Mazury garbate – rower i joga

własny

Szczegóły wyjazdu Mazury garbate – rower i joga

Mazury garbate – rower i joga

To jest rowerowo łatwa wycieczka, chociaż jak to na Mazurach teren jest pagórkowaty. Dzienne dystanse na rowerze są stosunkowo krótkie i niezbyt trudne technicznie. Połączenie roweru z jogą jest idealną opcją – wszelkie niedogodności roweru „uleczą” poranne i popołudniowe ćwiczenia jogi.

Prawdziwe, aktywne wakacje !

Atrakcje:

• codzienne zajęcia jogi
  • mazurskie lasy i jeziora z możliwością kąpieli
  • spływ rzeką Sapina
  • republika Ściborska
  • rezerwat Żubrów w Puszczy Boreckiej
  • zwalony most w Kruklankach
  • Węgorzewo
  • bunkry w Mamerkach

Dystans na rowerze: ok. 200 km

Dzień 1: Bus wyjeżdża z Warszawy po południu. Dojazd do miejscowości Lisy do Folwarku Mazurskiego

obiadokolacja ok. 19.00, potem spotkanie informacyjne.

Dzień 2: Folwark Mazurski pętla Republika Ściborska ok. 45 km 220 hm

Udajemy się do Republiki Ściborskiej, niezwykłego  miejsca zamieszkałego przez nietuzinkową rodzinę i drużynę psów ścigających się w zawodach psich zaprzęgów na dalekiej Północy. Przed nami trochę pagórków i roztaczające się z nich piękne widoki, niezwykła Aleja Dębów i relaksująca droga doliną rzeki Gołdapy. Na koniec przetestujemy fragment mazurskiego odcinka Green Velo. Przebiega ona tutaj po dawnych torach kolejowych , co daje przyjemną perspektywę jazdy.

Dzień 3: Folwark Mazurski pętla Puszcza Borecka ok. 60 km, 320 hm

Tym razem kierujemy się na południowy zachód aby przemierzać dzikie ostępy Puszczy Boreckiej,  pamiętającej czasy Jaćwingów.  Odwiedzimy Ośrodek Hodowli Żubrów,  być może również spotkamy po drodze żubry żyjące na wolności.

Dzień 4: Lisy – Kruklanki – Harsz ok 40 km, 170 hm

Dzisiaj zmiana miejsca noclegowego – przenosimy się z okolic Puszczy Boreckiej nad Wielkie Jeziora. Pojedziemy drogami leśnymi i szutrowymi wśród mazurskich ukwieconych łąk, łagodnych pagórków i lśniących jezior. Po drodze obejrzymy zwalony most w Kruklankach i zapoznamy się z jego ciekawą historią. Będzie też okazja do podziwiania  niezwykłej panoramy jeziora Kruklin.

Dzień 5: spływ kajakowy rzeką Sapina

Atrakcyjną odmianę zapewni nam spływ kajakowy rzeką Sapiną. Będziemy mogli odpocząć po rowerowych zmaganiach i podziwiać okolicę z innej perspektywy.

Dzień 6: Wokół jeziora Mamry ok. 50 km, 200 hm

Dzisiaj naszym celem będzie najbardziej  północne z Wielkich Jezior – Jezioro Mamry. Pojedziemy malowniczym szlakiem między jeziorem Mamry i Dargin, okrążymy jez. Mamry  i wrócimy po jego północnej stronie odwiedzając po drodze Węgorzewo, niewielkie miasteczko nad rzeką Węgorapą, będące północną bramą do Krainy Wielkich Jezior.

Dzień 7: Harsz – pętla Pozezdrze ok. 40 km, 230 hm

Dzisiaj – jeśli tylko pogoda pozwoli – odpoczywamy na plażach i zażywamy kąpieli. Odwiedzimy również ukrytą w lesie kwaterę polową Himmlera.

Dzień 8: Po śniadaniu wyruszamy busem w drogę powrotną do Warszawy.

Zajęcia z jogi prowadzi Hubert Suder, instruktor jogi

JOGA WEDŁUG HUBERTA NA WYCIECZCE ROWEROWEJ

Chciałbym zaproponować Wam sesje jogi w których zaczniemy od relaksu, jak też od rozpoznania swojego stanu psycho-fizycznego. Po czym przejdziemy do podstawowych pozycji , w których nauczymy się tak w nich pracować, żeby miały korzystny, pozytywny wpływ na kręgosłup, system nerwowy, na skrócone lub nadmiernie rozciągnięte taśmy powięziowe… na dobrostan w życiu codziennym. Będziemy neutralizować wpływ przebywania dłuższy czas w jednej pozycji, np. po jeździe na rowerze. Dowiecie się jak siedzieć i jechać  na rowerze żeby to jak najmniej obciążało.

Poznacie podstawowe pozycje ze wszystkich grup tj. stojące, siedzące, skłony, wygięcia, skręty, pozycje odwrócone, oraz pozycje regenerujące i relaksujące. Dowiecie się jaką ewentualną pomoc zastosować w pozycji w postaci podpórek, pasków, klocków, żeby doświadczyć działania pozycji.

