból pleców, barków, nadgarstków czy kolan.

Co ze sobą zabrać?

Na wyjazd musisz mieć ze sobą:

Do rowerusakwy, bagażnik, zapasowa dętka x 2, zapasowe klocki, hak do przerzutek, zapasowa linka, multitool, pompka, oświetlenie do roweru, spinka do łańcucha, kask (zalecamy), ew. mleczko do dętki, zapięcie do roweru, smar do łańcucha, jeśli posiadasz niestandardową część, która wymaga wyjątkowego klucza, zabierz go koniecznie.

Ubrania: chustka na głowę (buffa), okularki, kurtka przeciwdeszczowa/przeciwwietrzna, bluzka z długim rękawem, koszulka z krótkim rękawem, ubranie do spania, krótkie spodenki, wygodne spodenki na rower, długie getry, długie spodnie, skarpetki, bielizna, buty na rower, buty po rowerze, klapki, rękawiczki na rower, bluza lub polar.

Kosmetyki: żel pod prysznic, pastę do zębów, krem do opalania z filtrem,  szczoteczka, szampon, mały ręcznik turystyczny szybkoschnący

Dodatkowo: śpiwór, sprzęt do biwakowania: kubek, nóż, sztućce, talerzyk,

Dokumenty: paszport (musi być ważny jeszcze przez co najmniej 6 miesięcy od naszej planowanej daty wylotu)

Apteczka: maść na stłuczenia, leki przeciwbólowe, przeciwzapalne, krople żołądkowe, coś na oparzenia, plastry, bandaż elastyczny, gaza, octenisept, koniecznie zabierz leki, które zażywasz systematycznie. Jeśli cierpisz na jakieś schorzenie, o którym powinien wiedzieć przewodnik,  poinformuj go wcześniej (np. mocna alergia, padaczka, cukrzyca, astma etc).

Kieszonkowe: Na czas wyjazdu swobodnie powinno wystarczyć 250 dolarów kieszonkowego. Lokalną walutę można wymienić w kantorach znajdujących się w Kathmandu lub Pokharze. W tych miastach można również skorzystać z bankomatu.

Oczywiście są to rzeczy sugerowane. Stworzyliśmy tę listę, aby było łatwiej się spakować.

Jak się spakować?

Podczas tej wyprawy wszystko wozimy ze sobą. Do roweru należy założyć bagażnik. Polecamy bagażnik, który pasuje do każdego roweru.
Każdy uczestnik może zabrać 2 sztuki bagażu – bagaż podręczny o wadze do 7 kg oraz bagaż rejestrowany o max. wymiarach 300 cm (suma wys + dł + szer) i wadze do 30 kg (w tym rower). Nie wiesz jak spakować rower do samolotu? Oczywiście sami będziemy służyć tzw. pomocą doraźną przy składaniu, po przylocie i rozkładaniu roweru przy odlocie.

Jak przygotować się kondycyjnie i czy sobie poradzę?

Jeśli chodzi o ten wyjazd, to przygotowanie kondycyjne jest tutaj bardzo potrzebne. Przed wyprawą należy dużo jeździć na rowerze, zwłaszcza po terenie górzystym. Suma przewyższeń podczas wyjazdu to ponad 11 000 metrów, a dystans łączny wynosi ok. 500 km. Do takiego długiego i intensywnego wysiłku trzeba się przygotować.

Jak dolecimy na miejsce?

Do Kathmandu lecimy z Warszawy z przesiadką w Doha liniami Qatar Airways. Powrót dokładnie w ten sam sposób.

Jaką jedziemy nawierzchnią?

Trasa poprowadzona jest drogami publicznymi Nepalu. Drogi te są zniszczone, o asfalcie można zapomnieć, przynajmniej w większości trasy.

Gdzie śpimy?

Nocujemy w pensjonatach, hotelach, guest housach o bardzo różnym standardzie. Pamiętaj, że jest to Azja i ich standard może znacznie odbiegać od europejskiego.

Co jemy, gdzie zrobię zakupy i jak zapłacę?

Wyżywienie jest we własnym zakresie. Będziemy smakować lokalnej żywności. Będą dni, podczas których w ciągu dnia nie będzie żadnych sklepów czy restauracji, dlatego trzeba będzie się wcześniej odpowiednio zaopatrzyć. Płacimy w rupiach nepalskich (NRP). W miejscach noclegowych jest możliwość wykupienia śniadania. Koszt śniadania to ok. 3-4 $. Koszt kolacji to ok. 10-15 $.

Czy jesteśmy ubezpieczeni podczas wyjazdu?

Tak – wszyscy uczestnicy są ubezpieczeni odpowiednio do rodzaju wyprawy. Każdy uczestnik naszych wypraw jest objęty ubezpieczeniem w TU Europa S.A.

Jak liczna jest grupa, czy mogę jechać sam(a), kto jeździ z nami?

Grupa na tym wyjeździe to max. 7 osób. Zazwyczaj jadą pojedyncze osoby, czasami dwójkami. Podczas wyjazdu można się zintegrować, także śmiało można jeździć samemu, bez znajomych. Grupy są zróżnicowane pod względem płci. Jeżdżą osoby zarówno młode jak i starsze. Przedział wiekowy to 16 – 60+. Minimalna liczba osób, aby odbył się wyjazd to 6.

Jakie panują zasady podczas wyprawy?

Każdą grupę pilotuje nasz przewodnik. Jest to osoba z doświadczeniem rowerowym, przeszkolona przez naszą organizację. Jeśli ktoś wyprzedza przewodnika robi to na własne ryzyko, ponieważ TYLKO przewodnik wie jak jechać, i którą trasę będzie pokonywać grupa. Przewodnik decyduje o tym, kiedy i gdzie robimy postoje (oczywiście można i potrzeba mu zgłaszać chęci postoju). Każdy jest odpowiedzialny za siebie, PRZESTRZEGANIE I ZNAJOMOŚĆ PRZEPISÓW PRAWA O RUCHU DROGOWYM. Każdy jeździ z taką prędkością, aby czuł się pewnie i bezpiecznie. Na rowerze nie jeździmy pod wpływem alkoholu, nie stwarzamy niebezpiecznych sytuacji, nie ścigamy się. Podczas wyprawy nie wyłączamy myślenia. Myślimy o grupie osób, nie tylko o sobie samym. W przypadku ruchliwych odcinków drogi, dzielimy się na 2 podgrupy, aby samochody mogły nas swobodnie wyprzedzać. Na podjazdach każdy jedzie swoim tempem. Jeśli jest długi podjazd i ktoś zostaje w tyle, czekamy na ostatniego, aż ten wyjedzie i wspólnie ruszamy w drogę. Grupą i wspólnie ruszamy w trasę, tak też ją kończymy. Więcej informacji na temat zasad podczas wyprawy przekazuje przewodnik pierwszego dnia. Nie zostawiamy żadnego uczestnika na pastwę losu. Przede wszystkim, dobrze się bawimy.

Ciekawe artykuły

Treść oferty oraz galeria zdjęć imprezy turystycznej Nepal - Mustang pochodzą od biura 80 Rowerów, które jest organizatorem wyjazdu. Dzięki tej wyprawie można zwiedzić i poznać kulturę, tradycję oraz krajobraz takich krajów jak: . Wycieczka obejmuje wyżywienie typu własne. Główna forma aktywności podczas tego wyjazdu to Egzotyczne, która pozwala na spędzenie wakacji w sposób aktywny. W przypadku zainteresowania ofertą prosimy o kontakt telefoniczny lub email. Gwarantujemy wiele wrażeń i wspaniałą przygodę.