HUBERT O SOBIE

Praktykę jogi  rozpocząłem w 1999 roku  w Poznaniu, gdzie studiowałem i zdobyłem tytuł magistra ogrodnictwa na Akademii Rolniczej. Szeroko rozumiana joga stała się moją pasją i nieodłączną częścią życia. Przez te wszystkie lata praktykowałem głównie fizyczną stronę jogi. To dało mi dyscyplinę do regularnej praktyki, dzięki której  poznaje swoje ciało, emocje, umysł  dążąc do równowagi psychofizycznej.  Zauważyłem pozytywne zmiany w sobie, które popchnęły mnie do podzielenia się wiedzą i doświadczeniem z zakresu jogi  włączając  w to wiedzę z anatomii, kinezjologii,  biomechaniki,  profilaktyki stresu, technik relaksacyjnych i oddechowych, profilaktyki wad postawy ciała i bólów kręgosłupa.

Po wielu warsztatach z najlepszymi nauczycielami jogi , zdecydowałem się na studia na  AWF  Warszawa, Wydziale Rehabilitacji o  specjalności  ‘Relaksacja i joga’, gdzie uzyskałem tytuł instruktora rekreacji ruchowej w zakresie hatha-jogi .

Na moich zajęciach staram się dbać o zrównoważony poziom zajęć dostosowany do wszystkich uczestników w zależności od wieku, stanu zdrowia i umiejętności. Staram się żeby zajęcia były ogólnorozwojowe tzn. wzmacniały i rozciągały mięśnie, dawały siłę, kondycję, oraz zwiększały sprawność ruchową w stawach. Poza tym ćwiczenie asan dostosowane jest do świadomego oddechu, który wpływa na relaksację oraz głębsze powłoki naszego ciała.

Praca z ludźmi w ramach tej formy ruchu jakim jest joga daję mi radość z możliwości dzielenia się, pomagania i motywowania uczestników, tym samym daje mi ogromną satysfakcję .

Jestem certyfikowanym nauczycielem jogi metody B.K.S. Iyengara

Cena wycieczki obejmuje:

• noclegi w gospodarstwach agroturystycznych, pensjonatach lub hotelach
  • śniadania i obiadokolacje wegetariańskie
  • opiekę przewodnika
  • przewóz bagaży na trasie
  • regularne zajęcia jogi z kwalifikowanym instruktorem

Cena wycieczki NIE obejmuje:

• posiłku w trakcie dnia
  • dojazdu i powrotu
  • biletów wstępu do muzeów i kosztów dodatkowych atrakcji
  • ewentualnego wypożyczenia kajaków na spływ
  • ewentualnego wypożyczenia roweru – dodatkowy koszt 200 zł, roweru ze wspomaganiem elektrycznym – 800 zł

Koncepcja naszego wyjazdu:

Noclegi w dwóch miejscach w trakcie tygodniowej wyprawy.  Codzienne przemieszczanie się na rowerach na odcinkach rzędu 40 – 60 km.

Samochód techniczny przewozi nasze bagaże, ale nie towarzyszy nam w trakcie wycieczki – podróżujemy na rowerach wyłącznie z podręcznym bagażem dziennym umieszczonym w zależności od preferencji: w sakwie, torebce lub koszyku na kierownicy, małym plecaku itp.

Rozkład dnia (przykładowy):

• 7.30 – poranne zajęcia jogi;
  • 9.00 – śniadanie;
  • 10.00 – start rowerowej wycieczki;
  • 17.30 – joga popołudniowa;
  • 19.00 – obiadokolacja;
  • 20.00 – mindfullness (medytacje)

Czas dziennej wycieczki rowerowej na tym wyjeździe jest zredukowany w stosunku do innych naszych rowerowych wypraw i trwa od 10.00 do 17.00. Na jazdę na rowerze przeznaczone jest ok 60% z tych 7 godzin. Pozostałe to czas zwiedzania, odpoczynku, relaksu w ładnych miejscach, ewentualnej kąpieli w jeziorze, posiłki. Nie zawsze jest możliwość zjedzenia lunchu w trakcie dnia w barze lub restauracji – czasami muszą wystarczyć zakupy sklepowe i posiłek na polanie/łące.

Osoby chcące uczestniczyć w zajęciach jogi powinny dodatkowo wziąć matę do ćwiczenia oraz luźny strój. Pozostałe pomoce do ćwiczeń zapewnia organizator.

Treść oferty oraz galeria zdjęć imprezy turystycznej Mazury garbate – rower i joga pochodzą od biura Via Verde, które jest organizatorem wyjazdu. Dzięki tej wyprawie można zwiedzić i poznać kulturę, tradycję oraz krajobraz takich krajów jak: Polska. Wycieczka obejmuje wyżywienie typu śniadania i obiadokolacje. Główna forma aktywności podczas tego wyjazdu to Rekreacyjne, która pozwala na spędzenie wakacji w sposób aktywny. W przypadku zainteresowania ofertą prosimy o kontakt telefoniczny lub email. Gwarantujemy wiele wrażeń i wspaniałą przygodę.